2014-09-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Menade att all information får man inte ut genom att läsa wikepedias atikel.
Det jag vet är att någon öppnade bogvisiret (den delen där bilar kör in) och sen kom vatten in den vägen.

Men varför hände det? vem öppnade? och varför?

PsyoP. IGEN. RIKTIGT Absuuurt är det!

INGEn öppnade varken det ena eller det andra.

De svenska Kretiner på Toppnivå som skickade 1000 pers. mot döden borde till sist bli Lagförda.
Liksom för övrigt också deras tusentals syltryggiga medlöpare borde blir detsamma
Citera
2014-09-08, 18:05
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
PsyoP. IGEN. RIKTIGT Absuuurt är det!

INGEn öppnade varken det ena eller det andra.

De svenska Kretiner på Toppnivå som skickade 1000 pers. mot döden borde till sist bli Lagförda.
Liksom för övrigt också deras tusentals syltryggiga medlöpare borde blir detsamma

WFT?? fattar ingenting av vad du skrev?
Citera
2014-09-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
WFT?? fattar ingenting av vad du skrev?
PsyOp betyder att den stackars svenska staten gillar allt vad dimridåer heter, om denna före detta flytande Likkista som seglade under namnet Estonia.

Äkta skurkstater kännetecknas av att inte ta något ansvar - och av att gärna hålla populasens IQnivå på en hyggligt låg siffra?
VEM har f.ö. missat att det ljögs helt höjdlöst om denna sjökatastrof, när det begav sig?
Citera
2014-09-09, 10:21
Medlem
I Henning Wittes bok kan man läsa att Avo Piht och andra överlevande kidnappades av amerikansk säkerhetstjänst samt att dom befinner sig på säker ort.
Frågan är var kan denna säkra ort finnas?
Jag tror även detta är sant för Sven Aner tog reda på att det stod 2 Cia Plan på Arlanda dagen efter förlisningen och att man lyfte med mer personer än när man anlände.
Detta tror jag är sant för vi vet numera efter tv4 20!års minne av Estonia där vi ser ett klipp från Ytö att Avo Piht överlevt, detta trodde även Estnisk Polis så därför sändes en Interpool efterlysning ut och den har jag sett så det är sant.
Vi vet även med detta faktum att Piht överlevt att RikskriminalPolisen ljuger när dom hävdar det motsatta men att Rikskrim ljuger har jag vetat länge för det är samma sak med Olof Palmes Mord.

Rikskrim säger även att det inte är Avo Piht som lämnar Mariella med ambulans, då vi vet att Rikskrim ljuger så gör dom även det i detta fall sen när transporteras sjuka sittandes upp bak i en ambulans?
Avo Piht skulle hållas ifrån dom andra för Avo Piht visste nog vad som skedde på Estonia, dom andra kidnappades nog som en säkerhets åtgärd då man var rädd Piht kunde ha avslöjat något.

Carl Bildt har antagligen haft ett finger med i allt det här för det sägs ju Carl Bildt före alla utredningar kom igång gick ut och sa Bogvisiret lossnat.Det är oxå bara ljug det lossnade aldrig.
Ämnet Estonia är så känsligt att även andra partiet har slutit upp bakom Bildt.
Ämnena som smugglades från Ryssland kanske kunde leda till krig så det var säkert ur synpunkten rikets säkerhet som Politikerna arbetade efter och då kan man sätta alla rättsregler ur spel.

Så frågan är ju vad gjorde man på Estonia? Smugglade man åt Usa eller kanske Nato?
Eller var det nåt helt annat?

Vad har smugglaren Alexander Voronin med saken att göra egentligen?
Hans väska dyker man efter och den hittas i Avo Pihts hytt.
Jag vet inte att även Alexander försvann som dom andra.
Kunde man inte ta Alexander för att Ryssarna skulle börja fatta misstankar kanske.
Det var kanske superhemlig rysk vapenteknologi som smugglades.
Vart alla kidnappade så inte detta skulle komma fram till Ryssarna?
Det kanske var så allvarliga grejer att det kunde bli Krig om det framkom vad Usa/Nato höll på med.

När en Estnisk Tolk skulle värvad till utredningen fick man förslag på en kvinnlig tolk som hade bra uppväxt samt var känd för att kunna hålla käften på sig.
Jutta Rabe tog tydligen reda på att många inblandade Polismän var även med i utredningen kring Olof Palmes mord dessa var säkert med av samma anledning som tolken dom var kända för att kunna hålla käften på sig.
Citera
2014-09-09, 10:37
Medlem
Rykten säger att Bogvisiret öppnades under färd.
Frågan är varför och hur öppnades Bogvisiret?
Det är inga konstigheter koppla in sig elektroniskt till visiret och via den vägen styra det antingen med ett tidrelä eller trådlöst.
Jag tror inte Estonia sänktes med nå bomber i vart fall.
Det kan även va en riktig olycka men inte via att hon tappade Bogvisiret för allt pekar på att det satt kvar och ingen överlevande har sagt att hon skulle ha tappat bogvisiret trots att dom vistades i fören när hon höll på att sjunka.Även om Bogvisret skulle ha öppnats så har inget vittne sett detta heller så frågan är ju satt bogvisret kvar i stängt läge strax före Estonia sjönk?
Hade hon tappat visiret hade vittnen sett det pga det är väldigt stort och hade det varit i uppfällt läge så hade dom sett det oxå.

Eller var det så att hydraliken till bogvisret pajat och att det öppnades och tog in vatten under färd genom dom stora vågorna och därför syntes inget konstigt när hon höll på att sjunka.
Citera
2014-09-09, 15:19
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
PsyOp betyder att den stackars svenska staten gillar allt vad dimridåer heter, om denna före detta flytande Likkista som seglade under namnet Estonia.

Äkta skurkstater kännetecknas av att inte ta något ansvar - och av att gärna hålla populasens IQnivå på en hyggligt låg siffra?
VEM har f.ö. missat att det ljögs helt höjdlöst om denna sjökatastrof, när det begav sig?

Jag har missat de, var inte ens född när det hände dock har jag hört att media ljög om det och undanhöll information
Citera
2014-09-09, 18:27
Medlem
ercys avatar
I Henning Wittes bok påstår han att Piht och övriga ester lever fortfarande (eller ja, i alla fall när boken skrevs). Vad skulle myndigheterna tjäna på att "hålla dom vid liv" så pass länge istället för att helt sonika ha ihjäl dom?
Citera
2014-09-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
I Henning Wittes bok kan man läsa

Citat:
Ursprungligen postat av ercy
I Henning Wittes bok påstår han

En undran när det gäller denne Henning Witte: Han driver en hemsida där han skriver om spöken, "mind control", strålning och liknande. Är han verkligen trovärdig?
Citera
2014-09-10, 16:36
Medlem
Kn Kroks avatar
Disclaimer: Jag vet ingenting men har en teori

Detta vet vi:
- Säkerhetspolitiskt var det kalabalaik och den med en rejäl bunt dollars kunde köpa väldigt intressant teknologi i Estland/Baltikum/Ryssland.

- KSI/SSI/MUST/FRA och deras allierade shoppade och förde hem till Sverige via bl.a. Estonia

Min teori:
- Ett kolli var för stort/känslig för att tas den vanliga vägen och man beslöt att sänka det på en plats i Östersjön för att hämta upp det U-ledes.

- Allt är synkat och klart och det är bara det att det är så in i helvete mycket sjö.

- Man fattar beslutet att köra och öppnar bogvisir och atlandlås och allt vad det heter för att komma åt att dumpa några kollin

- Det är för hårt väder, det går överstyr, något slår i båten så det dånar och övningen är inget bra längre.

- Mitt i allt skall man försöka kommunicera, agera utan att drunkna och samtidigt fatta något slags beslut och det är nu allt skiter sig.

- Någon våg slår rakt in, spolar bort någon operatör, hemligt gods sprids över bildäck och det är allmän shit-storm.

- Det går över styr, vågorna slår in och börjar vattenfylla bildäck med det ödesdigra förloppet som följer.

- Detta är förståss otroligt krångligt för någon att officiellt förklara så det blir denna halvmesyr av allt och ingen ordning alls.

- En hemlig operation bland andra, men som råkade gå åt helvete med 100-tals civila dödsoffer som resultat.
Citera
2014-09-10, 17:05
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
En undran när det gäller denne Henning Witte: Han driver en hemsida där han skriver om spöken, "mind control", strålning och liknande. Är han verkligen trovärdig?

Idag nej, när boken skrevs nja. Men jag har hört om teorin som jag skrev om från andra håll.
Citera
2014-09-10, 17:31
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok[SPOILER
|50290153]Disclaimer: Jag vet ingenting men har en teori

Detta vet vi:
- Säkerhetspolitiskt var det kalabalaik och den med en rejäl bunt dollars kunde köpa väldigt intressant teknologi i Estland/Baltikum/Ryssland.

- KSI/SSI/MUST/FRA och deras allierade shoppade och förde hem till Sverige via bl.a. Estonia

Min teori:
- Ett kolli var för stort/känslig för att tas den vanliga vägen och man beslöt att sänka det på en plats i Östersjön för att hämta upp det U-ledes.

- Allt är synkat och klart och det är bara det att det är så in i helvete mycket sjö.

- Man fattar beslutet att köra och öppnar bogvisir och atlandlås och allt vad det heter för att komma åt att dumpa några kollin

- Det är för hårt väder, det går överstyr, något slår i båten så det dånar och övningen är inget bra längre.

- Mitt i allt skall man försöka kommunicera, agera utan att drunkna och samtidigt fatta något slags beslut och det är nu allt skiter sig.

- Någon våg slår rakt in, spolar bort någon operatör, hemligt gods sprids över bildäck och det är allmän shit-storm.

- Det går över styr, vågorna slår in och börjar vattenfylla bildäck med det ödesdigra förloppet som följer.

- Detta är förståss otroligt krångligt för någon att officiellt förklara så det blir denna halvmesyr av allt och ingen ordning alls.

- En hemlig operation bland andra, men som råkade gå åt helvete med 100-tals civila dödsoffer som resultat.[/spoiler]

Ett problem med din teori, då hade "operatörerna " ju valt svensk vatten för u-verksamhet och inte hålla på och meckla mitt ute i östersjön, då hade dom ju valt en plats utomskärs långt inne på svenskt territorium, och inte här:
https://maps.google.com/maps?ll=59.381667,21.683333&z=7&cid=0&q=59°22'54.0 %22N+21°41'00.0%22E&output=classic&dg=opt
Citera
2014-09-10, 19:09
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Ett problem med din teori, då hade "operatörerna " ju valt svensk vatten för u-verksamhet och inte hålla på och meckla mitt ute i östersjön, då hade dom ju valt en plats utomskärs långt inne på svenskt territorium, och inte här:
https://maps.google.com/maps?ll=59.381667,21.683333&z=7&cid=0&q=59°22'54.0 %22N+21°41'00.0%22E&output=classic&dg=opt

Nja

Att välja en plats på internationellt vatten ger andra frihetsgrader att agera för andra än Svenskar.
Vill man dumpa något för att senare plocka upp det ostört är väl positionen alldeles utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in