Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-12, 23:03
Medlem
Jag sitter och skakar i ren panik, till min fasa upptäckte jag att jag hade 1 snus kvar precis 22 minuter efter sista affären stäng.. -.- Bor ute på landet så närmaste affär som är öppe ligger 2 mil bort och jag har inget körkort!.

Däremot så har jag ett paket cigaretter hemma (inte mina), jag har svår astma och förövrigt så hatar jag cigaretter, mår pissdåligt utav röken. Men jag fick en otroligt korkad ide om inte sinnessjukt dum, men jag måste bara fråga, är det helt omöjligt att göra en snus om man plockar ut tobaken ur cigaretterna och gör en snus utav det på något vis?!?! Kan ju inte röka skiten utan andnöd..

Hjälp en desperat stackars sate.
Citera
2010-08-12, 23:05
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Ja, det går bra, jag brukar själv göra det när mina snus är slut.
Citera
2010-08-12, 23:05
Medlem
Låt någon röka cigaretten, sen lägger du filtret under läppen.
Citera
2010-08-12, 23:06
Medlem
AlexOnTops avatar
Wow...
Passa på att testa sluta snusa :P
Har inget råd åt din metod med att göra snus av cigarett-tobaken, tror inte nikotinet frigörs så med den typen av tobak? Fast jag har bara rökt en kort period för något år sedan, så jag är en tobaksnoob (tack och lov).
Citera
2010-08-12, 23:11
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ja, det går bra, jag brukar själv göra det när mina snus är slut.
Visst!
När nikosuget sätter in finns varken gränser eller regler.
Har kört på både pip- och ciggtobak.

TS behöver inte vara orolig.
Pilla ut tobaken och fukta den lite lite grand.
Det kommer inte att kännas bekvämt, men du behöver inte riskera att få fasettögon och falla ihop i paroxysmer.
Och det är ju alltid nått.
Citera
2010-08-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Visst!
När nikosuget sätter in finns varken gränser eller regler.
Har kört på både pip- och ciggtobak.

TS behöver inte vara orolig.
Pilla ut tobaken och fukta den lite lite grand.
Det kommer inte att kännas bekvämt, men du behöver inte riskera att få fasettögon och falla ihop i paroxysmer.
Och det är ju alltid nått.

så det är helt säkert? Försökte googla lite men fick bara fram att det tillverkas på olika sätt. Men liksom, får man i sig något eller ligger den bara under läppen helt förgäves?
Citera
2010-08-12, 23:17
Medlem
Stvres avatar
återanvänd gammla snus, borde få dig att klara kvällen
Citera
2010-08-12, 23:22
Medlem
jaja tack för tipsen. Begagnad snus känns inte lockande alls dock.. Men får samla mod och krafter att föra in en okänd tobakssort under min läpp ... wish me luck...
Citera
2010-08-12, 23:25
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najjten
så det är helt säkert? Försökte googla lite men fick bara fram att det tillverkas på olika sätt. Men liksom, får man i sig något eller ligger den bara under läppen helt förgäves?
Det innehåller ju nikotin, men du kommer inte att få någon jättekick.

Själv är jag storsnusare sen länge och kräver skyhöga nikotinhalter i blodet dygnet runt, så jag skulle nog behöva tugga runt och gurgla mig i ciggtobak.
Citera
2010-08-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Det innehåller ju nikotin, men du kommer inte att få någon jättekick.

Själv är jag storsnusare sen länge och kräver skyhöga nikotinhalter i blodet dygnet runt, så jag skulle nog behöva tugga runt och gurgla mig i ciggtobak.

ajaj låter inte speciellt gott....
Citera
2010-08-13, 00:40
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ot raderat. Rubrik förtydligad så kanske det är lättare att hålla sej till ämnet? (Att hitta på andra kreativa sätt att få tag i snus är alltså INTE ämnet. Enbart om det går att snusa cig.

/Mod
Citera
2010-08-17, 07:50
Medlem
Det som funkar är att be någon... röka cigaretten ifråga, sen tar du bort pappret på filtret och kör upp'n. Funkar fint som snus!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in