2010-08-09, 14:10
Medlem
Spyers avatar
Tjena!
För er som inte känner till gossip girl (en serie) så e det så att någon t.e.x. fotar en person som gör något och mmsar eller mailar det till hemsidan så laddas det upp där. Kan man göra en sån hemsida? "inget nu varför ska du göra det osv?" Jag undrar går det? E det lagligt, hur gör man, kommer det kosta mycket?
Citera
2010-08-09, 14:16
Medlem
-Jokern-s avatar
I Gossip Girl serien så är det ju just ''Gossip Girl'' som får alla mail,sms och mms och lägger sedan upp dem med text, så ja självklart går det att göra en sådan sida om du nu orkar ta tag i alla tips o lägga upp det själv
Citera
2010-08-09, 14:17
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Är inget pro, men klart det går. Det är väl bara göra en mailadress och be dina "spanare" SMS'a/MMS'a bilden till mailen. En hemsida kan du göra enkelt och gratis via diverse tjänster, exempelvis www.webs.com .
Där kan du enkelt lägga upp bilderna. Behöver inte kosta nånting om du vill ha det helt basic.
Tror nog dock inte det håller juridiskt, då du inte fått tillåtelse av personen vars information du lägger upp.
Citera
2010-08-09, 14:34
Medlem
Spyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Är inget pro, men klart det går. Det är väl bara göra en mailadress och be dina "spanare" SMS'a/MMS'a bilden till mailen. En hemsida kan du göra enkelt och gratis via diverse tjänster, exempelvis www.webs.com .
Där kan du enkelt lägga upp bilderna. Behöver inte kosta nånting om du vill ha det helt basic.
Tror nog dock inte det håller juridiskt, då du inte fått tillåtelse av personen vars information du lägger upp.
Okej, tack men den hemsidan Webs, kan man få "betalt" om många går in på sin sida där? alltså skaffa sponsorer osv?
Citera
2010-08-09, 14:34
Medlem
Det jag tror att TS menar med om det går att göra, är att det sker automatiskt: du skickar en bild via mobilen till hemsidan som automatiskt publicerar den. Det går ju att göra via Facebook i alla fall...
Citera
2010-08-09, 14:41
Medlem
Spyers avatar
mm, det jag också vill ha är att den smsar ut till alla som vill, alltså skrver in sitt numer så får dom ett sms när något nytt händer.
Citera
2010-08-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyer
mm, det jag också vill ha är att den smsar ut till alla som vill, alltså skrver in sitt numer så får dom ett sms när något nytt händer.
Bara att sätta igång och plugga programmering då.
Citera
2010-08-09, 15:35
Bannlyst
juridiskt sätt tror jag det är helt lungt.. så länge du inte ger ut riktigt personliga uppgifter, tex adress, fullständiga namn och ålder osv...
Citera
2010-08-09, 16:16
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyer
Visst går det. Men det är inte helt gratis. Det kommer kosta för dig att skicka ut SMS. Kolla upp MOSMS, finns även andra.

Sedan om du nu vet att alla dina skvaller kärringar kommer ha Comviq så kan du ju ha en egen server med en mobil ansluten till. Kolla upp tråden "Alla borde ha en hemma server" eller nått sånt heter den. TS där har satt upp en ganska grym lösning med mobil och torrent och hela paketet. Har i alla fall för mig att det var här jag läste det. Vänd dig till "Sök akuten" om du själv inte hittar tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in