Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja. 1987; sju år efter att han skulle ha lånat en bil för att köra till S-vall och där få syn på JA (vars huvud hann studsa både hit och dit under de olika vallningarna).
OK det är jag som minns fel, hade för mig att han aldrig ens tog körkort.
Olyckligt kär i en fjortonåring förresten... det bör inte kallas homosexualitet utan hebefili (pedofili är när det är ännu yngre). "Växte upp och blev homosexuell", som Råstam säger i den snyftiga början av dokumentären, det är inte riktigt korrekt. Inte så kul för homosexuella om man förväxlar pedofili/hebefili med homosexualitet. Och nä, det finns många kvacksalvare i psykologibranschen men att pedofili skulle bero på bortträngd homosexualitet tror jag inte ens de dummaste påstår.
Men hela historien, grejen med att han vill ha skadestånd för att han suttit för länge, kräver att man tonar ner hans brottshistoria, att han var en tänkbar gärningsman minst sagt, och att han fortfarande bedöms kunna vara farlig. T.ex att man hittade barnporr 1994. Och som sagt, det krävs att man tror att terapin var livsfarlig. Inslagen av iskall beräkning, också terapins fel. Den bilden kommer jag aldrig att köpa, så då får vi helt enkelt enas om att inte vara ense..