2010-08-09, 22:38
Medlem
Obi-Wans avatar
Ja, som rubriken säger så har Komplett.se ett månadserbjudande på en speldator för 9.995:-, jag skulle gärna höra era åsikter på denna dator.

Här är några av delarna:
Processor: AMD Athlon II 64 X4 Quad Core, 2.9GHz
Grafikkort: Radeon HD 5770 1GB
Internminne: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB
Moderkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,6SATAII,GbLAN

För mer info om datorn, klicka här och scrolla ner lite.

Mina väldigt begränsade kunskaper säger att det är en helt OK dator för en vanligt spelade av de nyare spelen. Dock skulle jag nog ta bort operativsystemet (och använda det jag redan har), och satsa på ett kraftigare grafikkort samt processor. Kanske även 2GB RAM extra, också.

Så, vad har ni att säga om denna dator?
Citera
2010-08-09, 22:42
Medlem
2gb är på tok för lite, det är 2 år sedan 2gb ram var godkänt.

Jag skulle rekommendera att köpa ett "pc i delar"-paket istället, då det är mycket mer prisvärt. Och man klarar ofta att bygga ihop en dator på första försöket.
Citera
2010-08-09, 22:59
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgad
2gb är på tok för lite, det är 2 år sedan 2gb ram var godkänt.

Jag skulle rekommendera att köpa ett "pc i delar"-paket istället, då det är mycket mer prisvärt. Och man klarar ofta att bygga ihop en dator på första försöket.

Misstänkte att 2GB var för lite, därför tänkte jag, om jag köper detta, stoppa i minst 2GB extra.

Är det verkligen så lätt att bygga ihop en dator? Jag har bara öppnat en dator några gånger och gjort enkla saker såsom att stoppa i extra ram och byta grafikkort. Det är väl något helt annat att bygga från början?
Citera
2010-08-10, 18:05
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan
Är det verkligen så lätt att bygga ihop en dator? Jag har bara öppnat en dator några gånger och gjort enkla saker såsom att stoppa i extra ram och byta grafikkort. Det är väl något helt annat att bygga från början?
Klarar du det klarar du att bygga från början. Finns bra svenska guider på nätet.
Citera
2010-08-10, 18:06
Medlem
Cracys avatar
Kollat på den, mer värt att köpa delar.

Den är dyrare och sämre...
Citera
2010-08-10, 18:36
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Klarar du det klarar du att bygga från början. Finns bra svenska guider på nätet.
Ok, det blir nog så. Tack!
Citera
2010-08-10, 18:36
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy
Kollat på den, mer värt att köpa delar.

Den är dyrare och sämre...
Att det är dyrare visste jag, men jag ska nog göra ett försök att bygga ihop en dator själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in