Citat:
Jag har inte läst att han sagt varken att han skulle "testa" eller att han begått ett mord det kom först senare.Han hade sagt något liknande "tänk om jag gjort något hemskt". Det var alltså mer en fundering än ett konstaterande.
Istället för att ta reda på varför han tänkte så tog personalen det för sant och så byggdes morderkännandena upp
I både böckerna och dokumentärerna finns värdefulla uppgifter som tydligt ger svar på det mesta som skedde och på vilket vis det skedde. Läs och se!
Istället för att ta reda på varför han tänkte så tog personalen det för sant och så byggdes morderkännandena upp
I både böckerna och dokumentärerna finns värdefulla uppgifter som tydligt ger svar på det mesta som skedde och på vilket vis det skedde. Läs och se!
Det var inte personalen som byggde upp erkännandena. det där är en efterkonstruktion av Josefsson. Jag har läst boken och tycker inte alls att alla frågor är besvarade. Tror man att alla frågor är besvarade är man uppebart med i en sekt
Hur var det nu med tvärsäkerhet det var väl inte bra? Jag tycker att dem som inte läst böckerna också har rätt att diskutera fallet för alla har väl hört någon intervju, läst GB:s blogg eller har egen erfarenhet av psykvård osv. Kan komma på något som andra inte sett eftersom de slukar journalisternas version med hull och hår utan kritik.
Det om läkaren blir jag nyfiken på. är det någon annan som sett uppgiften om att läkaren skulle ha tagit med TQ till mordplatsen?
Jag har hört GB säga i en intervju att det var han som började fundera över om han begått ett mord och tala om det - han tar på sig mycket ansvar även om det ändras efterhand som han anpassar sin story till ett svartvitt tänk och det förskjuts mer och mer till Norell.

Det är ju det som gör den här soppan så komplicerad.
Jo, jag skall läsa deras böcker. SB har väl också skrivit en bok. Lambertz skall väl skriva en. Det kommer säkert att finnas källförteckning i den också.