Är så att jag precis skaffat mig en tv men har tyvärr inget tv abonnemang. Finns det någon som vet någon billig variant som man kan köpa? Bor dock på landet så kan inte skaffa kabel tv.
Beror väl lite på vad du vill ha för kanaler. Allra billigast blir det ju om du bara köper en digitalbox utan nåt abonnemang och bara tittar på gratiskanalerna. Vet inte om det beror på vart i landet man bor, men vi kör så i sommarstugan i alla fall, och det räcker ganska långt.
Vi får Kanal 1, Kanal 2, Kanal 4, Kanal 6, SVT24, SVTB och Kunskapskanalen. Och nån till, vad det nu var... Räcker som sagt ganska långt för att vara gratis, och en box kostar kanske från 300kr till 500kr.
Och så vidare och så vidare... Bara att rota och jämföra vilka som har lämpliga kanalpaket som du vill ha och till vilka priser. Svårare än så behöver det inte vara, och då får du nästan alltid box och hela tjosan på köpet eller till bättre pris.
Så är det nog tyvärr på allihopa, kanske inte 24 månader men minst 12 månader skulle jag tro. Comhem kanske har utan bindningstid, men då verkar det som du får hosta upp 995kr för den billigaste av deras boxar istället.
Så är det nog tyvärr på allihopa, kanske inte 24 månader men minst 12 månader skulle jag tro. Comhem kanske har utan bindningstid, men då verkar det som du får hosta upp 995kr för den billigaste av deras boxar istället.
Precis. Bindningstiden är din "avbetalning" på boxen.
Bra fråga. Som jag förstått det är det inte "bara att stoppa i kortet", utan tv-apparater med inbyggd digitalbox brukar ändå behöva en CA-modul. Det är den du sätter kortet i isåfall, och det finns olika CA-moduler för olika leverantörer.
Hittade detta på Telias sida... "Kort/krypteringsavgift tillkommer med 249 kr/halvår. Månadsavgiften debiteras i förskott. Telia Digital-tv förutsätter bredband via adsl från Telia (finns från 229 kr/mån) samt fast teleabonnemang. Kostnaden för Telia Digital-tv faktureras på din bredbandsfaktura. För boende i någon av Telias fiberanslutna fastigheter krävs inget bredbands- eller teleabonnemang."
Så om du har fast telefon från Telia och dessutom Telias adsl bredband så ska det funka. Har du inte dessa och inte tänker skaffa, kan du glömma Telia.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!