Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Bärplockarna är ju bara lycksökare, nu när dom får minimilön så tror dom att dom inte behöver göra något för att få sin lön.
Man önskar ju att det nåt år kunde komma hit bärplockare som inte gnäller så mycket utan gör det dom har betalt för att göra.
alltså, rent spontant, om arbetare vana vid kinesiska arbetsförhållanden går i strejjk o demonstrationståg för att de behandlas illa, ja då tänker jag mig iallafall att de behandlats väldigt illa. Kina är ju inte precis arbetarnas paradis, de borde vara vana vid missförhållanden.
Kan det vara att de lurats dit på egen risk bara för att mötas av för lite eller obefintliga blåbärsmängder för att de ens ska kunna gå jämnt upp med investeringen att ta sig hit?
det var väl rabalder förra året om ngt sådant, det fanns inte blåbär tillräckligt och plockarna tjänade för lite, de hade lovats goda inkomstmöjligheter men väl här i sverige kunde de knappt tjäna tillräckligt för att ens ta sig hem igen... var väl till och med nåt asiatiskt lands utrikiesminister eller ambassadör som uttalade sig i media den omgången-
ja utan att veta mer s´å utgår jag från att de blivit blåsta igen, tills jag fått ner information om fallet.