Citat:
Ursprungligen postat av pSy
hur kommer det sej att an känner sej så grymt iaktagen när man står ensam i en skogsunge/skogg har prövat när jag var yngre så var väldigt fantasiful och trode på olkia väsen...asså inte vargen i rödluvan eller något dylikt men vill ofta testa min rädsla så jag brukade jogga genom en skogg som var "Helt svart" så stannade jag till i bland och kännde mej väldigt iaktagen...varför gör man alltid det...är det så att det finns not slags liv där ute som vi inte ser! som bode på jorden innan vi kom som sedan gömt sej i skogarna.efetr som vi västast för mycket med vårt bygge och våra rave fester...nej shämt å side chompis!
för mycket film???
För mycket film - Ja.
Nå - varför du känner dig iakttagen är helt enkelt därför att du ÄR iakttagen!
Det finns massor av djur som sitter i frid och fröjd och käkar, sover, skiter, knullar etc dvs sköter sitt - och plötsligt kommer en stor klumpig tvåbening som luktar konstigt, väsnas och beter sig märkligt.
Klart som fan att alla tittar.
I marken finns tusentals gnagare, i träden finns hundratals fåglar och bakom träden står älgar, hjortar, vildsvin och lodjur. Kanske en och annan björn eller varg - beroende på var du är.
Alla har ögon - och alla tittar på dig!
Däremot har du ingen som helst kunskap om hur du skall upptäcka de, för de rör sig tyst (antingen för att de inte vill bli uppätna eller för att de vill äta upp någon), luktar inget (de ställer sig så vinden inte blåser mot dig och du har inget luktsinne i alla fall om man jämför mot de) och du ser de inte (de är kamuflerade och rör sig sakta). Därför tror du att det inte finns någon där.
Men, du har andra sinnen som märker att de tittar och det är de som varnar dig.
Så - en helt naturlig förklaring - utan att behöva vare sig troll eller aliens.