2010-08-07, 16:54
Medlem
Har ca 15000 bilder i olika mappar ca 14Gb. Hur kan jag enklast kopiera dom till en enda mapp för att kunna sortera dom? Lyckades hitta alla via sök (i Vista) och försökte markera alla för att kopiera sen. Det gick inte. Tar jag mindre antal går det. men hur ska man göra för att taga rubbet?
Citera
2010-08-07, 16:58
Moderator
Protons avatar
Funkar det inte med ctrl-a i sökresultatet?
Citera
2010-08-07, 17:47
Medlem
Nej! Man kan markera men inget mer göra! Mindre antal är det ok att göra så.
Citera
2010-08-08, 00:02
Medlem
-ELF-s avatar
Vad är det som gör att du inte kan kopiera en mapp i taget?
Har du några bilder i C:, några i C:Windows? Det låter ju konstigt att du inte kan kopiera en mapp i taget.

Annars tror jag Anywhere ska fungera.
Hittade programmet någon gång. Vet ej vad jag skulle göra, men det fungerar klockrent. Det fungerar till och med bättre än Windows 7 inbyggda sökverktyg.
Har inte tillgång till min stationära dator, så kan inte kolla om det går att göra så och hittar det inte via Google.
Tror det heter Anywhere...

EDIT:
Det ska vara freeware. Hittade ett Shareware, men det var inte det programmet.
Det kanske inte heter Anywhere.
Senast redigerad av -ELF- 2010-08-08 kl. 00:06.
Citera
2010-08-08, 11:14
Medlem
Bilderna är utspridda på många mappar och ställen. Vist kan man taga en mapp i taget. Men varför?
Citera
2010-08-10, 12:08
Medlem
Det där är lätt fixat med total commander om man använder sig av det. Gå in i mappen där alla mappar med bilder ligger. Tryck ctrl-b. Då får du upp en lista med alla filer som alla mappar innehåller. Sen är det bara att kopiera de filer man vill ha och klistra in i en ny mapp.

För att göra det enklare att markera alla olika bildtyper så kan du trycka "+" och göra en sökning efter exempelvis "*.jpg; *.bmp; *.jpeg; *.gif", om det nu skulle vara så att mapparna innehåller massa andra filer som du inte skulle vilja kopiera...
Senast redigerad av zoddic 2010-08-10 kl. 12:14.
Citera
2010-08-11, 00:36
Bannlyst
Kopiera mapparna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här