Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-13, 03:10
  #1
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Tja..

Märkte nu att mitt batteri inte laddas när jag har i sladden till datorn. Batteriet är helt tomt och när jag drar ur sladden däckar datorn. Det står "0% kvar (anslutet men laddas inte)".. Har jag gjort någon finurlig inställning eller bör jag oroa mig över att batteriet är helt kaputt? Det fungerade för bara några dagar sedan, och den har inte lämnat rummet sen dess.

Mvh

Edit:
Hittade en annan likadan tråd, men inte några vidare framsteg har gjorts där..
https://www.flashback.org/p24807106#p24807106
__________________
Senast redigerad av Kruxillimux 2010-08-13 kl. 03:12.
Citera
2010-08-13, 03:15
  #2
Medlem
om det är samma som för mig, så är batteriet helt utdraget och den vägrar ladda batteriet alls.

för mig funkade det att i avstängt läge sätta i laddaren så att laddningslampan indikerar laddning, efter någrar minuter så slutar den dock att ladda och då rycker man strömmen från datorn och börjar om med samma sak igen.

jag fick göra det kanske 7-8 ggr när mitt batteri var helt slut.
Citera
2010-08-13, 07:47
  #3
Medlem
Jag har haft liknande problem med min HP. Det jag gjorde var att dels stänga av datorn och sätta i laddaren. Sen även koppla ur batteriet när datorn är på med strömkabel i. Efter ett par försök fungerade det. Vet dock inte riktigt var förklaringen låg i det hela.
Citera
2010-08-13, 08:07
  #4
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Hårdvara /Mod
Citera
2010-08-13, 08:44
  #5
Medlem
Låter som ditt batteri är helt dött
Citera
2010-08-13, 09:12
  #6
Medlem
MrOaikis avatar
Det är dött. Batteri varar inte för alltid. Till slut mister de sin uppladdningsförmåga. Köp nytt.
Citera
2010-08-13, 09:29
  #7
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Tackar för svaren!

Så en del av er löste det och enligt resten är det tydligen helt dött... NAJS
Citera
2010-08-13, 22:59
  #8
Medlem
Chugurhs avatar
har haft samma problem på båda mina bärbara senaste året.
Det är bara att ha sladden i hela tiden och hoppas på det bästa.
Båda började ladda efter någon dag igen.
Citera
2010-10-13, 11:50
  #9
Medlem
Jag har liknande problem. Antingen glapp i sladden eller laddningsstationen i datorn.
Förut så strulade det mycket och den ville inte ladda eller kännas vidkopplad till datorn alls.

Men du kan jag inte få den att ladda alls. Men för mig är det nog snarare sladden eller stationen eftersom lampan som indikerar att den är ansluten inte lyser överhuvudtaget.

Vad ska jag göra?

Byta sladden går ju men ifall det är laddstationen i laptopen, går den då byta?
Citera
2010-10-13, 15:40
  #10
Medlem
Fiera:
Frågan är snarare hur mycket det kostar att byta och om du är villig att betala.

Det får du och butiken svara på. Jämför du reparations pris + kanske nytt batteri med en ny dator så har du svaret. Men fråga priset INNAN du lämnar in den så att du inte råkar ut för en undersöknings kostnad helt i onödan.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2010-10-13 kl. 15:43.
Citera
2010-10-13, 15:46
  #11
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Tja..

Märkte nu att mitt batteri inte laddas när jag har i sladden till datorn. Batteriet är helt tomt och när jag drar ur sladden däckar datorn. Det står "0% kvar (anslutet men laddas inte)".. Har jag gjort någon finurlig inställning eller bör jag oroa mig över att batteriet är helt kaputt? Det fungerade för bara några dagar sedan, och den har inte lämnat rummet sen dess.

Mvh

Edit:
Hittade en annan likadan tråd, men inte några vidare framsteg har gjorts där..
https://www.flashback.org/p24807106#p24807106

hade samma problem med min laptop, var helt säker på att det var nåt som pajat men efter en total ominstallering av windows funakde det plötsligt
Citera
2010-10-13, 20:56
  #12
Medlem
har för mig att med sådana här laddningsbatterier så får man ibland ladda dem lite hårdare så börjar de dra igång igen. annars får du skaffa nytt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback