2006-08-15, 21:59
Medlem
Funderar på vad jag ska köra för PCT efter min Testo Ena kur som är slut om nån månad.

Tänkte köra både Nolva och Clomid för säkerhets skull, alltså för att få de bästa förutsättningarna både när det gäller anti östro samt återhämtning.

Tänkte även köra Hcg under ett par veckor.

Men Arimidex nämdes även, är den ett bättre val än Clomid/Nolva?

Jag vet ju att den ska vara en mycket bra antiöstrogen, men är den bättre på att skynda på återhämtningen av ens Testonivåer också jämfört med Nolva/Clomid?

Många rekar en Pct på 30 dar, men borde det inte vara ännu bättre att köra lågdos Nolva/Clomid alternativt Arimidex ytterligare t ex 30 dar?

Jag bryr mig inte om kostnaden utan prioriterar att få behålla så mycket av musklerna som möjligt.

Tacksam för svar.
Citera
2006-09-25, 20:30
Awaiting Email Confirmation
pct

får inte tag på vare sig clomid eller nolvadex. apoteket har råkat få ta semester..
har d-bol och deca men vet inte om ja vågar ta något utan ovannämnda.
tänkte om de finns något annat man kan ta.
mvh
Citera
2006-09-26, 12:32
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belial_81
får inte tag på vare sig clomid eller nolvadex. apoteket har råkat få ta semester..
mvh

Vänta tills du har allt hemma... nolva helst.
Citera
2006-09-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belial_81
mvh

Ja det finns annat, t ex Arimidex men det är nog lättare att fixa Nolva eller Clomid.

Vänta hur som helst tills du fått tag på grejjerna, för inte så kul att få BT-känningar och du inte får tag på Nolva...
Citera
2006-09-27, 09:42
Medlem
Hcg

HCG är INTE ett rent östrogen, och det fungerar INTE som du säger. HCG = Koriongonadotropin, dvs ett könshormon. Som används för att stimulera kroppen att producera gonadotropinhormoner som resulterar i att dina testiklar växer, och summan av det är att kroppen får lättare att producera testosteron. "

Skulle man kunna använda HCG enbart då för att lättare få ökad testo nivå ? haha
Citera
2006-09-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickieee
HCG är INTE ett rent östrogen, och det fungerar INTE som du säger. HCG = Koriongonadotropin, dvs ett könshormon. Som används för att stimulera kroppen att producera gonadotropinhormoner som resulterar i att dina testiklar växer, och summan av det är att kroppen får lättare att producera testosteron. "

Skulle man kunna använda HCG enbart då för att lättare få ökad testo nivå ? haha

HCG ÄR en gonadotropin, LH, som stimulerar testiklarna
att producera testosteron. Det stimulerar alltså inte
kroppen att producera mer gonadotropiner. Det är
GnRH som stimulerar gonadotropinproduktionen.
Citera
2006-10-21, 18:43
Medlem
insolents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickieee

Står tidigare i tråden att man kan köra en kur med bara HCG och få styrkeökningar:
"Man kan även köra en HCG-only kur, för att få en märkbar styrkeökning bör man ligga runt 1000-1500ie
3 ggr/vecka, 5v på och 5v av."
Citera
2006-12-07, 14:04
Medlem
insolents avatar
Ett tillägg till det jag skrev ovan är att man nog gör smart i att använda sig av clomid eller nolva då hcg höjer östrogen produktionen. Läste också något om att det utlöser något negativt Med/mot "hypothalamus" och att man inte ska använda sig av hcg än 2-3veckor, så att kura på det är nog kanske inte så bra.. Finns ju risker med allt.
Citera
2006-12-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Ett tillägg till det jag skrev ovan är att man nog gör smart i att använda sig av clomid eller nolva då hcg höjer östrogen produktionen. Läste också något om att det utlöser något negativt Med/mot "hypothalamus" och att man inte ska använda sig av hcg än 2-3veckor, så att kura på det är nog kanske inte så bra.. Finns ju risker med allt.

Håller med där. Risker finns med HCG. Därför ska man veta vad man gör innan man börjar använda det. Enbart HCG kur är onödigt när det finns prepp som är bättre och säkrare att använda för muskelbyggning.
Citera
2006-12-14, 13:37
Medlem
insolents avatar
Vet någon om det är hypothalamus som styr en stor del av det sexuella beteendet ? Jag har fått för att det är så.
Citera
2006-12-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Vet någon om det är hypothalamus som styr en stor del av det sexuella beteendet ? Jag har fått för att det är så.

hypothalamus utsondrar GnRH (gonadotropin releasing hormon) vilket stimulerar hypofysen till att producera LH och FSH. LH i sin tur stimulerar testiklarna till att producera testosteron och det ar testosteron och dess huvudmetabolit dihydrotestosteron som styr sexlusten och aven potensen.
Citera
2006-12-20, 02:12
Medlem
HCG 3 veckor ?

Kan man köra HCG bara i tre veckor på en 10 veckor testo e kur ..

om de går hur mycket ska man ligga på då da är det då 1500ui - 2500 ui i veckan eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in