Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-09, 01:52
  #1
Medlem
Jag har försökt att stänga av funktionen att ljudet ska sänkas till viss % om något annat ljud spelas upp. Men lik förbannat så sänks till exempel musiken när en film spelas, eller tvärtemot.

Hur fan fixar jag det här?
Citera
2010-08-09, 05:23
  #2
Medlem
Vad spelar du upp i? Det där lät konstigt. Lär ju finnas i settings något som du kan stänga av.
Citera
2010-08-09, 15:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Vad spelar du upp i? Det där lät konstigt. Lär ju finnas i settings något som du kan stänga av.

Det händer så på allt möjligt. Om vi nu säger att jag spelar ett spel och slår på youtube i bakgrunden sänks antingen spelljudet eller youtubeljudet.
Citera
2011-03-26, 16:28
  #4
Medlem
Bumpar det här eftersom att det inte besvarats än, har stängt av funktionen att 50-70% av ljudet sänks om man startar ett program och samtidigt har igång musik eller dylikt. Men det fungerar inte överhuvudtaget.
Citera
2011-03-26, 16:57
  #5
Medlem
aaaackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Bumpar det här eftersom att det inte besvarats än, har stängt av funktionen att 50-70% av ljudet sänks om man startar ett program och samtidigt har igång musik eller dylikt. Men det fungerar inte överhuvudtaget.
Programmet i fråga råkar inte vara Skype?
Finns nämligen ett inställning där som gör exakt det du beskriver när man startar ett samtal.
Citera
2011-03-26, 17:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaaacke
Programmet i fråga råkar inte vara Skype?
Finns nämligen ett inställning där som gör exakt det du beskriver när man startar ett samtal.

Nej, det är i allmänhet, om jag till exempel startar ett spel via Steam och samtidigt har igång musik i foobar eller youtube (kvittar vilket medium) så sänks ljudet trots att jag har bockat av att det inte ska göra det.
Citera
2011-03-26, 18:37
  #7
Medlem
Humpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Nej, det är i allmänhet, om jag till exempel startar ett spel via Steam och samtidigt har igång musik i foobar eller youtube (kvittar vilket medium) så sänks ljudet trots att jag har bockat av att det inte ska göra det.
Gå in på Ljud sen Kommunikation. Där hittar du funktionen du vill stänga av.
Sätt den på "Gör ingenting" om du vill stänga av den, hoppas dehär hjälper.

PM om du behöver mera hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback