2010-08-06, 15:52
Medlem
Fan va tråkigt alltså, såna där eldsjälar förtjänar att fortsätta leva. Samtidigt så är det en stor risk att något händer när man ger sig ut på liknande expeditioner...

Har själv lyssnat på en föreläsning som Fredrik höll, verkade som en jävligt schysst grabb.

Vila i frid mannen.

Citat:
Ursprungligen postat av FlippadBebis
vafan, skulle han åka skidor där uppe? Idiot isåfall!
Nu får hans försäkrins bolag beta ut massa jävla onödiga pengar att få hem den dödslängtande idioten.

Ja just >>>>>>>>>>>>>>>>>> RIP.
Vissa vill göra mer med sina liv än att sitta vid datorn och idiotförklara andra.
Senast redigerad av Arden 2010-08-06 kl. 15:54. Anledning: .
Citera
2010-08-06, 15:55
Medlem
Måste kittlas skönt i magen om man faller 1km mot sin död...

R.I.P
Citera
2010-08-06, 16:13
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Du säger att jag blev tappad som liten och kallar mig för idiot. Var Fredrik din brorsa eller?
Ja Göran var oxå amatör, för nu är han död. Eller en död hjälte om du vill Mats.

Hur menar du nu?
Amatör betyder ju att man inte har det man håller på med som yrke.
Göran Kropp levde ganska bra på sitt yrke som äventyrare och bergsbestigare.

Menar du att alla som dör på grund av att något går fel när de utövar det de är bäst på är amatörer?

Ayrton Senna var ju minst sagt jävligt bra på F1, men han lyckades ändå köra ihjäl sig.
Var han också amatör?

FE hade koll på sina saker, men: Shit Happens, When You Live On The Edge...
Citera
2010-08-06, 16:43
Medlem
Har jag förstått det rätt att han planerade att åka skidor ner för K2 när han väl bestigit det? Det är ju inte som dom vanliga svarta pisterna i Sälen direkt.. Undrar vad hans interna odds var för att han skulle klara detta som första person i världen?

Men killen vågade i alla fall leva, istället för att som de flesta andra bara överleva..
Citera
2010-08-06, 16:43
Medlem
Ah, alltid tråkigt när amatörer ger sig på saker och förolyckas.
Citera
2010-08-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55467575
Har jag förstått det rätt att han planerade att åka skidor ner för K2 när han väl bestigit det?

Helt klart lättare att åka skidor utför än uppför .....
Citera
2010-08-06, 17:09
Medlem
Goodwrenchs avatar
Citat:
Som vanligt, hatar äventyrare. Om de redan 1954 kan bestgiga berget utan massa jävla teknik som håller reda på allt kan man väl förfan göra det 50 år senare utan att behöva dö!

Göran Kropp sköt en isbjörn för att vara ball, rätt åt honm att han dog på Everest.
Fredrik orkade väl inte vänta längre på bra väder, skulle hem på kräftskiva i svedala

Get your fact straight. Kropp dog inte på Everest, han dog i Amerika.
Citera
2010-08-06, 17:11
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Varför ger sig folk på K2? och sen ska man tydligen tycka synd om dem, dom kan lika gärna hoppa från golden gate bron. Har ingen lärt sig läxan efter förra årets katastrof där!

Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Sorry mac,
karakoram anses visst vara en del av Greater himalaya. Bara att wikipedia karakoram tror jag. Men annars ska du ha streetcred før ett skønt drygt inlægg.

Hmm det är ju 2 helt olika bergskedjor, 2 helt olika massiver som delas av en djup dal och Indus.
Folk där borta blir väldigt arga när man kallar karakoram för Himalaya, det har dom rätt i när det inte är samma kedja.
Senast redigerad av DrGreenthumb 2010-08-06 kl. 17:14.
Citera
2010-08-06, 17:12
Medlem
kublai.khans avatar
Usch, ungefär för ett halvår sen köpte jag tidningen Brant när just han blev intervjuad om sin K2-resa han skulle göra. Letade upp den...

Brant: "Har de byggt någon ny McDonalds i området på sistone, eller hur ska du klara dig?"
Fredric: "Maten är ett stort problem. Hur ska jag överleva egentligen?"...

Maten var nog det minsta han skulle oroa sig för.
Citera
2010-08-06, 17:15
Bannlyst
tycker inte synd om dessa typer. de tigger ju om att dö.

R.A.P
Citera
2010-08-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
tycker inte synd om dessa typer. de tigger ju om att dö.

R.A.P

Tror inte dessa "typer" kunde bry sig mindre om att du inte bryr dig. De har knappast bett någon att bry sig, gråtit ut i AB eller liknande.
Citera
2010-08-06, 17:34
Medlem
http://www.gerlinde-kaltenbrunner.at/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här