Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-28, 06:25
  #13
Medlem
Snorbromsens avatar
Hittade av lycka ett paket av dessa stoppade i 4st mycket mysig men skulle nog tagit 5 men jag tror en nybörjar dos är 3st. Frågan är om man kan lösa upp på något sätt och rövpanna de istället läste tidigare på fb om nån som skulle injecera detta men tänkte att det kanske slår fortare och blir lättare pump och liten slang för pillerna måste man riktigt pressa upp desto längre desto bättre är rätt veck och har dyslexi men hoppas ni förstår ändå
Sen hade det varit skönt om någon modd kunde slå ihop alla spasmofen trådar
Citera
2018-07-03, 16:45
  #14
Medlem
MissGoofys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Jag klara det inte.. Fick upp den 1 cm men mina muskler tryckte ut den automatiskt.. Gör ett nytt försök imorgon

Ett klassisk fel som många gör när man ska föra in en supp är att de använder spetsiga delen uppåt så den gör det bekvämare att föra upp istället för den platta delen först men spetsen ska vara NERÅT just för att undvika att den åker ut igen.
Bästa sätt att sätta den på sig själv är att lägga sig på sidan och ha benet som är på sängen rakt och överst benet vinklat i 90° sen ligg kvar någon minut med båda benen raka så ska ni se att det blir minsta möjliga obehag av det hela.

Tänk på att just spasmofen är lite luriga för tar jag tex en supp för tidigt när jag får känningar av att ett anfall gallgångsspasmer* är på G så får det helt omvänd effekt då gör den att jag får fullt anfall och måste ringa ambulans för fy fan vad ont det gör..

Så var medveten om att dessa suppar kan framkalla ett gallstensanfall eller njursten..

/Mvh undersköterskan

*(gallgångsspasmer känns exakt som ett gallstensanfall men finns inget botemedel då gallan redan är bort opererad)...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback