• 1
  • 2
2010-08-08, 21:19
Medlem
Är så att jag precis skaffat mig en tv men har tyvärr inget tv abonnemang. Finns det någon som vet någon billig variant som man kan köpa? Bor dock på landet så kan inte skaffa kabel tv.
Citera
2010-08-08, 21:45
Medlem
Beror väl lite på vad du vill ha för kanaler. Allra billigast blir det ju om du bara köper en digitalbox utan nåt abonnemang och bara tittar på gratiskanalerna. Vet inte om det beror på vart i landet man bor, men vi kör så i sommarstugan i alla fall, och det räcker ganska långt.

Vi får Kanal 1, Kanal 2, Kanal 4, Kanal 6, SVT24, SVTB och Kunskapskanalen. Och nån till, vad det nu var... Räcker som sagt ganska långt för att vara gratis, och en box kostar kanske från 300kr till 500kr.
Citera
2010-08-08, 21:52
Medlem
Men om man vill ha typ Discovery och någon annan intressant kanal?
Citera
2010-08-08, 21:58
Medlem
Ja, då är det bara att ge sig ut i djungeln och jämföra kanalpaket och priser... Du kan prova den här länken först.
www.compricer.se/digital-tv

Dom vanligaste och största leverantörerna är väl typ:
www.canaldigital.se
www.boxer.se
www.viasat.se
www.telia.se/tv
www.comhem.se

Och så vidare och så vidare... Bara att rota och jämföra vilka som har lämpliga kanalpaket som du vill ha och till vilka priser. Svårare än så behöver det inte vara, och då får du nästan alltid box och hela tjosan på köpet eller till bättre pris.
Citera
2010-08-08, 22:10
Medlem
hitta bra på viasat men man måste binda sig oftast i 24 månader som jag inte vill.
Citera
2010-08-08, 22:14
Medlem
JoakimLinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zertock
hitta bra på viasat men man måste binda sig oftast i 24 månader som jag inte vill.
Tänk på att korthyra och nätverksavgifter tillkommer. Jag har själv Boxers lilla paket där man får med Discovery Channel.
Citera
2010-08-08, 22:15
Medlem
Så är det nog tyvärr på allihopa, kanske inte 24 månader men minst 12 månader skulle jag tro. Comhem kanske har utan bindningstid, men då verkar det som du får hosta upp 995kr för den billigaste av deras boxar istället.
Citera
2010-08-08, 22:18
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethrax
Så är det nog tyvärr på allihopa, kanske inte 24 månader men minst 12 månader skulle jag tro. Comhem kanske har utan bindningstid, men då verkar det som du får hosta upp 995kr för den billigaste av deras boxar istället.

Precis. Bindningstiden är din "avbetalning" på boxen.
Citera
2010-08-08, 22:20
Medlem
Men om man inte vill ha någon box? eller man måste ha det för man kan ju stoppa in kortet i många nya tv apparater.
Citera
2010-08-08, 22:25
Medlem
Bra fråga. Som jag förstått det är det inte "bara att stoppa i kortet", utan tv-apparater med inbyggd digitalbox brukar ändå behöva en CA-modul. Det är den du sätter kortet i isåfall, och det finns olika CA-moduler för olika leverantörer.

Dom ser ut såhär typ: http://www.pricerunner.se/cl/239/Til...earch=CA-modul
Citera
2010-08-08, 22:30
Medlem
Vet ni om telia och har bindningstid hitta inget om det när jag titta.
Citera
2010-08-08, 22:36
Medlem
Hittade detta på Telias sida... "Kort/krypteringsavgift tillkommer med 249 kr/halvår. Månadsavgiften debiteras i förskott. Telia Digital-tv förutsätter bredband via adsl från Telia (finns från 229 kr/mån) samt fast teleabonnemang. Kostnaden för Telia Digital-tv faktureras på din bredbandsfaktura. För boende i någon av Telias fiberanslutna fastigheter krävs inget bredbands- eller teleabonnemang."

Så om du har fast telefon från Telia och dessutom Telias adsl bredband så ska det funka. Har du inte dessa och inte tänker skaffa, kan du glömma Telia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in