2015-01-25, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Ok. Så det bästa är att ta både och om man klarar av det? Då kanske jag bör beställa hem lite clomid och testa. Men har läst om folk som mår riktigt skit av clomid så vettifan om de är värt det?

Många överdoserar tyvärr så det är trial and error som gäller.
Citera
2015-01-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ok. Så det bästa är att ta både och om man klarar av det? Då kanske jag bör beställa hem lite clomid och testa. Men har läst om folk som mår riktigt skit av clomid så vettifan om de är värt det?

Mina två senaste PCT har jag kört båda, nolva & clomid. Rekommenderar det, har funkat bra för mig!
Körde 2v med 40 nolva och 100 clomid följt av 2v med 20 nolva och 50 clomid.
Brukar känna på dag 8-9 att jag blir en riktig bitterfitta och jävligt gnällig, lite halvdeppig också. När jag sedan sänker clomid och nolva dosen vid dag 14 så känns det genast bättre. 100mg clomid kan som sagt göra mig extra gnällig..

Som sagt mina erfarenheter, men tycker absolut att du ska testa!

Mvh
Citera
2015-01-25, 11:54
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Mina två senaste PCT har jag kört båda, nolva & clomid. Rekommenderar det, har funkat bra för mig!
Körde 2v med 40 nolva och 100 clomid följt av 2v med 20 nolva och 50 clomid.
Brukar känna på dag 8-9 att jag blir en riktig bitterfitta och jävligt gnällig, lite halvdeppig också. När jag sedan sänker clomid och nolva dosen vid dag 14 så känns det genast bättre. 100mg clomid kan som sagt göra mig extra gnällig..

Som sagt mina erfarenheter, men tycker absolut att du ska testa!

Mvh

Ja, det lutar åt att testa båda. Problemet är att det är min första PCT så jag lär ha lite problem att avgöra vad som beror på att jag är nedstängd och vad som beror på medicinen. Men det får lösa sig. Brukar clomid ha brytskåror så de går att dela lätt i fyra delar?

Kommer nog att köra 75mg clomid som max för att kanske slippa de flesta av de negativa sakerna

Nolva 40/20/20/20
Clomid 75/50/50/25
Citera
2015-01-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ja, det lutar åt att testa båda. Problemet är att det är min första PCT så jag lär ha lite problem att avgöra vad som beror på att jag är nedstängd och vad som beror på medicinen. Men det får lösa sig. Brukar clomid ha brytskåror så de går att dela lätt i fyra delar?

Kommer nog att köra 75mg clomid som max för att kanske slippa de flesta av de negativa sakerna

Nolva 40/20/20/20
Clomid 75/50/50/25

Första märket jag körde hade det iaf (kommer inte ihåg vilket det var dock). Senaste körde jag Bamse Clomid och det var i kapslar i 50mg st. Ja är det första blir det ju klart svårare att avgöra vad som är vad. Men kom ihåg under PCT att kämpa på bara, även de dagar de känns piss, det kommer bättre dagar
Lycka till!
mvh
Citera
2015-01-25, 13:01
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Brukar ni köra clomid OCH nolva som PCT eller bara ena? Verkar vara norm på amerikanska forum att köra båda men på flashback är det oftast nolva only som rekommenderas.

Jag kör alltid båda.

Nolva 40/40/20/20
Clomid 100/50/50/50

Kan förlänga nolvan någon vecka extra det beror på hur lång kuren var. Brukar sätta hcg genom hela kuren med så det känns som man kommer tillbaka ganska fort. Men bara ett blodprov kan fastställa det med säkerhet(!)

Mvh
Citera
2015-01-25, 17:08
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Jag kör alltid båda.

Nolva 40/40/20/20
Clomid 100/50/50/50

Kan förlänga nolvan någon vecka extra det beror på hur lång kuren var. Brukar sätta hcg genom hela kuren med så det känns som man kommer tillbaka ganska fort. Men bara ett blodprov kan fastställa det med säkerhet(!)

Mvh

Du upplever inte att du mår sämre när du tar båda jämfört med om du bara tar nolva?
Citera
2015-01-26, 11:12
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Du upplever inte att du mår sämre när du tar båda jämfört med om du bara tar nolva?

Jag upplever lite mer illamående när jag kör båda två. Sen har jag även upplevt att man ser sämre i mörker när jag kör clomid för länge, därför kör jag det oftast inte mer än 4 veckor. Jag upplever dock att återhämtningen är bättre, vilket är hela syftet. Däremot så har jag inte tagit blodprover precis efter de olika PCT'erna så jag har inte bevis på papper. Men energin kommer tillbaka snabbare och det räcker för mig.

Mvh
Citera
2015-01-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Många överdoserar tyvärr så det är trial and error som gäller.

Vet du om man kan köra Clomid, Proviron och Nolva tillsammans?
Bättre? Sämre? farligt?
Citera
2015-01-31, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silmar
Vet du om man kan köra Clomid, Proviron och Nolva tillsammans?
Bättre? Sämre? farligt?

Ditt välmående kommer påverkas positivt men har du anlag för att tappa hår så bör du ta en funderare
Citera
2015-02-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ditt välmående kommer påverkas positivt men har du anlag för att tappa hår så bör du ta en funderare

Jag har aldrig mått speciellt dåligt efter en kur eller varit "down". Det är inte därför jag frågade och hårväxten är borta i varje fall. .Tror inte man förlorar hårväxt på 25-50mg Proviron.

Jag undrar varför alla tar Clomid i.st för Proviron?.

"Proviron är milt anti-östrogen, motverkar vätskebindning, stimulerar oftast sexlusten och erektion"
är det inte det här vi efterstävar i en PCT
Citera
2015-02-06, 07:24
Bannlyst
Jag har börjat med nolva 40mg pga gyno känningar i en 40/50 dbol kur.

Jag undrar hur lång tid det tar innan knölarna börjar minska i storlek, hur mycket nolvan påverkar kuren negativt?

Mvh
Citera
2015-02-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Jag har börjat med nolva 40mg pga gyno känningar i en 40/50 dbol kur.

Jag undrar hur lång tid det tar innan knölarna börjar minska i storlek, hur mycket nolvan påverkar kuren negativt?

Mvh

Det är inte säkert att de minskar. Du får helt enkelt vänta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in