Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-14, 19:25
  #1
Medlem
Lantbruks avatar
Kommer förmodligen inte rösta i September då jag är övertygad om att det inte spelar någon roll vad man röstar på.

Frågeställning:
Vad finns det för mening med att rösta?

Den enda smått vettiga anledningen jag kan komma på, är att det blir mer giltigt att klaga då.
Citera
2010-08-14, 19:27
  #2
Medlem
Obi-Wans avatar
Spelar det ingen roll vad man röstar på? Hur tänker du där?

Hur gammal är du?
Citera
2010-08-14, 19:28
  #3
Medlem
micaeles avatar
Gör du inte din röst hörd på något vis har du ingen rätt att klaga efteråt, som sagt.
Dessutom (klassikern), om alla tänkte som dig - hur skulle det se ut då?
Citera
2010-08-14, 19:30
  #4
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan
Spelar det ingen roll vad man röstar på? Hur tänker du där?

Hur gammal är du?

Nej, det gör det inte. Finns intressen som har betydligt mera makt än "demokratin". V, FP eller ens SD kan förändra någonting.
Citera
2010-08-14, 19:30
  #5
Avstängd
Du får ju inte låta SD komma in i riksdagen
Citera
2010-08-14, 19:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Kommer förmodligen inte rösta i September då jag är övertygad om att det inte spelar någon roll vad man röstar på.

Frågeställning:
Vad finns det för mening med att rösta?

Den enda smått vettiga anledningen jag kan komma på, är att det blir mer giltigt att klaga då.
Meningen med att rösta? Ja, din röst är lika mycket värd som alla andras. Du har lika stor möjlighet att påverka med din röst som precis alla andra har med sin. Väljer du att inte utnyttja den rättigheten så är det din ensak, men håll då käften när det gäller den förda politiken den kommande mandatperionden.
__________________
Senast redigerad av DivisionByZero 2010-08-14 kl. 19:37.
Citera
2010-08-14, 19:34
  #7
Medlem
3Guns avatar
Din röst är lika mycket värd som min, men om du vill göra min lite mer värd genom att inte rösta så visst.
Citera
2010-08-14, 19:35
  #8
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
...Dessutom (klassikern), om alla tänkte som dig - hur skulle det se ut då?

Judarna bryr sig inte om 5%- 50%- eller ens 99% av folket de parasiterar på, ogillar det de sysslar med.
Citera
2010-08-14, 19:37
  #9
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Nej, det gör det inte. Finns intressen som har betydligt mera makt än "demokratin". V, FP eller ens SD kan förändra någonting.
Nämn något.
Citera
2010-08-14, 19:38
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Vi lever i en demokrati . Då har man inte bara demokratiska rättigheter utan även skyldigheter. Tycker man att det inte spelar någon roll vad man röstar på så ska man rösta blankt, men i alla fall gå och rösta.
Citera
2010-08-14, 19:39
  #11
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Judarna bryr sig inte om 5%- 50%- eller ens 99% av folket de parasiterar på, ogillar det de sysslar med.

Nja, kanske du ändå ska hålla dig hemma på valdagen. Att rösta är ett ansvar och förutsätter helst att väljaren är åtminstone lite insatt.
Citera
2010-08-14, 19:43
  #12
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vi lever i en demokrati . Då har man inte bara demokratiska rättigheter utan även skyldigheter. Tycker man att det inte spelar någon roll vad man röstar på så ska man rösta blankt, men i alla fall gå och rösta.
Här har vi någon som förstår vad det innebär att leva i en demokrati - bra sagt!

Här kan du lära dig mycket, TS.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback