• 1
  • 2
2010-08-07, 20:18
Medlem
Kort fråga; Är det svårt att installera Linux på datorn/Usb(Om det nu funkar)?
Citera
2010-08-07, 20:20
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akuras

På datorn? Lika lätt eller lättare än windows. Lite krångligare om du ska ha både windows och linux. Ännu lite krångligare om du ska ha den på USB. Men fullt genomförbart, finns flera guider på nätet.
Citera
2010-08-07, 20:20
Medlem
..FAN..s avatar
Nej.. Vilken version av linux tänker du dig?
Citera
2010-08-07, 20:22
Medlem
Obi-Wans avatar
Jag har bara använt Ubuntu några få gånger, men installationen var lätt som en plätt. Bara följa instruktionerna.
Citera
2010-08-07, 20:22
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akuras

Du vill inte ha linux, ditt msn kommer att krångla, du får massa strul med spel osv...
Stanna kvar i Windows.....det är mitt råd.
Citera
2010-08-07, 20:27
Medlem
Obi-Wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Du vill inte ha linux, ditt msn kommer att krångla, du får massa strul med spel osv...
Om han vill spela så, ja självklart. Men han kanske är ute efter annat.
Citera
2010-08-07, 20:31
Medlem
korqs avatar
Citat:
Haha vad fan är du för ett jävla stolpskott? Varför skulle msnprotokollet skilja sig från windows/Linux? Sen beror det ju på vad för spel TS spelar, Crysis 2 kanske inte kommer flyta galant om man säger så.
Citera
2010-08-07, 20:34
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Huh? Kör AMsn för tillfället, och alla funktioner funkar finfint.
Spel däremot är inte linux starka sida, det erkännes. Åtminstone till senare i år när Valve släpper Steam för linux. De har ju i princip alla spel som är värda att spelas. :P
Citera
2010-08-07, 20:45
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Du vill inte ha linux, ditt msn kommer att krångla

OnT:
Det beror på egentligen på vilken distribution du vill ha, att installera t.ex. Gentoo är kanske lite avancerare än att installera Windows.
Jag rekommenderar dock Arch Linux, även om installationen kanske skiljer sig från de flesta distributioner och kan kanske vara lite svårare att förstå sig på som nybörjare. Men det finns ju dokumentation.
http://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners%27_Guide
Senast redigerad av Logisk 2010-08-07 kl. 20:48.
Citera
2010-08-07, 20:53
Bannlyst
De distros som jag testat har alla varit väldigt enkla att installera.

(Ubuntu, Gamla Red Hat, Linux Mint, Mandriva)
Senast redigerad av Pappa-Sa-Nattis 2010-08-07 kl. 21:08.
Citera
2010-08-07, 21:06
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:

Om man har det minsta intresse för spel så bör man undvika linux såvida man inte orkar med dual boot. Annars så ser jag inga som helst problem med att byta till linux, msn-klienter finns det flera av. Själv har jag kört pidgin, aMSN och emesene. Annars om man är aktiv på irc så är ju bitlbee det självklara valet.

"BitlBee brings IM (instant messaging) to IRC clients. It's a great solution for people who have an IRC client running all the time and don't want to run an additional MSN/AIM/whatever client."
Citera
2010-08-07, 22:04
Medlem
Fjoddes avatar
Om du bara vill installera Linux för att testa rekommenderar jag ubuntu, de har en installer som installerar genom windows. Du laddar alltså ner en .exe fil i windows och installerar, startar om och får möjligheten att välja mellan ubuntu och windows. Tröttnar du är det bara att gå in i kontrollpanelen och avinstallera.
Tada!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in