2024-07-09, 10:30
Avslutad
Tamoxifen. Jag såg en viss kändis med bar bringa i en tidning häromdagen. Det pågick en diskussion på Flashback om denne hade tagit AAS. Ja och det har han eftersom jag kunde skönja en liten liten gynekomasti.
Jag har ingen anledning att säga vem men när jag såg det blev jag 100% säker men bryr mig 0%. Osynligt för icke tränade ögon men jag kunde se. Han det berör vet att jag har rätt om han skulle råka läsa.
Senast redigerad av Guangzhou 2024-07-09 kl. 10:35.
Citera
2024-07-09, 12:24
Medlem
Rekommenderar stort att du skaffar hcg. Min första kur och pct så körde jag bara nolvadex och det var inte kul. Nolvadex är (vad jag förstått) ett preparat som förhindrar föstoring av bröstkörtlarna. Men när man kliver av en kur behöver ens naturliga testo komma igång igen, och snabbt. För mig blev det den hårda vägen, där jag inte hade något testo. Jag tappade alla mina muskler (inkl de jag hade innan kuren) och mådde PISS. Det tog ca 6 månader att bli normal igen. Så skaffa hcg.
Citera
2024-07-09, 13:06
Medlem
dex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kos7
Rekommenderar stort att du skaffar hcg. Min första kur och pct så körde jag bara nolvadex och det var inte kul. Nolvadex är (vad jag förstått) ett preparat som förhindrar föstoring av bröstkörtlarna. Men när man kliver av en kur behöver ens naturliga testo komma igång igen, och snabbt. För mig blev det den hårda vägen, där jag inte hade något testo. Jag tappade alla mina muskler (inkl de jag hade innan kuren) och mådde PISS. Det tog ca 6 månader att bli normal igen. Så skaffa hcg.

Oj det där lät inge kul. Använder man hcg efter kuren i samband med nolva? Och vilka doseringar?
Citera
2024-07-09, 16:01
Medlem
Ta em AI också, aromasin är typ bäst
Citera
2024-07-09, 16:51
Moderator
Kraftkarls avatar
Tråd "Clomid och nolvadex som PCT" infogad

/Moderator
Citera
2024-07-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerFittHora
Ta em AI också, aromasin är typ bäst

Aromasin stänger ner ditt östro helt & hållet & stannar stängt några dagar, beroende på dos. Är dessutom svår att ta utan att råka stänga sig, även om det inte är målet. Vet man inte vad man sysslar med måste man ha HCG tillgängligt för att kontra om man lyckas stänga sin östroproduktion helt, annars lär man må piss några dagar/vecka.
Citera
2024-07-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Oj det där lät inge kul. Använder man hcg efter kuren i samband med nolva? Och vilka doseringar?
Äntligen hamnade ni i rätt tråd så erfarna ids svara
Hcg används med fördel under kuren i lågdos 250-500IU 2-3ggr per vecka.
Om man hellre vill använda det i pct är det i början av en så kallad Power pct i så fall.
Sök så hittar ni, men det går ut på att använda lite högre dos hcg om 1500IU 2-3ggr i veckan de första 1-2 veckorna av pct tillsammans med nolva och clomid. Man fortsätter sedan med både nolva och clomid ett par veckor längre och avslutar med bara nolva någon vecka till avslut av pct.
Citera
2024-07-09, 18:42
Medlem
dex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Äntligen hamnade ni i rätt tråd så erfarna ids svara
Hcg används med fördel under kuren i lågdos 250-500IU 2-3ggr per vecka.
Om man hellre vill använda det i pct är det i början av en så kallad Power pct i så fall.
Sök så hittar ni, men det går ut på att använda lite högre dos hcg om 1500IU 2-3ggr i veckan de första 1-2 veckorna av pct tillsammans med nolva och clomid. Man fortsätter sedan med både nolva och clomid ett par veckor längre och avslutar med bara nolva någon vecka till avslut av pct.

Okej tack. Men ska man använda hcg under kuren och i pct eller bara under kuren?
Citera
2024-07-09, 19:24
Medlem
Citat:
Okej tack. Men ska man använda hcg under kuren och i pct eller bara under kuren?
Behövs egentligen bara under kuren för att hålla igång testiklarnas utsönding och undvika atrofi, men om man missat det kan det vara bra att stimulera testiklarnas testosteronproduktion i början av pct innan hypofysen kommit igång av SERM.
Citera
2024-07-18, 23:35
Medlem
Har någon använt clomid för att kicka-igång puberteten?
Citera
2024-07-22, 13:18
Medlem
Citat:

Nolva har man för att bromsa gyno, dvs att östrogen binder till bröstkörtlarna och du får bröst. Men det gör inget för att få igång din testoproduktion igen.

Nolva på pct kan vara bra eftersom ens hormonernivåer förändras när man kliver av kuren. Lägre testo, östrogenet upp och därmed risk för gyno. Tar man hcg så stiger östrogennivåerna, så nolva kan vara bra att ha nära till hands om inte annat.

HCG kickar igång pungkulorna igen, och det behövs eftersom synetiskt testo stänger ner den naturliga produktionen.

Info om hcg bör du kunna hitta.
Citera
2024-07-22, 16:44
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kos7
Nolva har man för att bromsa gyno, dvs att östrogen binder till bröstkörtlarna och du får bröst. Men det gör inget för att få igång din testoproduktion igen.

Nolva på pct kan vara bra eftersom ens hormonernivåer förändras när man kliver av kuren. Lägre testo, östrogenet upp och därmed risk för gyno. Tar man hcg så stiger östrogennivåerna, så nolva kan vara bra att ha nära till hands om inte annat.

HCG kickar igång pungkulorna igen, och det behövs eftersom synetiskt testo stänger ner den naturliga produktionen.

Info om hcg bör du kunna hitta.

Fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in