• 1
  • 2
2010-08-11, 10:10
Medlem
Danro80s avatar
Jag har senaste tiden funderat på en teori att våran jord och den delen av rymden som vi hittills har lyckats utforska bara är ett experiment i en värld där allting är så mycket större och där det råder en helt annan tidsuppfattning. I den andra världen så har dom som helgnöje att åka och titta på hur vi krigar och förstör våran planet (precis som vi åker och kollar på formel1 eller en fotbollsmatch) ibland när dom vill ha lite "action" så startar dom en jordbävning eller en tsunami!

Rent teoretiskt borde detta kunna vara en möjlighet!, Nu tror jag visserligen inte att det är så här, men det är en rolig tanke! Finns det något vetenskapligt som totalt motbevisar min tanke? =)

Ursäkta att jag inte skriver som en filosof! =)
Citera
2010-08-11, 10:15
Medlem
Granit84s avatar
Som att hela världen lever i en truman show?

Rolig tanke, men vad gör dem då vi förstår eller när tekniken blir så avancerad, att vi kan ta oss " ut " ?
Citera
2010-08-11, 10:24
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit84
Som att hela världen lever i en truman show?

Rolig tanke, men vad gör dem då vi förstår eller när tekniken blir så avancerad, att vi kan ta oss " ut " ?

Ja en dag kanske tekniken blir så bra så vi upptäcker att vi befinner oss i en "glasbubbla" (precis som när Columbus upptäckte att jorden inte är platt.)
Ja vad gör dom då? Jo då skrattar dom åt oss när vi far med full fart rakt in i "glasväggen" med våra rymdraketer.
Citera
2010-08-11, 10:40
Bannlyst
Kul tanke, men vad spelar det för roll?

Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ja en dag kanske tekniken blir så bra så vi upptäcker att vi befinner oss i en "glasbubbla" (precis som när Columbus upptäckte att jorden inte är platt.)
Har du gått på den? Det är ren bullshit.
Citera
2010-08-11, 10:41
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Nae. Men det bästa är ju helt klart om man skulle få en liten hälsning från en rymdvarelse som haft en teknik som 'bara' är några miljontals år före vår. Då har de så mycket svar som de kan ge till oss! Men vad vill de ha av oss då? Vad vet vi som inte de vet? Vad ville vi ha av afrikanen som inte vi redan hade? Jo, visst blir vi slavar. Eller nåt liknande. Försöksdjur. Att veta, eller att inte veta.. svaret är 42.
Citera
2010-08-11, 13:23
Medlem
adampoos avatar
Finns ju en teori som tas upp i serien ' through the wormhole' som närmast kan liknas med spelet The Sims.. Alltså att vi är ett Simmar (eller vafan de kallas) och att dom som skapat vår värld också är skapad av något ännu högre.. Luddigt förklarat men jag menar vi har skapat våra våra världar i datorspel så vi skulle kunna vara skapade av något annat i underhållningssyfte med?
Citera
2010-08-11, 13:28
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Finns ju en teori som tas upp i serien ' through the wormhole' som närmast kan liknas med spelet The Sims.. Alltså att vi är ett Simmar (eller vafan de kallas) och att dom som skapat vår värld också är skapad av något ännu högre.. Luddigt förklarat men jag menar vi har skapat våra våra världar i datorspel så vi skulle kunna vara skapade av något annat i underhållningssyfte med?

Den måste jag tanka ner och kolla på! =)
Citera
2010-08-11, 13:28
Medlem
kanelipullas avatar
Du har helt rätt.. för jag tror oxå att vi bara är ett experiment.
Och som vi håller på här på jorden är det inte dugg konstigt att vi snart utrotas.
Citera
2010-08-11, 13:30
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Du har helt rätt.. för jag tror oxå att vi bara är ett experiment.
Och som vi håller på här på jorden är det inte dugg konstigt att vi snart utrotas.

Tänk om dom kunde vara hyggliga och "släppa ut mig" så jag får titta på spektaklet utifrån! =)
Citera
2010-08-11, 13:48
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Tänk om dom kunde vara hyggliga och "släppa ut mig" så jag får titta på spektaklet utifrån! =)

hehehee.. jaa.. just det jaa..
Citera
2010-08-11, 15:55
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Är inte det där ett avsnitt av south park?
Citera
2010-08-11, 17:03
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Är inte det där ett avsnitt av south park?

Jaså? Har inte sett så mycket south park!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in