Citat:
Du påstår först att det finns ingen likhet mellan ica-butiker för att nästa mening hävda : "Det som är lika är vilka varor de har tillgång till och hur dessa ska exponeras. Hur köhanteringen och bemötande sköts är helt olika mellan olika butiker. Vissa ICA-handlare har en hög servicekänsla och ett bra ledarskap. Andra saknar detta och får medarbetare som inte förstår hur de ska finnas till för kunden."
Du svarar sen på mitt inlägg som bla. säger att det finns fem butiksprofiler, att du känner jättemånga ica-handlare och vet precis hur det funkar.
Har du noterat om de alla ica-handlare du känner tillhör samma butiksprofil?! Retorisk fråga.
Du svarar sen på mitt inlägg som bla. säger att det finns fem butiksprofiler, att du känner jättemånga ica-handlare och vet precis hur det funkar.
Har du noterat om de alla ica-handlare du känner tillhör samma butiksprofil?! Retorisk fråga.Trevligt sätt du har, men det är ditt problem.
Ska vi ta det en gång till så att du fattar:
Varje ICA-butik [som drivs av en ICA-handlare) är ett eget företag. Det vill säga du möter en unik kultur i varje butik. Handlaren är företagsledare inom ramen för det stöd och det koncept som ICA tillhandahåller. Den som är kund kommer att möta det unika i varje butik. Om ICA-handlaren inte lyckas få sin personal att ge akt på kunderna är det handlarens problem [som arbetsgivare] inte ICA:s huvudorganisation. Det är ICA-handlaren som är arbetsgivare, inte ICA:s huvudorganisation.
I det du citerade finns exakt angivet det jag skrivit:
- gemensamma inköp och logistik
- stöttning [men inte central drift] när det gäller management och operativa frågor
- gemensam marknadsplattform
---
När det sedan gäller filmerna så visar det sig tydligt att försäljningen går upp direkt efter att de visats. Det är en kortsiktig effekt driven av ett försäljningsbudskap, således nedsatta varor.
Varorna är egentligen av underordnad betydelse sett till syftet med filmerna, men naturligtvis passar man på att förstärka kommunikationen runt ett antal utvalda produkter. Inte minst är det ett smakfullt sätt att finansiera filmerna.
Kränkande mot köttätare. Min bror och hans tjej gillar kött. Dom tackar ändå inte nej när jag bjuder på vegetariska middagar. Tycker till och med att det är god mat.