2022-02-14, 20:31
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungboss
Behöver råd med Pct

Jag är redan 2 veckor inne på

test Cypionate 500mg/vecka i 12 veckor
Dbol 30mg/dag 6 veckor

jag har clomid jag tänkte köra vecka 12-13 50mg, sedan vecka 14-15 25mg

Men tänkte stacka den med hcg vill heslt behålla så mkt muskler som möjligt kan någon rekommendera dosering på hcg eller ändra på hcg + clomid stack dosering och i antal veckor jag borde ta det?

Vänta med clomid tills vecka 14 eller vecka 15. Först då börjar dina nivåer av T göra att du är i behov av en pct.
Citera
2022-02-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vänta med clomid tills vecka 14 eller vecka 15. Först då börjar dina nivåer av T göra att du är i behov av en pct.

aha tack, men hur ska jag göra med hcg?
Citera
2022-02-28, 01:16
Medlem
Hej, jag kör på 12 veckor test C 250mg 2ggr per vecka samt dbol 30mg/dag 6 veckor

Samt kör jah från vecka 4 tills 12 arimidex 0,5mg 2ggr per vecka

är osäker på min pct har redan köpt clomid
någon som kan rekommendera en bra dosering på clomid och när jag borde ta den? samt vill jag lägga till Hcg vet någon hur jag ska lägga upp nu clomid med hcg?
Citera
2022-03-18, 16:31
Bannlyst
Hejsan!

Försökt googla och läsa runt men hittar inte direkt något svar.

Jag kör just nu en sustanon (250mg/3:e dag) och OT (lågdos på 20mg/30dagar) kur som kommer pågå i 90 dagar.
Jag tänkte sätta igång egenproduktionen senare med nolvadex men förstått att man kan må dåligt på nolva? Kommer köra 25mg om dagen i 25 dagar. Kan jag (om man mår dåligt) balansera upp det med proviron?

Tacksam för svar, ha en fin dag
Citera
2022-04-05, 18:36
Medlem
HassanVonAskans avatar
Pct eller inte?

Asså vad tycker folk om PCT på Anavar? Fan så många olika trådar som säger olika, har Nolvadex liggandes hemma, men känner inte att det är värt att ta på en anavar kur.

Legat på 60mg/dag i lite mer än en månad och mår faktiskt riktigt bra, drog en winstrol kur förra året, som varade runt 6 veckor. Ingen PCT, tog ett blodprov 2-3 veckor efter avslutat kur och testo nivåerna var som vanligt.

Eller ska man ta ett blodprov och se vad det säger istället?
Citera
2022-04-07, 09:38
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonAskan
Asså vad tycker folk om PCT på Anavar? Fan så många olika trådar som säger olika, har Nolvadex liggandes hemma, men känner inte att det är värt att ta på en anavar kur.

Legat på 60mg/dag i lite mer än en månad och mår faktiskt riktigt bra, drog en winstrol kur förra året, som varade runt 6 veckor. Ingen PCT, tog ett blodprov 2-3 veckor efter avslutat kur och testo nivåerna var som vanligt.

Eller ska man ta ett blodprov och se vad det säger istället?

Better safe than sorry. Du har bara ett endokrint system. Tänk om det vore ditt öga? Värt 300kr? Ta ett blodprov och kolla vart du ligger.

MVH
Citera
2022-04-09, 16:35
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Vet inte vad det är i E/L då testerna togs på labbet här i Thailand.
Men jag och flera har varit inne på samma sak att substanserna fanns kvar i kroppen under min PCT.
Så det eller alternativet fake produkter (Clomid/Nolva).

Vad som stämmer där får jag nog aldrig veta.

HCG et det har jag testat så det innehåller Pregnyl och var äkta.

Sedan det testet har jag kört 1 nytt test var annan månad fram tills idag och än så länge ser det ut som hormonerna börjat återhämta sig och man känner sig avsevärt bättre.

Skall dock bli kul se vad Endokrinologen i Malmö säger då jag återkommer hem.

Testerna tog på morgonen och ingen mat innan testerna togs så jag tror dem visar korrekt data även om vi snackar Thailand

Kunde inte sova alls utan tryckte i mig en massa benzo och sedan skrev läkare ut i Sverige Mirtazapin som enligt honom var till för avtändning av AAS. Tack vara det kunde jag sova i mer än 2 timmar åt gången.

Nu är sömnen som återhämtad igen utan Mirtazapin.

Hur går det för dig? Har du gjort något nytt spermaprov än? Det man måste tänka på är att de spermier du ejakulerar idag producerades för 90+ dagar sedan. Så man skall inte förvänta sig att hCG, Nolva och Clomid skall kunna göra en fertil på någon vecka. Om du dessutom körde en riktigt tung kur 90 dagar innan spermaprovet där du var nollad skulle det kunna förklara resultatet.

Jag hade ingen aning om detta när jag skapade mina två döttrar under 2020-2021. Då använde jag hCG ca en månad före befruktningen. Det innebär alltså att jag var fertil medan jag gick på 150-200mg testosteron i veckan.

Hoppas att det löser sig. Lycka till!
Citera
2022-04-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
I DENNA TRÅDEN LÄSER DU OM GYNOKÄNNINGAR, PCT OCH HCG.

PCT = Post cycle therapy (efterkur)
Detta är helt nödvändigt till mer eller mindre de flesta kurer, dels för att undvika bieffekter, dels för att få behålla sina ökningar och dels för att få igång sin egenproduktion i kroppen.

Till Pct används oftast clomid, som finns att läsa om nedan.
Nolvadex är också vanligt och lågdos dbol.

HCG = Läs om detta nedan, prepp för att få igång pungkulorna...

VID GYNOKÄNNINGAR UNDER KUR

Nolva = 40-60mg om du får känningar under kuren tills dom går över, sedan 20mg kuren ut.
Då bara om du FÅR känningar, annars inget under kuren.

En variant är att ta 10mg/dag under hela kuren, dels förhindrar det oftast östogena bieffekter och dels är det en så låg dos att man inte reducerar effekten av den AAS man kurar på.

Tabletterna tas antingen en eller två ggr per dag, utan att tuggas i samband med måltid och lite vätska.

Ska börja kura med Testo Propionate 100mg Eod med Primobolan 100mg Eod och Anavar 30mg ED i 10 veckor.

Jag har Nolva och Clomid. När är det bäst att börja med Clomid? Nolva efter två veckor dock. Vilka doser osv hur bör jag lägga upp PCT och är det nödvändigt med HCG för denna kur?
Citera
2022-04-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar20201
Ska börja kura med Testo Propionate 100mg Eod med Primobolan 100mg Eod och Anavar 30mg ED i 10 veckor.

Jag har Nolva och Clomid. När är det bäst att börja med Clomid? Nolva efter två veckor dock. Vilka doser osv hur bör jag lägga upp PCT och är det nödvändigt med HCG för denna kur?

Jag förstår dig inte! Du frågar om PCT när du tänker köra en ganska avancerad kur. Man börjar ju undra.
Har du kurat förut?
Citera
2022-04-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
Jag förstår dig inte! Du frågar om PCT när du tänker köra en ganska avancerad kur. Man börjar ju undra.
Har du kurat förut?

Jag har kurat tidigare. Det är tredje gången som jag kurar. Kört Testo E Only som första kur sedan kört Testo E+EQ+Anavar.

Nu blir det den tredje kuren. Testo E+Primo+Anavar i 10 veckor.
Jag är mest nyfiken hur alla kör PCT alltså vilka doser de kör på Nolva och Clomid i 3-4 veckor för att alla kör olika!
Senast redigerad av Sommar20201 2022-04-16 kl. 00:32.
Citera
2022-04-21, 09:56
Medlem
Pct råd behövs

Har kört nu 12 veckor Test C 500mg/vecka
6 veckor Dbol 30mg som kickstarter
har min sista shot på fredag och tänkte påbörja pct 2 veckor efter last shot.

Support:
Arimidex från 0,5mg 2ggr per vecka från vecka 2 tills hela kuren med pct
PCT:
Clomid 50/50/25/25
Nolva 40/40/20/20

Ser det ut som en stabil pct utan hcg för jag kunde inte få tag på hcg hur än jag försökte
Citera
2022-04-21, 14:50
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungboss
Pct råd behövs

Har kört nu 12 veckor Test C 500mg/vecka
6 veckor Dbol 30mg som kickstarter
har min sista shot på fredag och tänkte påbörja pct 2 veckor efter last shot.

Support:
Arimidex från 0,5mg 2ggr per vecka från vecka 2 tills hela kuren med pct
PCT:
Clomid 50/50/25/25
Nolva 40/40/20/20

Ser det ut som en stabil pct utan hcg för jag kunde inte få tag på hcg hur än jag försökte

Det ser ut som ett standard protokoll för pct. Sen om den är "stabil" för dig vet bara du och din kropp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in