2010-08-13, 11:26
Medlem
Abjects avatar
Jag behöver era råd, håller på att bli tokig, Ungen skriker varje natt, pga att han vänder på sig o hittar inte sin napp, dvs varje natt i snart 7 månader, 4-6 ggr varje natt, lite sömn för mig o sambon, o jag känner att det börjar gå för långt nu, sömndroppar är nått jag har försökt fixa, men sambon säger nej, fattar inte varför direkt, sömnlösheten går ut över mitt arbete, presterar mindre o allt sånt men det är inte det viktiga, hur ska vi få han att sova hela natten ?

vi håller han uppe till 9 på kvällen, så han är helt slut då, men så går det nån timme sen skriker han igen, han får gröt innan han lägger sig, vill inte ha nån välling lr nått annat flytande, isf bröst, men gröt får han varje kväll, snälla ge mig tips, håller på att förlora förståndet snart
Citera
2010-08-13, 11:35
Medlem
Jack.Dogs avatar
Håll ut..det går över. Men så länge, kan inte du och din sambo göra upp lite rättvisa skift, så att den ena faktiskt får lite sömn emellanåt?
Citera
2010-08-13, 11:41
Medlem
Abjects avatar
Jo, men det förstör endå helt, antingen så är hon grining dagen efter, eller så är jag det, hade man sluppit detta om man inte hade gett han napp från början ? för jag var emot napp
Citera
2010-08-13, 11:45
Medlem
Jack.Dogs avatar
Ja du kan ju skratta dig lycklig över att du slipper komma på någon dum lögn om att "tomten" kommer och hämtar napparna när barnet blir för gammal för dem. Smärtsamt att se besvikelsen i barnets ögon...usch.

Ni kan inte ta kontakt med någon barnläkare, mest för att se om det inte finns något annat som kan ligga i vägen för barnets sömn?
Citera
2010-08-13, 12:17
Medlem
Mummies avatar
Låt honom sova i er säng och ha några nappar på sängbordet.
Är jättemysigt med bebisar i sängen, de luktar gott och deras "snusande" är jättesött.

Sov bättre än någonsin när vi hade bebbar i sängen.
Citera
2010-08-13, 21:09
Medlem
pieces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Låt honom sova i er säng och ha några nappar på sängbordet.
Är jättemysigt med bebisar i sängen, de luktar gott och deras "snusande" är jättesött.

Sov bättre än någonsin när vi hade bebbar i sängen.
Nackdelen är väl om man råkar sova på den om man sover tungt, samt att de små liven vänjer sig och är svåra att bli av med på sikt.
Citera
2010-08-13, 21:54
Medlem
Felet var kanske att lära han äta napp från början. Varför gav ni napp från början?
Citera
2010-08-13, 21:58
Medlem
NewNicks avatar
Minns ett par på föräldragruppen med liknande "problem" som löste det hela genom att lägga 10-12 lösa nappar runt bebbens kudde...
Citera
2010-08-14, 00:41
Medlem
dirnas avatar
sätt ett gummiband på nappen så spänner ni fast det runt huvet då lär han inte vakna för att han tappar nappen iaf!
Citera
2010-08-14, 15:19
Medlem
Mummies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece
Nackdelen är väl om man råkar sova på den om man sover tungt, samt att de små liven vänjer sig och är svåra att bli av med på sikt.

Finns risk med allt.
Jag sov tungt innan barna kom, efter de kom vaknar jag av i princip alla ljud o rörelser.
Sedan så väljer barnen ganska tidigt att få sova i sin egen säng efter ett tag så länge man inte "förbjuder" dom att sova i förälders säng.

Jag tror att barn sover bättre i egen säng om de vet de är välkommna in till föräldrarnas säng, så var det iaf för mina tre.
Citera
2010-08-14, 17:38
Medlem
Vaktpass? Ni tar varannan natt, en går och lägger sig i ett annat rum med öronproppar så slipper ni båda nötas ner varje natt.
Citera
2010-08-14, 18:22
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
sätt ett gummiband på nappen så spänner ni fast det runt huvet då lär han inte vakna för att han tappar nappen iaf!

Nej han kanske ine vaknar alls ! Gör inte det, ungen kan strypas. Låt honom sova mellan er i stället, då kanske han kan somna om även om han tappar nappen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in