2012-09-24, 15:59
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buntu
Lambertz senaste:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/utredningens-brister-paverkar-inte-skuldfragan_7524926.svd

Nu är det fanimig dags att Lambertz tvingas flytta på ordet "f.d." i sina debattinlägg. Det borde stå före justitieråd ...
Citera
2012-09-24, 16:08
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vi får också veta att åklagaren tycker att Bergwalls erkännanden ''saknar all trovärdighet''. Det handlar alltså inte om att han bara tagit tillbaka dem och att åtalet skulle falla på grund av det. Det får man inte heller resning för.

Utan Bergwalls erkännanden var prutt från början, som varje polis eller åklagare med någon sorts professionalism och heder ska inse med en gång.
Intressant i åklagarens uttalanden är också den mycket starka ehuru underförstådda kritiken mot Claes Borgström, för att han inte tillräckligt agerat motkraft till åklagaren. Och enligt min mening så är Borgströms svek mot sin klient något av det i denna affären som är svårast att smälta.
Citera
2012-09-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Var hittade Du den? Jovisst han är den ende som verkar ha vett att stå för sin del i detta.Och då undrar man (åtminstone jag) hur det står till med de övriga

Men hjälp mej jag hittar inte kommentarerna!!! När jag klickar på kommentarer så får jag fram reklam

Vad märkligt. Du bara klickar på "Visa kommentarer" längst ner på sidan:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/utredningens-brister-paverkar-inte-skuldfragan_7524926.svd
Citera
2012-09-24, 16:23
Medlem
Stina-Linas avatar
Måste man vara prenumerant för att kun na se dem för de finns bara inte....jag får bara fram reklam för bil
Citera
2012-09-24, 16:24
Medlem
Stina-Linas avatar
Vilket skit Nyberg kommer med på Studio Ett.....Mästare på att vrida saker och ting
Citera
2012-09-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Vilket skit Nyberg kommer med på Studio Ett.....Mästare på att vrida saker och ting

Ingen mästare alls, hon bara svamlar. Thomas Olsson är iskall!
Citera
2012-09-24, 16:36
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag menade att det var visserligen genomskinligt så att det skrek om det.Men att påstå att han skulle vara okänd för den personal som han nu ska "vårdas????? av är ju idioti.

Det är för mej självklart att hans förtroende för kliniken är körd men hon verkar inte alls fatta,ja eller vill visa att hon fattar

Tomas Olsson är alltid fattad och korrekt
Citera
2012-09-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeremyXX

Hörde bara slutklämmen, den fick han till bra i varje fall!
Citera
2012-09-24, 16:39
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Vad märkligt. Du bara klickar på "Visa kommentarer" längst ner på sidan:

Citat:
Ursprungligen postat av LAmbertz
Även om åklagarna och därmed domstolarna gör bedömningen att han inte kan fällas när han har tagit tillbaka sina erkännanden, är det därför fullt möjligt att det var rätt att åtala och döma honom. Och i så fall är det ingen rättsskandal.

Det verkar som han snärjer in sig i något resonemang om skillnaden mellan att faktiskt vara skyldig, och om du kan dömas som skyldig. Och - om jag förstår honom rätt - då menar Lambertz, kanske, att även om bevisningen är otillräcklig så är det ändå rätt att han blir dömd, om han är skyldig?!

Eller är det någon annan som kan tolka stycket bättre?

Jag har ju i så fall svårt att förstå hur han kan gå till jobbet imorgon om detta är vad han menar. En nätt våldtäkt på oskuldspresumtionen, och en väldigt okonventionell syn på fru justitia och kårens roll...

Edit: Att stycket inleds med att "...det kvarstår tung bevisning..." kan ju ogärna göra uttalandet mer OK. Den bevisning som kvarstår är ju otillräcklig för att döma honom....???? !!!!
Senast redigerad av buggenbu 2012-09-24 kl. 16:42.
Citera
2012-09-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schoolbook
Taskig tajming....

Det kan man lugnt säga! Hur allvarlig saken än är med justitierådet Lambertz så kan man inte säga annat än att det nu är lite komiskt också.
Citera
2012-09-24, 16:48
Medlem
Castaliuss avatar
Hade planer på att besöka Publicistklubbsdebatten i Malmö nu i kväll, men dessvärre fått förhinder. Någon som tänker närvara?

Med tanke på att Göran Lambertz gått bananer fullständigt vore det intressant att själv försöka ställa honom någon lagom provokativ fråga mest för att se reaktionen. Förmodligen kommer väl Jenny Küttim pulvrisera alla hans "bevis" mot Quick utan att GL besväras av det i minsta avseende.

Att debatter kring skuldfrågan fortfarande förekommer är egentligen helt obegripligt, men man kan ändå inte undgå att följa spektaklet med intresse.
Citera
2012-09-24, 16:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Det är självklart att det inte finns något förtroende för Säters sjukhus. Birgitta Ståhle arbetar fortfarand på sjukhuset i en ledande befattning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in