2005-11-09, 11:17
Medlem
Requiems avatar
OLW är överlägsen vad det gäller de flesta smaker. Framför allt deras Grill samt Dill har en mycket välbalanserad kryddning. Sedan har de ju grymt skön marknadsföring. Vem har inte fallit för potatisjägarna?!

Men om jag får välja vad jag vill så blir det lantchips.
Citera
2005-11-09, 11:28
Medlem
Katarsiss avatar
OLW:s lövtunna lättsaltade. Gärna lite brända och bruna...
Citera
2005-11-09, 11:55
Medlem
neeeej lantchipsen är klart godast, nu vet jag inte vilka som gör dom, men dom är lätt bäst kryddade och knapriga!
Citera
2005-11-09, 12:01
Medlem
Nirps avatar
Har inte käkat chips på något år, men Estrella brukade jag alltid käka förut.
Estrellas Dillchips är min favorit, fast OLW sourcream & onion chips är en god tvåa...
Citera
2005-11-09, 13:12
Medlem
Ralphies avatar
Jag föredrar Estrella och då givetvis pepparchipsen. Dock tycker jag inte att OLW är fy skam heller, deras dill och gräslök är helt kanon.

Kan faktiskt tipsa om Pringles nya smak, Thai Sweet Chili, jag blev oerhört överraskad.
Citera
2005-11-09, 13:20
Medlem
Drowns avatar
Estrella utan tvekan. Godaste chipsen jag ätit är dock Walkers Cheese & Onion-chips ifrån England.
Citera
2005-11-09, 13:36
Medlem
danielebs avatar
De värsta chips jag ätit måste ändå vara salt/vinäger. Kommer dock inte ihåg om det var OLW eller Estrella som gjorde dem, men jag har för mig att de var släta så då lutar det väl åt OLW?
Citera
2005-11-09, 13:39
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drown
Estrella utan tvekan. Godaste chipsen jag ätit är dock Walkers Cheese & Onion-chips ifrån England.

Walkers är grymma speciellt med vinägersmak!
Citera
2005-11-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Jag köpte alltid Estrella förr. Men sedan slutade jag äta chips, köpte bara någon enstaka gång (och då alltid estrella) och tyckte de var för salta. Men nu har jag på nytt väckt chipsmonstret efter att ha prövat OLW grillchips i 300g påse. Jag upptäckte att det är så chips ska smaka. Det är de klart godaste chips jag ätit! Perfekt med sälta, lagom mycket löksmak och otroligt kryddig och fyllig karaktär.

Med OLW:s nya grillchips, så har dem gått back to basic, åt det hållet deras tidigare "lök och salt" (har jag för mig att dem hette, röd påse med gula stjärnor) chips smakade förr om åren och nu är dem oslagbara faktiskt. Grymma!
Citera
2005-11-09, 20:39
Medlem
Skulle man vara tvungen att välja mellan OLW och Estrella när det gäller chips så får det bli Estrella, annars föredrar jag Pringles. Men när det gäller ostbågar så har inte Estrella en chans mot OLW...
Citera
2005-11-10, 12:48
Medlem
Bondlurks avatar
Estrellas chips är godare än OLWs, men bägge är rätt trista. Bästa chipsen är Svenska lantchips med kantarellsmak.
Däremot är OLWs ostbågar vida överlägsna Estrellas dasspappersvariant, medan Estrellas jordnötsringar är oöverträffade. Envar har sin specialitet.
Citera
2005-11-16, 14:15
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
De värsta chips jag ätit måste ändå vara salt/vinäger. Kommer dock inte ihåg om det var OLW eller Estrella som gjorde dem, men jag har för mig att de var släta så då lutar det väl åt OLW?

Nej det var Estrella som gjorde dessa vidriga chips. Att något så äckligt får säljas utan varningstext?

OLW ska det vara, bästa smaken är helt klart Cream Cheese (tror jag dom heter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in