Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Reversibel betyder att något går tillbaka av sig själv. Som bieffekter av hormonrubbningar tenderar att göra. Det är väldigt vanligt att man får östrogen- eller prolaktinsymtom vid bruk av AAS men oftast försvinner det inom några veckor eller månader från dess att man klivit av allt.
Gyno kan vara lite vad som och var som. Allt från rejäla klumpar till avlånga stickor innanför eller runt vårtgårdarna. När jag haft besvär så har det oftast suttit som en ärta under vårtgården som ökat och ökat innan jag kontrat med rejäla doser letro. Men då är jag känslig för det också. Efter några månader på kur så brukar kroppen vänja sig och sluta tjafsa. Första gången med riktiga besvär blev jag riktigt nojig och låg på 2,5 mg letro i flera månader innan jag vågade kliva ned. Tror även jag kombinerade med caber, något som fick mig att svimma flera gånger när jag gick upp mitt i natten och pissade.
Höga prolaktinnivåer är en mycket vanlig orsak till besvär med gynekomastiliknande karaktär. Det blir ofta knölar och sekretansamlingar i vårtgården som töms ut när du trycker på dem. Särskilt vid kombination med prolaktinhöjare som peptidhormon och lågandrogena preparat. Detta brukar nästan alltid försvinna av sig självt och det kan vara dumt att döda sig med letro när det finns proviron eller andra högandrogener.
I ditt fall tror jag att det rör sig om typisk östrogenrelaterad gyno med lite vätska utöver det. Hur lång tid har du kvar på kuren (vill du kliva av?) och har du nolva hemma? Det bör räcka.
Heheh hittade det här,
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prolaktin jag vill ju givetvis inte ha mjölk! haha..
Nja alltså jag har ju ungifär 5 dagar kvar kanske. men jag har en kur till senare under sommarn eller hösten.. Igentlgein skulle jag köra på men den kuren nu, jag har dock tänk om där nu så jag flyttar fram den.
Jag har några dagar kvar. det spelar nog ingen roll om jag hoppar av nu eller sen faktist. idag dog jag inget för o se vad som händer och mitt träningschema gick ut idag. och börjar om på söndag. tänkte att de blev bra så.
Jag har inte nolva hemma. jag får hem letro på måndag eller tisdag. har a-dex som nämnts tidigare.
Dock har jag winnar kvar. men det är ju mindr biverkningar o de har jag kurat förut utan nån ö-hämmare. men nu när det är "probelm" kanske jag bör fortsätta med a-dexen under winnarna tills dem är slut ocskå.
I övrigt har jag ju pillat lite på min vackra knöl. och den har växt från igår till idag (Kan även vara svulen efter pillande o tryckande. körde dessutom bröst igår). Nu skulle man kunna säga att det är 1,5 -2 kokta riskorn. Men det ser normalt ut när man tittar tycker både jag o min bror. Dock känner jag mig "tjock" runt bröstvårtorna o dem har vart något styvare på senare tid...