• 1
  • 2
2010-08-09, 21:30
Medlem
a-has avatar
Kan man på något sätt binda en knapp på tangentbordet till att gå bakåt och en annan till att gå framåt? Typ piltangenterna eller något. Har för mig det och att det rimligen ska gå att fixa i kontrollpanelen, men vet inte riktigt var jag ska leta. Har kikat i kontrollpanelen/tangentbord utan framgång.

Något som skulle förenkla datoranvändandet en aning bara.
Citera
2010-08-09, 21:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
"sudda knappen" är iaf backa knappen
Citera
2010-08-09, 21:32
Medlem
Nollan777s avatar
Menar du i webbläsaren? Det brukar vara backspace för bakåt och shift-backspace för framåt.
Citera
2010-08-09, 21:32
Medlem
AlexOnTops avatar
har du ingen mus med sidoknappar? de är ju nästan alltid inställda på sådana funktioner (de som sitter där tummen vilar)
Citera
2010-08-09, 21:33
Medlem
SimonW50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
Kan man på något sätt binda en knapp på tangentbordet till att gå bakåt och en annan till att gå framåt? Typ piltangenterna eller något. Har för mig det och att det rimligen ska gå att fixa i kontrollpanelen, men vet inte riktigt var jag ska leta. Har kikat i kontrollpanelen/tangentbord utan framgång.

Något som skulle förenkla datoranvändandet en aning bara.
alt + höger och vänster piltangent. Funkar i Firefox för mig iaf.

Edit: Testade och det funkar i Google Chrome också.
Citera
2010-08-09, 21:34
Medlem
alt-vänsterpil bakåt
alt-högerpil framåt
Citera
Medlem
namelessfacelesss avatar
Håll inne shift och rulla på mushjulet eller tryck på MOUSE4/MOUSE5.
Har du rätt drivrutiner till en mus så tror jag att du kan ändra det där.
Citera
Medlem
triforks avatar
Finns det någon hotkey för att bläddra mellan flikar i Firefox förutom ctrl+1-9?
Citera
2010-08-09, 21:36
Medlem
SimonW50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trifork
Finns det någon hotkey för att bläddra mellan flikar i Firefox förutom ctrl+1-9?
Ctrl + tab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trifork

ctrl-tab?
Citera
Medlem
Förstår vad du menar, undrade jag med tidigare.. kom inte på nått :/ Men har man inte sånna knappar på musen är det dags för en ny
Citera
2010-08-09, 21:57
Medlem
a-has avatar
Grejen är den att jag sitter på en laptop med enbart en mousepad. Därför är just piltangenterna väldigt lättåtkomliga.

Liksom, ponera följande: man sitter med vänster armbåge på bordet, drar i några skäggstrån som inte försvann vid rakningen och använder enbart högerarmen för att navigera runt på internet. Om man då ska gå tillbaka måste man LYFTA vänsterarmen från den otroligt bekväma ursprungspositionen för att hålla nere alt. Alternativt LYFTA på högerarmen för att klicka på retur.

Jobbigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in