Citat:
Ursprungligen postat av
Svemmpa
Har kört ungefär två kurer på 10-12 veckor per år de senaste 7-8 åren.
Senast var för ca. 5 månader sedan och gjorde en rejäl pct som vanligt.
De senaste två månaderna har jag knaprat 12.5 mg enclomifen per dag och gjorde precis blodprover via testmottagningen med följande utvalda resultat:
Lutropin (LH) 10 Referensvärde: 1.5-9.3
FSH Follitropin 8.2 Referensvärde: 1.4-18
Testosteron 15 Referensvärde: 3.0-27
Fritt testosteron/S-testosteron, bioaktiv 5.8 Referensvärde:2.0-15
Det är förväntat att LH är förhöjt, men besviken på att testosteronnivåerna inte är det och har har oftast haft 20-25 tidigare jag mätt.
Finns det något supplement som kan förbättra testiklarnas (Leydigceller tror jag dom heter) känslighet för LH och HCG?
Ska snart hoppa på årets första kur, men vore intressant veta om någon vitamin, antioxidant eller annat supplement kan hjälpa.
Uppdatering: Har nu kört en vända tlll med dubbla dosen på 20.8mg av äkta enclomifen per dag (labbtestad till 10.4mg per tablett).
Har i tillägg använt supplement som föreslaget av 40ish, men med nästan identiskt resultat, eller ännu lite sämre på tesosteronet!
Lutropin (LH) 12 Referensvärde: 1.5-9.3
FSH Follitropin 9.4 Referensvärde: 1.4-18
Testosteron 12 Referensvärde: 3.0-27
Fritt testosteron/S-testosteron, bioaktiv 4.9 Referensvärde:2.0-15
Slutsats: Kuren på 6 månader med testo u och en kort blast på testolone för 2-3 år sedan har nog medfört skador på testiklarna då jag sedan dess har haft sjunkande nivåer av testosteron efter varje kurs blodprover.
Nu ska jag snart köra en kortare kur igen så kanske jag tar ett längre uppehåll efter den när jag forskat lite mer kring supplement som kan höja leydigcellernas känslighet.