Det du syftar på är hämtat ur "south park" episod xxx... Där är det en överlägsen ras, som "leker" med våra psykiska samt fysiska hämningar... likt truman show. Jag tror att den möjligheten finns, rent teoretiskt, men ur ett vetenskapligt perspektiv, då verkar det tämligen overkligt...
Teoretiskt sett så skulle det kunna vara möjligt, men med tanke på hur otroligt slumpartad vår uppkomst egentligen är så ser jag inte riktigt hur någon/något skulle planterat in oss och sedan iscensatt allt med "felande länkar", dinosaurier och allt som pekar på att vi utvecklats under tusentals år. Bara slumpen att jorden ligger så perfekt som den gör får en ju att inse att det inte borde vara som du säger. Utomjordingarna har väl inte placerat Jorden i sin bana. Bygga en planet låter lite väl sci-fi. Eller..?
Om det inte visar sig att intelligent design har ett korn av sanning i sig Det är ju också en spännande tanke.
Kommer och tänka på slutscenen i Men in Black II när kameran zoomar ut från jorden ut i rymden för att sedan visa att universum är en av många kulor som några aliens använder för att spela kulspel.
TS, du borde läsa lite (speciellt originalartikeln) på http://www.simulation-argument.com/, de försöker resonera sig fram till att vi inte bara möjligtvis, utan troligtvis lever i en datorsimulation som körs av en superavancerad civilisation. Riktigt häftiga uppskattningar om beräkningskapacitet kan jag dock tycka.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!