Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 20:39
  #21361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c00kies
Jag verkar tyvärr inte kunna skicka PM då det tydligen finns ett krav på att jag som användare måste ha skrivit minst 50 inlägg under min "karriär" på flashback haha..
Kan du skriva information i tråden istället då?
Citera
2018-10-12, 07:53
  #21362
Medlem
Clodiuss avatar
[quote=Butter200|49229772]
Citat:
Ursprungligen postat av Knifvur
enligt norska polisen tyder mycket på att det var SB som överföll den norska kvinnan "Britt":
"Quick-samordnaren, Arnfinn Sandstad vid norska kriminalpolisen bekräftar i huvudsak uppgifterna från Britt och säger:
– Vi sätter stor tilltro till hennes uppgifter och dottern har också bekräftat händelserna i Jokkmokk. Vi kan inte med hundraprocentig säkerhet säga att det var Thomas Quick som överföll henne, men mycket tyder på det."
"Britt" lär även senare varit på Säter och talat med SB om händelsen.


Nja... Vilken tidning har du hittat det där i? Polisen ska inte gå ut i media och säga att "mycket tyder på" att det är en viss person. Då gör de fel.

Varför var Britt på Säter och talade med SB om händelsen? Var har du hittat den uppgiften?
Talas ganska lite om det där vittnet tycker jag. Om det stämmer så är det naturligtvis något som talar för Quicks skuld, men jag känner mig lite tveksam:
i. TQ körde bil vid det tillfället han skulle överfallit Britt, men då hade han inte körkort, och kunde han ens köra bil?
ii. Britt angav ett registeringsnummer med stor säkerhet - det numret existerar inte. Kan iofs vara en förfalskad plåt.
iii. Britt blev skadad i foten, men jag vet inte om detta har kunnat bekräftas från vården. Såg en uppgift av att det inte gick att bekräfta.
iv. Britt har inte pekat ut GM vid vittneskonfrontation med panel, utan känna igen TQ på bild i tidningen.
v. I Jokkmokk såg hon aldrig "Quick" utan kände igen rösten bara +. att denne kallades "Sture"
vi. Lite märkligt uppförande av Britt. Hon åkte flera gånger och besökte Quick på sjukhuset och lär t.o.m. kramat honom.

Sitter någon inne med kunskaper om vittnets trovärdighet?
Citera
2018-10-12, 17:47
  #21363
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det är inte helt orimligt att anta att Lambertz och Skarhed kliar varandra på ryggen här. Den andra motiveringen där är ju ganska mycket tagen ur luften. Att det inte går att utesluta att Bergwall ändå skulle ha varit förmål för rättspykiatrisk vård oavsett morden. Faller på sin egen osannolikhet att han skulle suttit på Säter i 17 år för enbart grovt rån och grov stöld om han ens hade hamnat där alls.

Vad säger ni?
Helt fel. Det var kring 1991-1992 som han började antyda att han skulle ha mördat folk. Även en halvbra snut hade kunnat ställa motfrågor osv under förhöret och insett att allt var trams.

"Ja men", säger då den rättrådige boomern. "Moraliskt sett så var det bra att han satt inne för han hade ju gjort så många andra hemska saker. - HAN NÄSTAN MÖRDADE NÅGON 1973!" Vad ingen boomer kan svara på är om det var rätt att låsa in Bergwall i 17 år samtidigt som man lät 5 st definitiva mordfall bli garanterat olösbara.
Citera
2018-11-04, 14:56
  #21364
Medlem
MrBarnabys avatar
Lambertz har inte gett upp

http://goranlambertz.se/extrabetrakt...om-goms-i-sno/

"Med den roll jag själv hade i verkligheten kan jag förstås inte undgå den misstanken att Leif GW Persson numera förstår ganska väl vad som verkligen hände när det som har kallats för århundradets rättsskandal ”avslöjades”. Det är nog inte så roligt för honom att jagas av möjligheten att hans ståtligaste triumfvagn kommer att välta. Och då tar han kanske gärna den chans som kan finnas att via kulturens frihet försöka befästa den sanning som han har lyckats sprida. Och lägga ut några fler dimridåer."

Är inte helt säker på att GW håller med honom

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/11804645
Citera
2018-11-07, 16:43
  #21365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Lambertz har inte gett upp

http://goranlambertz.se/extrabetrakt...om-goms-i-sno/

"Med den roll jag själv hade i verkligheten kan jag förstås inte undgå den misstanken att Leif GW Persson numera förstår ganska väl vad som verkligen hände när det som har kallats för århundradets rättsskandal ”avslöjades”. Det är nog inte så roligt för honom att jagas av möjligheten att hans ståtligaste triumfvagn kommer att välta. Och då tar han kanske gärna den chans som kan finnas att via kulturens frihet försöka befästa den sanning som han har lyckats sprida. Och lägga ut några fler dimridåer."

Är inte helt säker på att GW håller med honom

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/11804645
Känns som han är den enda i gänget som inte gett upp. Han och Hultman fäktar på om sin tro att Sture är en seriemördare.
Citera
2018-11-16, 15:37
  #21366
Medlem
[quote=Clodius|65511077]
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Talas ganska lite om det där vittnet tycker jag. Om det stämmer så är det naturligtvis något som talar för Quicks skuld, men jag känner mig lite tveksam:
i. TQ körde bil vid det tillfället han skulle överfallit Britt, men då hade han inte körkort, och kunde han ens köra bil?
ii. Britt angav ett registeringsnummer med stor säkerhet - det numret existerar inte. Kan iofs vara en förfalskad plåt.
iii. Britt blev skadad i foten, men jag vet inte om detta har kunnat bekräftas från vården. Såg en uppgift av att det inte gick att bekräfta.
iv. Britt har inte pekat ut GM vid vittneskonfrontation med panel, utan känna igen TQ på bild i tidningen.
v. I Jokkmokk såg hon aldrig "Quick" utan kände igen rösten bara +. att denne kallades "Sture"
vi. Lite märkligt uppförande av Britt. Hon åkte flera gånger och besökte Quick på sjukhuset och lär t.o.m. kramat honom.

Sitter någon inne med kunskaper om vittnets trovärdighet?

Tyvärr, kan inte bedöma vittnets trovärdighet mer än andra här men tycker historien vinglar betänkligt.
Citera
2018-11-28, 23:59
  #21367
Medlem
Känner någon till Bergwalls tidigare adress i Undersåker, i Åre kommun?
Såg den på Ratsit för några år sedan. Sedan dess har han ju flyttat därifrån.
Citera
2018-11-29, 08:49
  #21368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --perestrojka
Känner någon till Bergwalls tidigare adress i Undersåker, i Åre kommun?
Såg den på Ratsit för några år sedan. Sedan dess har han ju flyttat därifrån.
JA! På skatteverket vet dom det förmodligen.
Citera
2018-11-29, 08:55
  #21369
Medlem
PingPongGlasss avatar
Man undrar ju lite nyfiket hur Bergwall tas emot när han spatserar omkring i sina nya hemstäder. Det kan inte vara lätt.
Citera
2018-11-29, 10:35
  #21370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Man undrar ju lite nyfiket hur Bergwall tas emot när han spatserar omkring i sina nya hemstäder. Det kan inte vara lätt.
Där SB bor o håller till nu, har många kanske läst böckerna som skrivits om detta vård- o rättsfall. Och kanske då berörts av SB.s "öde"?
Alla går kanske inte på, den statliga lilla "hatkampanj" som en gång rullade på - betr. den inbillade seriemördaren (aka Thomas Qvick")
Citera
2018-11-29, 11:44
  #21371
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Där SB bor o håller till nu, har många kanske läst böckerna som skrivits om detta vård- o rättsfall. Och kanske då berörts av SB.s "öde"?
Alla går kanske inte på, den statliga lilla "hatkampanj" som en gång rullade på - betr. den inbillade seriemördaren (aka Thomas Qvick")

Visst blev SB ett offer för psykiatrin och rättsväsendet i viss mån, och beroende av benzo och Gud vet vad. Jag har dessutom för mig att han blev utsatt för övergrepp som barn (innan han utsatte andra för det), etc. Jag dömer honom inte idag, han fick sona sitt straff. Han verkar tämligen harmlös, om än lite seriefiguraktig. Jag undrade mest hur det var att vara SB idag, och hur han bemöttes ute i det fria, och vad han gör om dagarna. Ren nyfikenhet.
Citera
2019-01-10, 17:13
  #21372
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Lambertz har inte gett upp

http://goranlambertz.se/extrabetrakt...om-goms-i-sno/

"Med den roll jag själv hade i verkligheten kan jag förstås inte undgå den misstanken att Leif GW Persson numera förstår ganska väl vad som verkligen hände när det som har kallats för århundradets rättsskandal ”avslöjades”. Det är nog inte så roligt för honom att jagas av möjligheten att hans ståtligaste triumfvagn kommer att välta. Och då tar han kanske gärna den chans som kan finnas att via kulturens frihet försöka befästa den sanning som han har lyckats sprida. Och lägga ut några fler dimridåer."

Är inte helt säker på att GW håller med honom

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/11804645

Det mest patetiska med Lambertz är väl att han inte orkat sätta sig in i Quick fallet en enda gång på egen hand, han litar på dessa 'hedersmän' som han kallar dem...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback