2005-11-09, 00:52
  #73
Avatarolog
insomnias avatar
Har alltid gillat Estrella mer, men OLW's Sourcream & Onion är det något speciellt med. Så de köper jag när jag får chansen.
Citera
2005-11-09, 00:53
  #74
Medlem
nuhjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Ja, som rubriken lyder så undrar jag vilka ni tycker gör dom godaste chipsen?

Berätta gärna varför tycker så och vilken sort ni gillar bäst!

Jag har nästan alltid köpt Estralla för att dom gör dom godaste chipsen och deras Dillchips är min favorit!

köper jag chips blir det estrellas vickningschips, för de är stora frasiga och lagom salta. med den godaste dippen.....HOLIDAY (den passar även bäst att dippa morot/gurka i)

men OLW är oslagbara när det gäller ostbågar
Citera
2005-11-09, 00:54
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuhj
köper jag chips blir det estrellas vickningschips, för de är stora frasiga och lagom salta. med den godaste dippen.....HOLIDAY (den passar även bäst att dippa morot/gurka i)

men OLW är oslagbara när det gäller ostbågar

Ja, deras ostbågar kan jag hålla med om att det inte e några som slår
Citera
2005-11-09, 00:55
  #76
Medlem
Heoreas avatar
Jag diggar Grillchipsen, vilka som än gör dom. Till och med Icas lågpris grillchips är goda.

Grill is the shit!
Citera
2005-11-09, 00:55
  #77
Medlem
Ruskigbusss avatar
De godaste jag ätit var utomlands - nåt franskt fabrikat. Hittade det en gång på nån turklivs.

I Sverige så är det nog just nu Eldorado, men därefter så är det OLW för de tunna salta och Estrella för de med smaker på.
Citera
2005-11-09, 01:05
  #78
Medlem
Squalos avatar
Jag föredrar Estrella före OLW. Jag minns faktiskt inte varför, det var så många år sedan jag åt OLW-chips.

Estrallas Sourcream & Ost föredrar jag, men den är svår att få tag på. Så märkte jag att Lidl hade Sourcream & Ost, och då prövade jag dom. Lidls smakar inte lika mycket, men de funkar helt OK.

Egentligen äter jag chips väldigt sällan. Det var väl 2-3 månader sist. Blir väl en påse varannan månad eller så. Och sist jag åt chips var några Light-chips från Estrella. Tomat eller någon sån smak. Tyckte inte om dom, och påsen har legat sen ett år eller så. Tyckte jag skulle ränsa upp lite.
Citera
2005-11-09, 09:25
  #79
Medlem
danielebs avatar
Jag köpte alltid Estrella förr. Men sedan slutade jag äta chips, köpte bara någon enstaka gång (och då alltid estrella) och tyckte de var för salta. Men nu har jag på nytt väckt chipsmonstret efter att ha prövat OLW grillchips i 300g påse. Jag upptäckte att det är så chips ska smaka. Det är de klart godaste chips jag ätit! Perfekt med sälta, lagom mycket löksmak och otroligt kryddig och fyllig karaktär.
Citera
2005-11-09, 09:39
  #80
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Jag köpte alltid Estrella förr. Men sedan slutade jag äta chips, köpte bara någon enstaka gång (och då alltid estrella) och tyckte de var för salta. Men nu har jag på nytt väckt chipsmonstret efter att ha prövat OLW grillchips i 300g påse. Jag upptäckte att det är så chips ska smaka. Det är de klart godaste chips jag ätit! Perfekt med sälta, lagom mycket löksmak och otroligt kryddig och fyllig karaktär.
Hmm, jag gillar grillchips, men har inte, vad jag minns, testat just från OLW. Får väl testa.
Citera
2005-11-09, 10:00
  #81
Medlem
Roger Pontares avatar
Föredrar Lays lättsaltade eller barbecue. Annars så är det nog 50/50 Estrella OLW, estrellas grill är iofs riktigt goda.
Citera
2005-11-09, 10:18
  #82
Medlem
Aldrig OLW iallafall. Tycker dom väldigt ofta är bruna/svarta och överfriterade.
Slutar alltid med att jag kastar halva påsen.
Citera
2005-11-09, 10:50
  #83
Medlem
MYRSLOKENs avatar
OLW's sourcream är bäst, och sen OLW's jordnöttsringar, så ja, jag måste säga OLW.
Citera
2005-11-09, 11:08
  #84
Medlem
En mycket enkel fråga, Estrellas är överlägset godast enligt mig Grill är bäst, med äkta tzatziki eller cheese-dip. Jag gillade säsongssmaken som blev riktig smak som sen försvann, Spring onion and cheese. Den borde komma tillbaka.
Det som OLW gör bättre är de där lite lyxigare, med tzatzikismak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in