Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-12, 16:58
Medlem
Jag har blivit erbjuden en lägenhet i Märsta, men jag är inte säker på om jag borde ta den eller inte.

Jag har också blivit erbjuden en lägenhet i Tullinge, men jag är inte säker på om det blir något med den nu länge.

Hur är det att bo i Märsta egentligen? Hur är det att pendla mellan Märsta och Stockholms innerstad?

Är det en trist omgivning?
Känner man sig isolerad?

Är det tvärtom en bra plats att bo på?

Tack på förhand!

HL
Citera
2010-08-12, 17:01
Bannlyst
typ värsta sunkhålet. Undvik!
Citera
2010-08-12, 17:01
Medlem
DrPsykoss avatar
OT: Dem har snabba lapplisor..
Citera
2010-08-12, 17:25
Medlem
Vad gör det till ett sunkhål, och är Tullinge bättre?
Citera
2010-08-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuretjag
Vad gör det till ett sunkhål, och är Tullinge bättre?
Har du besökt Märsta? Då borde de ju inse vad som gör det sunkigt? När jag besökte det i början av 90-talet var det dock ganska hyfsat.
Citera
2010-08-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Har du besökt Märsta? Då borde de ju inse vad som gör det sunkigt?

Nej, och jag har ingen föreställning/bild av det heller.

Men det kan ju finnas grader av sunkhål också. Jag vill inte tacka nej till en lägenhet bara för att det är lite tradigt att bo på en plats. Men om det är, säg, deprimerande, då är det en annan femma.
Citera
2010-08-12, 17:41
Moderator
rotadents avatar
En kompis till mig bor i Märsta och trivs bra, trots att han bor i utkanten av Valsta som är Märstas svar på Rinkeby. Det är ju rätt långt ifrån allting (utom om man jobbar på Arlanda) så det tar ju en stund att pendla. Jag skulle själv inte vilja bo där alls, men skulle jag bo där skulle jag inte göra det utan bil. Märsta centrum var en katastrof senast jag var där. Knappt några butiker och stendött. Däremot om man har bil finns det bra affärer inom rimligt avstånd. Jag skulle tro att det går bra att bo i Märsta också, precis som på de flesta andra ställen. Hur de närmsta grannarna är brukar vara det som avgör för mig om det funkar eller inte och sånt vet man ju inte i förväg.
Citera
2010-08-12, 18:27
Medlem
Tack för svaret, rotadent! Det känns ju lite lagom dövande, visst gör det?

Tullinge då? Nån som har nån åsikt om Tullinge?
Citera
2010-08-12, 19:46
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuretjag
Tack för svaret, rotadent! Det känns ju lite lagom dövande, visst gör det?

Tullinge då? Nån som har nån åsikt om Tullinge?

En variant är att du försöker hitta något i Sigtuna. Det är ju lite dumt kommunikationsmässigt eftersom det inte ligger vid pendeln utan man får åka en sväng med bussen. Men fördelen är att Sigtuna är jäkligt fint och pittoreskt samt att det ligger mysigt vid Mälaren. Märsta har ingen charm att tala om så på det sättet är Sigtuna bättre. Men som sagt blir pendlingstiden något längre än om du bor i Märsta, åtminstone om du primärt åker pendeltåget.

Nu hade du väl en lägenhet på gång redan, men Sigtunahem annonserade ju i t-banan efter hyresgäster så sent som i våras. Så att hitta något annat i Sigtuna/Märsta lär inte vara särskilt svårt med stockholmsmått mätt.
Citera
2010-08-12, 20:08
Bannlyst
Lyckostigen i Märsta är helt okej
Men Märsta är riktigt deprimerande, ligger för långt bort.
Citera
2010-08-13, 00:39
Medlem
det enda som är bra med Märsta är att Arlanda är nära så man snabbt kan åka långt därifrån.-
Citera
2010-08-13, 14:25
Medlem
Märsta ska till största mån undvikas! Om du inte bor i villa på landet eller som tidigare nämnt i Sigtuna.
Varför? Helt enkelt en vidrig håla längst ut på pendeltågslinjen, fullt med WT och coola snubbar med bmw 316 m3.

//Ralle
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in