Flashback bygger pepparkakshus!
2004-05-16, 23:09
Medlem
jobes avatar
Investerade för ett tag sedan i lite nya vitvaror. Tvättmaskinen låter som en kåt orm vid varje knapptryckning. Talar med en pipsång om när tvätten är klar, vilket är hyffsat. Micron piper som en galning när maten är klar. Upprepar pipandet med jämna intervaller under fem minuter. Klart irriterande eftersom jag dels vet att maten är klar redan efter första pipet, dels vill låta käket stå kvar en stund för att temperaturutjämna. Slutligen kylen, piper så fort dörren varit öppen någon nanosekund för länge.

Varför är det så här. Hur bra på en skala är det med elektronok som piper? Är det bara jag som tycker det här pipandet är ohyggligt korkat?
Citera
2004-05-16, 23:17
Medlem
jobes avatar
Kom igen nu. Vi måste ta i-landsproblemen på allvar.
Citera
2004-05-16, 23:17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Så går det när man köper på sig modern elektronik i köket.
Det enda som piper hos mig är mikron - en gång.

Men, detta pipande är bara en försmak på helvetet.

I framtiden kommer de att prata. Det finns redan i en del bilar som talar om för dig om bältet är på, eller bankomater som berättar (om du vill) ditt saldo för alla i kön.

Så tänk dig scenariot:
- Kylen står och skriker - Dörren är öppen
- Frysen säger - Köttfärsen är gammal
- Mikron säger - Soppan är klar
- Fläkten säger - Rengör filtret
- Datorn skriker - Disken är full
- Telefonen: Du har fjorton nya meddelanden
- TV - Nu börjar snart porrfilmen
- Dörren - Grannen gick förbi

Inte en tyst minut ...

Citera
2004-05-16, 23:36
Medlem
a4swes avatar
Det är väll bara att rycka ur några sladdar eller något, fixa det!
Citera
2004-05-17, 01:40
Bannlyst
Jag har inte ens en mikrovågsugn. Hemma hos mig är det bara väckarklockan som piper, och det alldeles för jävla tidigt varje morgon.

Jag köpte en digitalkamera för ett tag sedan och den satte igång ett satans väsen så fort man tog i den. Den pep, blipprade och kvittrade oavbrutet. Som tur var gick det att stänga av.
Citera
2004-05-18, 09:36
Medlem
Min nya Torktumlare pep oxå så fort man kom i närheten.

I manualen stod det dock väl beskrivet hur man gjorde för att stänga av alla pip. Jag vet att det känns ynkligt att läsa en manual för att tvätta och torka sina kläder men.... du kanske skulle bläddra igenom den lite snabbt, det kanske står några tips där??
Citera
2004-05-18, 09:57
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Min nya Torktumlare pep oxå så fort man kom i närheten.

I manualen stod det dock väl beskrivet hur man gjorde för att stänga av alla pip. Jag vet att det känns ynkligt att läsa en manual för att tvätta och torka sina kläder men.... du kanske skulle bläddra igenom den lite snabbt, det kanske står några tips där??

Skulle jag läsa en manual
Citera
2004-05-20, 18:48
Bannlyst
Ja detta är ett j*vla ofog av tillverkarna ,för att inte tala om dessa s*tans "larm" som vissa elektronisk styrda apparater har,larmar för minsta lilla,man klarade sig ju fint tidigare då maskinerna styrdes elektromekanisk utan dessa fjantiga larm.Att maskinen inte fungerar lär man märka ändå.
Pipeländet kan man ju som regel stänga av eller knipsa av sladdarna till pipapparaten ,men larmen är ju förinställda i programmet. :mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in