• 1
  • 2
2010-08-06, 10:52
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Jag och min hustru har vars ett konto (eller identitet) på Outlook. Vi har båda undermappar och en massa sparade mail, men nu har helt plötsligt min identitet blivit tömd, så när som på mappen "borttaget" där alla gamla borttagna mail finns kvar, och i "skickat" finns de flesta också kvar. Detta oroar mig djupt. Inget har hänt på hustruns konto.
Jag har för mig att mailen brukar ligga i en mapp som heter identities, men när jag söker på det får jag inte upp något.

Snälla hjälp mig! Visst borde väl mina mail och mappar finnas kvar någonstans på datorn, men att de har förlorat kontakten med Outlook?

Jag har XP och gör tyvärr inga såna där backuper där man kan återställa systemet från några dagar tillbaka.

Väldigt tacksam för hjälp!!!
Citera
2010-08-06, 10:59
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Tillägg: När jag högerklickade på Inkorgen så fick jag fram sökvägen till mappen med alla mailen, och där ser jag att undermapparna finns som jag är av med, men varför syns de då inte i Outlooken?
Citera
2010-08-06, 11:45
Medlem
Lazerducks avatar
Du vet möjligtvis inte var din .pst-fil ligger någonstans?
By default görs en backup på dina mail då och då (vet inte exakt hur ofta) och sparas i en arkivfil någonstans på din hårddisk, vanligtvis under:

C:\Documents and Settings\"ditt användarnamn"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Filen heter (förmodligen) Outlook.pst
Citera
2010-08-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazerduck
Du vet möjligtvis inte var din .pst-fil ligger någonstans?
By default görs en backup på dina mail då och då (vet inte exakt hur ofta) och sparas i en arkivfil någonstans på din hårddisk, vanligtvis under:

C:\Documents and Settings\"ditt användarnamn"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Filen heter (förmodligen) Outlook.pst
Outlook express använder väl inte PST-filer?
Citera
2010-08-06, 13:00
Medlem
Lazerducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Outlook express använder väl inte PST-filer?

Vart framgår det att han använder Outlook express?
Citera
2010-08-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazerduck
Vart framgår det att han använder Outlook express?
Tja, rubriken "Outlook Express - alla mail och mappar försvann" gör det för mig i alla fall.
Citera
2010-08-06, 13:12
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Sorry! Jag var otydlig i själva texten och skrev bara Outlook. Men det är Express jag har. =)
Citera
2010-08-06, 13:24
Medlem
Lazerducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Tja, rubriken "Outlook Express - alla mail och mappar försvann" gör det för mig i alla fall.

Aha, jag läste nog inte rubriken särskilt noggrant...

Använder inte Outlook Express sig av .dbx-filer?

Har inte någon direkt erfarenhet av detta men hittade den här länken på google:
http://ahlbergdata.se/?p=hitta_outlook_express&lang=sv

Skummade bara igenom den lite snabbt men den kanske kan vara nåt?
Citera
2010-08-06, 14:28
Medlem
927s avatar
va det nåt tjat om att komprimera filer varje gång du stängde OE? jag tror mig ha läst om vissa problem efter det (men det är ju väldigt ovanligt)

att ta backup på sina OE mail görs ju lättast genom att helt enkelt spara mappen outlook express (se länken i inlägget ovan)
Citera
2010-08-06, 14:56
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Tack för länken Lazerduck. Jag har provat det som står där (alternativ 1), men när jag försöker importera mapparna så står det "Det gick inte att öppna den angivna lagringsplatsen för meddelanden. Den kanske används av Outlook Express", och om jag trycker ok då så står det "Det finns inga meddelanden i den här mappen eller också använder ett annat program de begärda filerna. Markera en annan mapp eller försök stänga det program som använder filerna".

Jag kan ju inte stänga av Outlook Express eftersom jag måste ha det öppet och importera i det.

...eller har jag missförstått något väsentligt?
Citera
2010-08-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Tack för länken Lazerduck. Jag har provat det som står där (alternativ 1), men när jag försöker importera mapparna så står det "Det gick inte att öppna den angivna lagringsplatsen för meddelanden. Den kanske används av Outlook Express", och om jag trycker ok då så står det "Det finns inga meddelanden i den här mappen eller också använder ett annat program de begärda filerna. Markera en annan mapp eller försök stänga det program som använder filerna".

Jag kan ju inte stänga av Outlook Express eftersom jag måste ha det öppet och importera i det.

...eller har jag missförstått något väsentligt?
Om du först väljer att kopiera alla gramla mappar till en annan plats, t.ex skrivbordet, med OE nedstängt, och sen öppnar och försöker att impotera de som du kopierat, fungerar det bättre då?
Citera
2010-08-06, 15:36
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Jag provade, och importeringsprocessen startade men mapparna kom ändå inte in, trots att jag kan se dem som dbx-filer i den kopierade mappen. Däremot så dubblerades allt i skickat-mappen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in