2010-08-07, 03:03
Medlem
onekinds avatar
Min ena hårddisk lever sitt eget liv. När den är glad så dyker den upp där bredvid C:, och när den är sur så gömmer den sig under <insert cool epic technical phrase here>.

Jag har nyss installerat en ny kopia av windows 7 på C:, men den andra disken vill inte finnas nu.

Kort och enkelt så är den där ibland, ibland inte. Lite smått jobbigt eftersom alla mina spel ligger på den disken! Jag har aldrig haft något sånt här problem förut, och jag har aldrig tidigare installerat några drivrutiner till hårddisken (om man nu ens ska göra det?).

- What to do? Om det nu blir så att jag får söka efter ett par drivisar, vad googlar jag på då? Namnet på disken och tillverkaren?
Det är en SATA (tror jag?) om det har någon betydelse.

Jag hittar den inte på enhetshanteraren, jag hade den igång vid start i ungefär 2 timmar, jag går brb 10 minuter och disken "finns inte".

Tack för svar!
Citera
2010-08-07, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Min ena hårddisk lever sitt eget liv. När den är glad så dyker den upp där bredvid C:, och när den är sur så gömmer den sig under <insert cool epic technical phrase here>.

Jag har nyss installerat en ny kopia av windows 7 på C:, men den andra disken vill inte finnas nu.

Kort och enkelt så är den där ibland, ibland inte. Lite smått jobbigt eftersom alla mina spel ligger på den disken! Jag har aldrig haft något sånt här problem förut, och jag har aldrig tidigare installerat några drivrutiner till hårddisken (om man nu ens ska göra det?).

- What to do? Om det nu blir så att jag får söka efter ett par drivisar, vad googlar jag på då? Namnet på disken och tillverkaren?
Det är en SATA (tror jag?) om det har någon betydelse.

Jag hittar den inte på enhetshanteraren, jag hade den igång vid start i ungefär 2 timmar, jag går brb 10 minuter och disken "finns inte".

Tack för svar!
Skit i enhetshanteraren gå in i datorhanteraren och diskhantering.
Citera
2010-08-07, 19:58
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MELLONPICKER
Skit i enhetshanteraren gå in i datorhanteraren och diskhantering.

enhetshanteraren, diskhanteraren, är ju typ ingen skillnad. Dessutom så finns det inte där heller.

Ingen som har svar på tal?
Citera
2010-08-07, 21:11
Medlem
När diskar funkar är det stor skillnad för i diskhanteraren hanterar man diskar

Ta ut disken så att du kan känna och höra om något är fel med disken. Byta båda kablarna och se till att den sitter,
Citera
2010-08-10, 06:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
enhetshanteraren, diskhanteraren, är ju typ ingen skillnad. Dessutom så finns det inte där heller.

Ingen som har svar på tal?
Asså?
Så Enhetshanteraren och Diskhanteraren är samma sak? (Är det windows vi efterfrågar?)
För mig veterligen så är det två helt olika saker din misslyckade abort!
Ska du sitta framför en dator som du har stulit eller din mamma fått från LO och lära mig hur du och din misslyckade dator funkar?
Du är en fitta och förtjänar inte en dator !
M.V.H
En datoranvändare.
Citera
2010-08-18, 13:53
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Asså?
Så Enhetshanteraren och Diskhanteraren är samma sak? (Är det windows vi efterfrågar?)
Ska du sitta framför en dator som du har stulit eller din mamma fått från LO och lära mig hur du och din misslyckade dator funkar?
M.V.H
En datoranvändare.

Skitsamma? Varför fördjupar du dig själv i någonting som är offtopic och, enligt dig, helt fel ändå?

Enhetshanteraren och diskhanteraren gjorde ändå ingenting och visade ändå inte min disk där.

Haft ett dåligt liv, herrn?
Citera
2010-08-18, 15:18
Medlem
Citat:
Asså?
M.V.H
En datoranvändare.

Whoah, verkar som att någon är inne i sin lingonvecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in