2008-03-29, 16:13
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overwhelming
irreversibel i den meningen att det behövs nytt enzym för att aromatisering ska ske men det tillverkas hela tiden.

nu fick även jag lära mig nåt nytt..thanks!

visste att jag borde läst färdigt texten..
Citera
2008-03-29, 16:23
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiili
du kan köpa 50st 25mg för 1250:- det lär ju räcka sen kan man ju fortsätta med proviron och a-dex ett tag till om man inte återhämtat sig.

jag tror att det kan vara bra att köra hcg med aromasin också.
Jepp såg de, beställning på G
Citera
2008-03-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devil_666
Jepp såg de, beställning på G
FASS: "Hos postmenopausala kvinnor minskade Aromasin peroralt signifikant östrogen-koncentrationen i serum med start från en 5 mg dos och nådde maximal minskning (>90%) med en dos på 10 - 25 mg."

Du bör alltså inte behöva mer än 10mg ed, även om minskningen inte blir lika stor i en man. Det är inte önskvärt att minska mängden östrogen med 90%.
Citera
2008-03-29, 18:47
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
FASS: "Hos postmenopausala kvinnor minskade Aromasin peroralt signifikant östrogen-koncentrationen i serum med start från en 5 mg dos och nådde maximal minskning (>90%) med en dos på 10 - 25 mg."

Du bör alltså inte behöva mer än 10mg ed, även om minskningen inte blir lika stor i en man. Det är inte önskvärt att minska mängden östrogen med 90%.
Ja de är som sagt hos kvinnor

Om du läser de studier som jag länkade till på första sidan ser du att Det handlar om doser på 25mg/ed och då minskade östrot med 40-62%
Citera
2008-03-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ja de är som sagt hos kvinnor

Om du läser de studier som jag länkade till på första sidan ser du att Det handlar om doser på 25mg/ed och då minskade östrot med 40-62%
Om man jämför med adex så minskar östrogenet med ca 50% hos män vid 1mg ed. Endå rekommenderas det på forum och sidor en dos runt 0.25mg ed. Högst troligen är minskningen av östrogen inte proportionell mot minskningen av dos. dvs på samma sätt som nämnt ovan när det gäller aromasin, 25mg ed minskar östrogenet med 98% hos postmenopausala kvinnor medan 10mg ed fortfarande minskar östrogenet med över 90%.
Senast redigerad av overwhelming 2008-03-29 kl. 20:22.
Citera
2008-03-29, 20:56
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Om man jämför med adex så minskar östrogenet med ca 50% hos män vid 1mg ed. Endå rekommenderas det på forum och sidor en dos runt 0.25mg ed. Högst troligen är minskningen av östrogen inte proportionell mot minskningen av dos. dvs på samma sätt som nämnt ovan när det gäller aromasin, 25mg ed minskar östrogenet med 98% hos postmenopausala kvinnor medan 10mg ed fortfarande minskar östrogenet med över 90%.

Ja men studien som jag länkade till gäller för män, och rekomenderade doser på forum i usa är 25 mg/ed för Aromasin.
Dosen för Arimidex (0,25mg/ed) är inte de rekomendationer under kur?
Citera
2008-03-29, 21:05
Medlem
FromHells avatar
Citat:
letros?

Edit: du kanske menade Letrozol?
Ja skulle ha skrivit Letro`s
Citera
2008-03-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ja men studien som jag länkade till gäller för män, och rekomenderade doser på forum i usa är 25 mg/ed för Aromasin.
Dosen för Arimidex (0,25mg/ed) är inte de rekomendationer under kur?
Jo det är tillsammans med aromatiserande steroid, och då behöver man högre dos för att minska östrot än efter kur..
Citera
2008-03-29, 22:18
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Jo det är tillsammans med aromatiserande steroid, och då behöver man högre dos för att minska östrot än efter kur..

Menar du att man ska sänka dosen ytterligare efter kur?, de handlar ju heller inte bara om att hålla tillbaka östrogenet utan att få upp testot igen också
Citera
2008-03-29, 22:31
Medlem
Citat:
Menar du att man ska sänka dosen ytterligare efter kur?, de handlar ju heller inte bara om att hålla tillbaka östrogenet utan att få upp testot igen också
Ser ingen egentlig anledning att ändra på dosen efter kur.
Citera
2008-03-29, 22:41
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ser ingen egentlig anledning att ändra på dosen efter kur.
Näe de har du nog helt rätt i
Citera
2008-03-30, 17:21
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromHell
Nolva o Adex går inte ihop så bra, därför väljer många hellre Aromasin.
Kan inte riktigt släppa de här, vad exakt är de som händer då? Såg att svarat så här i en tidigare tråd

"För att svara på din fråga om varför man kan blanda en SERM o AI,

Båda dessa funkar på olika sätt när dom höjer dina testo nivåer
så man kan maximera sin återhämtning på så sätt"

Antar att du fått fram andra/nya fakta om varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in