• 1
  • 2
2010-08-07, 20:39
Medlem
Varje gång jag trycker på space spelas en julsång och slutar när jag trycker där igen. Har hittills hänt mig tre gånger på min två veckor gamla macbook pro. Även om jag stänger ner alla program fortsätter de tills jag loggar ut eller stänger av datorn.

Någon som har en aning om vad jag kan göra åt detta eller kanske ett program som kan se vart ljudet kommer ifrån?
mvh
Citera
2010-08-07, 20:46
Medlem
tzjs avatar
Wtf.

Kolla i aktivitetshanteraren om det ligger något julsångsprogram igång?

Har du startat om datorn under den tiden du haft problemet?
Citera
2010-08-07, 20:48
Medlem
iKakas avatar
Någon hacker som haft kul och gjort ett litet "julvirus"? :P
Citera
2010-08-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Wtf.

Kolla i aktivitetshanteraren om det ligger något julsångsprogram igång?

Har du startat om datorn under den tiden du haft problemet?
Startat om har jag gjort men hur öppnar man aktivitetshanteraren i mac? Helt ny inom mac
Citera
2010-08-07, 20:50
Medlem
tzjs avatar
Tryck på programmappen i docken. I programlistan har du en mapp som heter Verktygsprogram. Tryck på den. Där ligger aktivitetshanteraren.
Citera
2010-08-07, 20:54
Medlem
Snöjs avatar
Det här lät faktiskt väldigt underligt
Citera
2010-08-07, 20:57
Medlem
Citat:
Tryck på programmappen i docken. I programlistan har du en mapp som heter Verktygsprogram. Tryck på den. Där ligger aktivitetshanteraren.
Hittade de, men ser inget direkt konstigt, borde jag stänga av processer tills det inte funkar, allt ska väl gå igång sen efter en omstart?
Citera
2010-08-07, 21:00
Medlem
tzjs avatar
stäng inte av några processer. Gör en säker omstart:

Stäng av datorn. Tryck och håll nere vänster shifttangent och släpp den inte förrän en grå loadingbar dyker upp under uppstartsäpplet. När du startat datorn i säkert läge startar du som vanligt igen.
Citera
2010-08-07, 21:02
Medlem
Noetlovskijs avatar
Men för bövelen. Julsången måste ju vara något som finns på datorn som TS installerat/laddat ned/kommit åt själv. Det kan ju inte bara starta en julsång var tredje gång man trycker på space-tangenten.

Underligt är ordet.
Citera
2010-08-07, 21:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Men för bövelen. Julsången måste ju vara något som finns på datorn som TS installerat/laddat ned/kommit åt själv. Det kan ju inte bara starta en julsång var tredje gång man trycker på space-tangenten.

Underligt är ordet.

Vi kommer dit. Ett steg i taget. Take a chill pill
Citera
2010-08-07, 21:14
Medlem
Citat:
stäng inte av några processer. Gör en säker omstart:

Stäng av datorn. Tryck och håll nere vänster shifttangent och släpp den inte förrän en grå loadingbar dyker upp under uppstartsäpplet. När du startat datorn i säkert läge startar du som vanligt igen.
Gjort så, nu får jag helt enkelt vänta tills nästa gång denna julsång dyker upp. Detta har alltså hänt tre gånger innan som jag tillfälligt löst med en omstart.
Kan vara så att det uppkommer varannan gång datorn sätts på, får pröva att starta om några gånger.
Något annat som du tycker jag ska göra eller vänta och se om detta kommer något mer?
Citera
2010-08-07, 21:27
Medlem
tzjs avatar
Vänta och se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto