2010-08-06, 22:32
Medlem
Jag började röka i början av gymnasiet och har rökt i cirkus 3 år men har för någon månad sen gått över till snus, jag vet inte om det är som jag inbillar mig eller om det är något allvarligt för jag har börjat att få andas och jag känner ibland att kroppen inte tvingar mig till att andas om jag håller andan. Kan detta vara början på något? Borde jag kolla upp detta snarast?
Citera
2010-08-06, 22:45
Medlem
olucks avatar
kolla upp det då?
Citera
2010-08-06, 23:11
Medlem
Jag frågade inte vad jag skulle göra, vad frågade om jag borde kolla upp det och om det kunde vara början på något!
Citera
2010-08-07, 00:17
Medlem
Akta dig cancern tar dig nu...
Citera
2010-08-07, 01:35
Medlem
kuryakin79s avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypokondri
Citera
2010-08-07, 02:12
Medlem
Ja visst, haft hypokondri vilket ledde till panikångest/attacker osv, men detta är annan sak, jag känner verkligen att jag inte får tillräckligt med syre..
Citera
2010-08-07, 02:13
Medlem
Än en gång, frågade om det kan vara något inte om jag är hypokondriker.
Citera
2010-08-07, 02:23
Medlem
Det låter ofarligt. Kroppen kan inte "glömma" bort att andas såvidare man inte har käkat vissa mediciner och blandat med alkohol eller liknande. Ingen fara. Är du dock orolig så gå upp och kolla det för att stilla din oro, men gör det inte till en vana. Kroppen är tåligare än du tror.
Citera
2010-08-07, 07:07
Medlem
Min teori är att dina lungor varit försvagade och att de nu kan "andas" ut igen, därför känns det som att du tänker på att du måste andas när du i själva verket bara andas bättre.
Citera
2010-08-07, 07:19
Bannlyst
Det är ingen fara med dig!

Du är bara skrämd av antirökmaffian!

Men en del får ju lungcancer av att ta ett bloss eller sidorökning!

Det beror på vilka gener du har!

Det är ingen fara!!!
Citera
2010-08-07, 12:35
Medlem
Tack för dom sista seriösa svaren, vet ej om ^ var seriös dock men ändå.

Låter rimligt men ska nog ändå ta mig in till läkarstationen på måndag eller tisdag.
Citera
2010-08-08, 21:04
Moderator
T-80Us avatar
Det är nog lugnt. Jag tror jag vet ungefär vilka "symtom" du tänker på, och jag hade tidigare något liknande.

Svårt att andas och problem att liksom få tillräckligt med syre. Jag rökte i 13 år ungefär, men förra året gick jag en militär utbildning och bestämde mig för att sluta i god tid, så slutade i december -08, och inte rökt sedan dess förutom vid fest (och det är väldigt sällan för mig, max en gång per månad). Tränar relativt regelbundet sedan dess och numera är det inga problem, även om rökningen faktiskt satt sina spår.

Jag har liten lungvolym också, och det gör nog att det märks tydligare om lungorna är försvagade så att säga.

Jag tror inte det är några problem för dig. Men kolla upp det för säkerhets skull!

Cheers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in