2024-07-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Fel.

Kan absolut ha fel. Menar du att nolva sätter igång ens egna testoproduktion? Det har inte varit min egna erfanhet. Dela gärna dina erfarenheter.
Citera
2024-07-31, 21:10
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kos7
Kan absolut ha fel. Menar du att nolva sätter igång ens egna testoproduktion? Det har inte varit min egna erfanhet. Dela gärna dina erfarenheter.

Östrogen är en kraftfull del av återkopplingen i Hypotalamus-hypofys-testiklar axeln.
Citera
2024-07-31, 23:39
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Nolva har använts i PCT's i typ 40 år...
Citera
2024-08-01, 09:39
Medlem
Citat:
Kan absolut ha fel. Menar du att nolva sätter igång ens egna testoproduktion?

Ja där har du fel, det är av den anledningen Nolva (Tamoxifen) används i en PCT
Citera
2024-08-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Har kört ungefär två kurer på 10-12 veckor per år de senaste 7-8 åren.
Senast var för ca. 5 månader sedan och gjorde en rejäl pct som vanligt.

De senaste två månaderna har jag knaprat 12.5 mg enclomifen per dag och gjorde precis blodprover via testmottagningen med följande utvalda resultat:
Lutropin (LH) 10 Referensvärde: 1.5-9.3
FSH Follitropin 8.2 Referensvärde: 1.4-18
Testosteron 15 Referensvärde: 3.0-27
Fritt testosteron/S-testosteron, bioaktiv 5.8 Referensvärde:2.0-15

Det är förväntat att LH är förhöjt, men besviken på att testosteronnivåerna inte är det och har har oftast haft 20-25 tidigare jag mätt.

Finns det något supplement som kan förbättra testiklarnas (Leydigceller tror jag dom heter) känslighet för LH och HCG?

Ska snart hoppa på årets första kur, men vore intressant veta om någon vitamin, antioxidant eller annat supplement kan hjälpa.
Uppdatering: Har nu kört en vända tlll med dubbla dosen på 20.8mg av äkta enclomifen per dag (labbtestad till 10.4mg per tablett).
Har i tillägg använt supplement som föreslaget av 40ish, men med nästan identiskt resultat, eller ännu lite sämre på tesosteronet!
Lutropin (LH) 12 Referensvärde: 1.5-9.3
FSH Follitropin 9.4 Referensvärde: 1.4-18
Testosteron 12 Referensvärde: 3.0-27
Fritt testosteron/S-testosteron, bioaktiv 4.9 Referensvärde:2.0-15
Slutsats: Kuren på 6 månader med testo u och en kort blast på testolone för 2-3 år sedan har nog medfört skador på testiklarna då jag sedan dess har haft sjunkande nivåer av testosteron efter varje kurs blodprover.
Nu ska jag snart köra en kortare kur igen så kanske jag tar ett längre uppehåll efter den när jag forskat lite mer kring supplement som kan höja leydigcellernas känslighet.
Citera
2024-08-10, 12:57
Medlem
Citat:
Uppdatering: Har nu kört en vända tlll med dubbla dosen på 20.8mg av äkta enclomifen per dag (labbtestad till 10.4mg per tablett).
Har i tillägg använt supplement som föreslaget av 40ish, men med nästan identiskt resultat, eller ännu lite sämre på tesosteronet!
Lutropin (LH) 12 Referensvärde: 1.5-9.3
FSH Follitropin 9.4 Referensvärde: 1.4-18
Testosteron 12 Referensvärde: 3.0-27
Fritt testosteron/S-testosteron, bioaktiv 4.9 Referensvärde:2.0-15
Slutsats: Kuren på 6 månader med testo u och en kort blast på testolone för 2-3 år sedan har nog medfört skador på testiklarna då jag sedan dess har haft sjunkande nivåer av testosteron efter varje kurs blodprover.
Nu ska jag snart köra en kortare kur igen så kanske jag tar ett längre uppehåll efter den när jag forskat lite mer kring supplement som kan höja leydigcellernas känslighet.
Vad jag glömde nämna är att jag däremellan kört en tioveckors kur på testo p och anavar med avslut i maj och efterföljande pct på nolva och clomid. Därefter ett kort uppehåll innan enclokuren som varat 5-6 veckor.
Även om testo p går ur kroppen snabbt kanske det kan vara uppehållet på bara ca. 3 månader som fortfarande påverkar så jag fortfarande är lite nerstängd?
Citera
2024-08-12, 09:24
Medlem
Citat:
Vad jag glömde nämna är att jag däremellan kört en tioveckors kur på testo p och anavar med avslut i maj och efterföljande pct på nolva och clomid. Därefter ett kort uppehåll innan enclokuren som varat 5-6 veckor.
Även om testo p går ur kroppen snabbt kanske det kan vara uppehållet på bara ca. 3 månader som fortfarande påverkar så jag fortfarande är lite nerstängd?

Personligen så har jag upplevt att återhämtning/PCT blivit mycket sämre med åldern (fullt naturligt såklart) personligen kom jag till en gräns där återhämtning stannade i det absoluta nedre referensintervallet = sämre mående! För MIG så blev det tillslut ett val att begära trt vid 50-års ålder 👍🏻
Citera
2024-08-18, 15:25
Medlem
Tjena, har kört en 20v lång kur med 250 test E e5d
Räcker det att köra 40/40/20/20 nolva som PCT?

Det här är min andra kur, körde dock 14v förra gången.
Citera
2024-08-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis

Nu kommer ett tråkigt svar, kanske, kanske inte?

För att få svar på om DU är återställd eller inte så behövs blodprover.. För MIG räckte det ALDRIG med den enkla PCTn för att bli återställd.. Högst individuellt.
Citera
2024-08-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis

Instämmer med 40ish.
20 veckor är en lång kur fast om det bara är din andra kur kan du säkert återhämta dig helt efter uppehåll om dubbla kurlängden.
Ganska billigt och enkelt att verifiera via blodprov av LH, FSH och testosteron minst 3-4 veckor efter avslutad PCT.
Både Nolva och Clomid har 6-7 dagars halveringstid så jag väntar alltid med blodprov tills dessa inte förhöjer de ovanstående värdena längre.
Eftersom jag numera misslyckats med att bli helt återställd efter de senaste 3-4 kurerna kanske jag inte ska ge så många fler råd mer än att det som antagligen förstörde det för mig var en för lång kur för 2-3 år sedan.
Citera
2024-08-21, 20:12
Medlem
KirkHammetts avatar
Vecka 1-12: Testosteron Enantat 250 mg/v + Masteron Enantat 250 mg/v (endast vecka 6-12)
Vecka 13-16: Testosteron Propionat 250 mg/v
Vecka 6-16: hCG 1,500 iu/v

Tog sista sticket propionat i måndags och tanken var att påbörja PCT 3 dagar efter.

Klantig som jag var tog jag 500 iu hCG subkutant idag. Kan således inte påbörja PCT imorgon enligt plan. Har läst mig till att hCG når sin toppnivå efter 3 dagar.

Fråga: Hur många dagar bör jag vänta med PCT (endast nolvadex) med tanke på att hCG inte ska kombineras med Nolvadex.

Min PCT: Nolvadex 40/40/20/20
Citera
2024-08-23, 15:10
Medlem
tjena, har 2 stick kvar av min kur (8dagar tot) och börjar känna i brösten. ska jag redan nu börja med nolva och hur ska upplägget se ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in