2010-08-14, 23:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Ska det vara kastrering och dödstraff om det nu är en 16 årig pojkvän som har sex med sin 14 åriga flickvän friviligt, sen blir anmäld av någon förälder och blir dömd till sexuellt utnyttjande/våldtäkt av barn ska han få dödsstraff då? I lagens ögon räknas det som samma brott.

Säger dock inte att jag accepterar att man ger sig på 6 åriga barn! det är sjukt.

Det är ju en viss skillnad mellan ett förälskat tonårspar och att en "människa" far på 6 åringar. 6 åringen tror på tomtar, troll och tandfen.

Lagstiftning och straff kan vara lika efterblivet de också.
Citera
2010-08-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju en viss skillnad mellan ett förälskat tonårspar och att en "människa" far på 6 åringar. 6 åringen tror på tomtar, troll och tandfen.

Lagstiftning och straff kan vara lika efterblivet de också.

Ja helt klart skillnad, Därför lagen är så korkad skriven. Men så är ju Sverige.
Citera
2010-08-14, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ja helt klart skillnad, Därför lagen är så korkad skriven. Men så är ju Sverige.

Nej praxis är inte så. Har en sextonåring sex med en fjortonåring så är det lugnt. Det ska vara en avsevärd skillnad i ålder och mognad för att det ska ses som våldtäkt. Så är det i Sverige.
Citera
2010-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Nej praxis är inte så. Har en sextonåring sex med en fjortonåring så är det lugnt. Det ska vara en avsevärd skillnad i ålder och mognad för att det ska ses som våldtäkt. Så är det i Sverige.

Ja synd det inte funkar så bra i praktiken då, Har en nära vän som fick dommen sexuellt utnyttjande av barn för det "brottet", visserligen bara villkorlig dom som påföljd. Men inte kul ha den stämpeln 10 år i registret.

Dock slapp han ju våldtäkt mot barn.
Citera
2010-08-14, 23:27
Moderator
blomvattnares avatar
En del OT raderat. Håll gärna topic framöver.

/Mod
Citera
2010-08-14, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ja synd det inte funkar så bra i praktiken då, Har en nära vän som fick dommen sexuellt utnyttjande av barn för det "brottet", visserligen bara villkorlig dom som påföljd. Men inte kul ha den stämpeln 10 år i registret.

Dock slapp han ju våldtäkt mot barn.

Ja utnyttjar man barn sexuellt så blir det ju en annan sak, det säger ju sig självt. Så kan det gå när man inte väljer sexuella partners med huvudet.

Den här sexåriga flickan ska precis som andra barn få vara i fred för äldre personer och inte bli utsatta för övergrepp.
Citera
2010-08-14, 23:29
Medlem
Väldigt lite info om brottet än så länge, Men kanske inte så många från örk som finns här på FB
Citera
2010-08-14, 23:33
Medlem
Någon från Örkelljunga på FB som kan meddela oss vad i signalementet som man utelämnar?

Finns det fler vittnesuppgifter än från barnen?
Har han talat svenska med barnen?
Svenska med brytning?
Hudfärg?
Begåvningshandikappad (kanske inte det lättaste för 6-7 åringar att avgöra förvisso) kille?
Osv osv, något tror jag ju saknas i signalementet...
Citera
2010-08-14, 23:35
Medlem
Är ju själv uppväxt i örk, men var fan 2 år sen jag var där senaste. Jag har mina aningar vilka det skulle kunna va. Men utan mer signalement att gå på så är jag väldigt osäker och tänker inte hänga ut någon.

Dem pratar om någon grön jävla kulle och enda kullen jag tänker på ligger på ett område som heter högkullen. Som skulle vara en utmärkt plats för brottshändelsen.
Citera
2010-08-14, 23:41
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Har dom släppt gröndalspedofilen? Eller han måste ju vara äldre idag, det här är en ny talang. Frågan är bara hur många han hinner med innan han åker fast? Med våra poliskår så kan det nog bli en del offer till
Citera
2010-08-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Har dom släppt gröndalspedofilen? Eller han måste ju vara äldre idag, det här är en ny talang. Frågan är bara hur många han hinner med innan han åker fast? Med våra poliskår så kan det nog bli en del offer till

Vem är det? har missat han
Citera
2010-08-14, 23:43
Medlem
Omnisienss avatar
Händelsen inträffade i utkanten av det nybyggda bostadsområdet ejdern (gamla brädgården), som till 100% befolkas av pensionärer. Polisen spärrade av området och cirkulerade med bilar och motorcykel.

Polisen har även varit i området idag och knackat dörr.

Flickan skulle tydligen ha varit ute och rastat hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in