• 1
  • 2
2004-05-14, 19:31
Bannlyst
hur kommer det sej att an känner sej så grymt iaktagen när man står ensam i en skogsunge/skogg har prövat när jag var yngre så var väldigt fantasiful och trode på olkia väsen...asså inte vargen i rödluvan eller något dylikt men vill ofta testa min rädsla så jag brukade jogga genom en skogg som var "Helt svart" så stannade jag till i bland och kännde mej väldigt iaktagen...varför gör man alltid det...är det så att det finns not slags liv där ute som vi inte ser! som bode på jorden innan vi kom som sedan gömt sej i skogarna.efetr som vi västast för mycket med vårt bygge och våra rave fester...nej shämt å side chompis!

för mycket film???
Citera
2004-05-14, 19:56
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pSy
vargen i rödluvan
Vad är det för en pervers version av sagan som du har läst? Hade vargen en röd luva på sig, eller satte han på lilla rödluvan?
Citera
2004-05-25, 08:43
Medlem
Jacqlines avatar
Jag tror helt klart att det finns många, många väsen som vi inte kan se. Sen om det handlar om troll och sånt kan man ju diskutera... Men det är väl klart att det måste finnas andra utvecklingsbanor än vår och de kanske är osynliga för oss pga av olika vibrationsfrekvenser, eller? Det kanske är jag som har läst för många böcker i det ämnet
Citera
2004-05-25, 09:14
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
hur kommer det sej att an känner sej så grymt iaktagen när man står ensam i en skogsunge/skogg har prövat när jag var yngre så var väldigt fantasiful och trode på olkia väsen...asså inte vargen i rödluvan eller något dylikt men vill ofta testa min rädsla så jag brukade jogga genom en skogg som var "Helt svart" så stannade jag till i bland och kännde mej väldigt iaktagen...varför gör man alltid det...är det så att det finns not slags liv där ute som vi inte ser! som bode på jorden innan vi kom som sedan gömt sej i skogarna.efetr som vi västast för mycket med vårt bygge och våra rave fester...nej shämt å side chompis!

för mycket film???

För mycket film - Ja.

Nå - varför du känner dig iakttagen är helt enkelt därför att du ÄR iakttagen!

Det finns massor av djur som sitter i frid och fröjd och käkar, sover, skiter, knullar etc dvs sköter sitt - och plötsligt kommer en stor klumpig tvåbening som luktar konstigt, väsnas och beter sig märkligt.

Klart som fan att alla tittar.

I marken finns tusentals gnagare, i träden finns hundratals fåglar och bakom träden står älgar, hjortar, vildsvin och lodjur. Kanske en och annan björn eller varg - beroende på var du är.

Alla har ögon - och alla tittar på dig!

Däremot har du ingen som helst kunskap om hur du skall upptäcka de, för de rör sig tyst (antingen för att de inte vill bli uppätna eller för att de vill äta upp någon), luktar inget (de ställer sig så vinden inte blåser mot dig och du har inget luktsinne i alla fall om man jämför mot de) och du ser de inte (de är kamuflerade och rör sig sakta). Därför tror du att det inte finns någon där.

Men, du har andra sinnen som märker att de tittar och det är de som varnar dig.

Så - en helt naturlig förklaring - utan att behöva vare sig troll eller aliens.

Citera
2004-05-26, 07:49
Medlem
Jacqlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Så - en helt naturlig förklaring - utan att behöva vare sig troll eller aliens.

Men visst skulle vår värld vara mycket mer spännande om det fanns troll och älvor i de mörka skogarna
Citera
2004-05-26, 07:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacqline
Men visst skulle vår värld vara mycket mer spännande om det fanns troll och älvor i de mörka skogarna

Jo jo - visst finns det tomtar, troll och älvor - men de har flyttat ut från skogarna. Se trådarna om udda typer i Växjö och Stockholm ....

http://217.75.104.59/scandinavia/sho...d.php?t=127698

http://217.75.104.59/scandinavia/sho...d.php?t=125483

Citera
2004-05-29, 08:13
Medlem
Jacqlines avatar
Hahaha
Citera
2004-06-08, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jacqline
Hahaha

ahh du hajar vad jag menar d va precis så jag menade.den där väldigt fiina och URTRÅKIGA! förklaringen som non gav om djur som skiter å knullar å såvidare var inte vad jag syftar på...för jag vet okså att d finns djur i skogen tro det eller ej!...men tack jacqline för din "jämnställda fantasi!
Citera
2004-06-08, 02:55
Medlem
Laments avatar
För mkt ÖL är nog svaret, inte för mycket film...
Citera
2004-06-11, 01:02
Medlem
Citat:
vargen i rödluvan

menar du inte vargen i rövluvan?
Citera
2004-06-11, 01:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
ahh du hajar vad jag menar d va precis så jag menade.den där väldigt fiina och URTRÅKIGA! förklaringen som non gav om djur som skiter å knullar å såvidare var inte vad jag syftar på...för jag vet okså att d finns djur i skogen tro det eller ej!...men tack jacqline för din "jämnställda fantasi!

Tack så jävla mycket för din uppskattning av min långa utredning.

Jag ägnade en kvart av min dyrbara tid åt att förklara hur världen fungerar.

:mad:

No more Mr Nice Guy!
Citera
2004-06-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, du har andra sinnen som märker att de tittar och det är de som varnar dig.
Vad är det för sinnen? Måste man inte vara krigarprinsessa för att känna av sånt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in