2010-08-09, 13:32
Medlem
bjornebarns avatar
Sedan en tid tillbaka har java slutat fungera på min dator. Det enda som händer när man startar en java-applikation är att den visar en stor röra av alla färger och mönster. Själva funktionen av programmet verkar dock vara normal ändå, tex att knappar går att trycka på (bara att man itne kan se var de finns, det går inte att urskilja något i röran).

Jag har testat att installer om java, och då när jag startar om datorn hinner jag ladda en applikation och köra den i några sekunder, innan den bara fryser,och om jag försöker laddda någon ny applikation då så händer samma sak som tidigare.

Dessutom har jag märkt att när jag har sett en film lite tidigare (men stängt av vlc) och laddar en java-applikation så kan den ibland visa delar av en bild utifrån filmen.

Jag hittade något om att en orsak till problem kan vara att man itne har msjava.dll i windows/system eller system32, så jag testade att ladda ned msjava.dll, oc hstarta om datorn. Det fick samma effekt som att installera om java. Filen som jag laddade ned nu har dock inte tagits bort, så jag vet inte om det bara var en slump att det fungerade som om jag hade isntallerat om java.

Blev lite rörigt, men hoppas att ni orkar hjälpa mig ändå
Tack på förhand!
Citera
2010-08-10, 16:37
Medlem
bjornebarns avatar
Ursäkta för bump, men jag tror fortfarande det finns någon här smo kan hjälpa mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in