2010-08-08, 05:49
Medlem
Hej!

Jag är precis hemkommen från en treårig utlandsvistelse. Har bott i Dubai och drivit ett företag. Nu är jag intresserad av ett mindre lån dvs. >20.000.

Inga betalningsanmärkningar eller kronofogdeproblem.

Vilka banker eller låneinstitut skulle kunna erbjuda detta? Om det är någon som vet skulle jag uppskatta om ni preciserade sagda institution.

Tack på förhand!
Citera
2010-08-08, 07:08
Medlem
duffsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNepaZ
Hej!

Jag är precis hemkommen från en treårig utlandsvistelse. Har bott i Dubai och drivit ett företag. Nu är jag intresserad av ett mindre lån dvs. >20.000.

Inga betalningsanmärkningar eller kronofogdeproblem.

Vilka banker eller låneinstitut skulle kunna erbjuda detta? Om det är någon som vet skulle jag uppskatta om ni preciserade sagda institution.

Tack på förhand!

Om du uppfyller bankernas krav, dvs, 20 år, svensk medborgare, inga skuldsaldon - betalningsanmärkningar osv, så kommer du bli kreditvärdig av egentligen vilken bank som helst. I alla fall så länge du har en inkomst som krävs för lånesumman.
Citera
2010-08-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duffster
Om du uppfyller bankernas krav, dvs, 20 år, svensk medborgare, inga skuldsaldon - betalningsanmärkningar osv, så kommer du bli kreditvärdig av egentligen vilken bank som helst. I alla fall så länge du har en inkomst som krävs för lånesumman.

20> Check
Svensk medborgare Check
inga skuldsaldon check
betalningsanmärkningar Check
Inkomst Inte check än.

Diskuterar med ett gäng arbetsgivare, men det är ett måste för alla lån som finns även om man uppfyller övriga kriterier?!
Citera
2010-08-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KNepaZ
20> Check
Svensk medborgare Check
inga skuldsaldon check
betalningsanmärkningar Check
Inkomst Inte check än.

Diskuterar med ett gäng arbetsgivare, men det är ett måste för alla lån som finns även om man uppfyller övriga kriterier?!

BTW Tack för snabbt svar.
Citera
2010-08-08, 17:40
Medlem
burfogels avatar
Naturligtvis är de måna om att få tillbaka pengarna, så om du inte har en fast inkomst kommer de förmodligen fråga dig hur du hade tänkt betala tillbaka. Vad skulle du svara på det? "Öh, vet inte, men det löser sig nog."
Citera
2010-08-09, 12:35
Medlem
Men 20k kan väl aldrig vara något problem att få lånelöfte för, sålänge ni sätter upp en ammorteringsplan som är rimlig. Gå till valfri bank och fråga, det är väl den smidigaste lösningen.
Citera
2010-08-09, 13:51
Medlem
Boggas avatar
Har du ingen inkomst så blir det nog ganska så svårt. Lösningen borde väl isf vara borgensman eller om du äger något av värde som banken kan se som pant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in