2010-08-07, 14:02
Medlem
Jag har ett Gigabyte GA-p35-DS4 moderkort med integrerat ljudkort på min dator. Jag har nyligen kopplat till en förstärkare med två högtalare. Problemet är att efter några minuter så dör ljudet i ena högtalaren. När jag kopplar om kablarna mellan högtalarna så dör den andra istället. Förstärkaren har ett uttag för hörlurar men samma sak händer i dem när de är kopplade till den.

Kan problemet vara förstärkaren? Eller är det fel i moderkortet?

Tackar!!
Citera
2010-08-07, 14:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Moderkortet är förmodligen trasigt. Enklast och billigast är att köpa ett http://www.kjell.com/content/templat...0000,110000000 som ersättning och inaktivera det inbyggda ljudet i BIOS om garantin har gått ut. Drivare finns för XP, Vista och Windows 7 med support för både 32 och 64-bit.
Citera
2010-08-07, 14:28
Medlem
-mollen-s avatar
har du tillgång till en annan förstärkare så koppla in den och testa så löser du svaret ganska snart om det är förstärkare eller ljudkortet som är fel.
Citera
2010-08-07, 14:54
Medlem
Jag har inte en till förstärkare, men tack för hjälpen.

Hasenfrasen, jag glömde nämna att när hörluren är direktkopplad till ljudkortet så finns inte problemet. Kan det fortfarande vara moderkortet?
Tackar
Citera
2010-08-07, 15:48
Medlem
hasenfrasens avatar
Det kan vara moderkortet beroende på om front/headphone och rear är samma eller olika drivsteg. Anslut hörlurarna till den bakre gröna line-utgången på datorn så vet du - även om ljudet blir svagt.
Citera
2010-08-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Det kan vara moderkortet beroende på om front/headphone och rear är samma eller olika drivsteg. Anslut hörlurarna till den bakre gröna line-utgången på datorn så vet du - även om ljudet blir svagt.

Jepp det var det jag gjorde och då fanns inte felet.
Citera
2010-08-07, 16:11
Moderator
Protons avatar
Inte mycket till diskussion om windows i denna tråd.

Windows -> Hårdvara /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in