Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-09, 17:47
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tivon
Är åldern på flashback sann eller åldern på Sida X?

Ja precis det kanske är maxgräns på 18 år på den andra sidan! snubben i fråga kanske jagar småbrudar! =)

edit: Jag glömde säga att ts du behöver inte göra någonting! =)
Citera
2010-08-09, 17:54
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ja precis det kanske är maxgräns på 18 år på den andra sidan! snubben i fråga kanske jagar småbrudar! =)

edit: Jag glömde säga att ts du behöver inte göra någonting! =)
Fast tråkigt nog var det en kille...

Nej, inte 18-årsgräns på den andra sidan. Jag sitter här med min info och myser. Tack och hej!
Citera
2010-08-09, 17:58
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
... Efter lite grävande, ...
Att du orkar. Och dessutom ståtar med att du inte har något vettigare för dig än att försöka avslöja personer du inte har en aning om vilka dessa är.
Vad trodde du det skulle ge för resultat? Hurra-rop, gratulationer, klappar på ryggen, gratis tårtor och en avsugning bekostad utav Flashback Inc?
Citera
2010-08-09, 18:07
Bannlyst
Du får en klapp på ryggen av mig min vän.
Släng ut småbarnen
Citera
2010-08-09, 18:08
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Fann idag en snubbe som länkade till en annan hemsida, där denne användare hade en inloggning. Det som länkades var printscreens. Efter lite grävande, med hjälp av dessa preintscreens, fann jag att denne användare på den hemsidan står som under 18 år.

Så, vad gör jag nu? Sitter som en porslinshund och ler vackert åt denna upptäckt?

Edit: rubriken

Bara för att användarnamnet är samma behöver det inte vara samma person bakom nicken.
Vidare förstår jag inte varför du ska gräva efter uppgifter om andra användare
Citera
2010-08-09, 18:29
Bannlyst
Citat:
Kul att folk bemödar sig dessa svar när man helt enkelt kan svara "Ingenting". Kan det ha med post-counten att göra måntro..?

Jag får väl inte fler postcounts för att jag förklarar utförligt varför du inte ska göra någonting istället för att skriva ''ingenting''? Bra tänkt där!
Trollvarning på dig ändå.
Citera
2010-08-09, 18:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Bara för att användarnamnet är samma behöver det inte vara samma person bakom nicken.
Vidare förstår jag inte varför du ska gräva efter uppgifter om andra användare

TS riskerar väl snarare att råka ut för en 1.06?
Citera
2010-08-09, 18:39
Medlem
Imirons avatar
Tror du att regelbrott har begåtts kan du alltid rapportera till moderator, men i det här fallet skulle personen frikännas eftersom det inte är postat rakt ut på flashback. Om man en användare till och med länkat själv till sitt användarkonto (på en annan sida) där han är skriven som under 18 är det på intet sätt säkert att han blir åldersbannad.
Citera
2010-08-09, 18:52
Medlem
Kasporrs avatar
Behövs det nämnas igen att du inte behöver göra något, samt bör se över och spendera din fritid bättre?
Citera
2010-08-09, 20:03
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Fann idag en snubbe som länkade till en annan hemsida, där denne användare hade en inloggning. Det som länkades var printscreens. Efter lite grävande, med hjälp av dessa preintscreens, fann jag att denne användare på den hemsidan står som under 18 år.

Så, vad gör jag nu? Sitter som en porslinshund och ler vackert åt denna upptäckt?

Edit: rubriken

Här på Flashback får man uppenbarligen vara under 18 år, trots att det är emot regelverket, bara man inte skriver ut det på öppet forum...

Jag vet inte vad du gör åt den vetskapen, men själv känner jag att Flashback blir mindre intressant som diskussionsforum när det finns småglin bland medlemmarna. Lite Lunarstormvarning faktiskt...

Ad hominem tu quoque
Citera
2010-08-09, 20:06
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtskan
Här på Flashback får man uppenbarligen vara under 18 år, trots att det är emot regelverket, bara man inte skriver ut det på öppet forum...

Jag vet inte vad du gör åt den vetskapen, men själv känner jag att Flashback blir mindre intressant som diskussionsforum när det finns småglin bland medlemmarna. Lite Lunarstormvarning faktiskt...

Ad hominem tu quoque
Det är bra mycket härligare att diskutera med 12-åringar, än folk som ska skrika minderårig för jämnan.
Regeln finns i varje fall enbart på grund av juridiska själ, så har användaren inte skrivit att han är under 18 här på sajten, finns det ingen anledning att stänga av honom.
Citera
2010-08-09, 20:26
Medlem
Jamtskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Det är bra mycket härligare att diskutera med 12-åringar, än folk som ska skrika minderårig för jämnan.
Regeln finns i varje fall enbart på grund av juridiska själ, så har användaren inte skrivit att han är under 18 här på sajten, finns det ingen anledning att stänga av honom.

Du har så klart rätt till din åsikt. Men jag ser inget härligt i att diskutera med 12-åringar som om de vore vuxna människor.

Att Flashbacks ägare väljer att se mellan ögonen när det gäller 18-årsgränsen är inget som gynnar diskussionsklimatet på Flashback. Småbarn hör inte hemma i ett forum för vuxna. Det är min åsikt. Men jag har inget att säga till om i det här fallet. Det är bara att gilla läget eller söka sig till andra forum...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in