2007-09-12, 00:00
Medlem
psilocybinkubens avatar
De har gått från 2-3mm till 2-3cm under loppet av 48h
quick fuckers
Citera
2007-09-13, 15:18
Medlem
piratkaptens avatar
Förvara Sporsprutor

Jag sitter för tillfället på fler sporsprutor än jag kommer att kunna använda närmaste tiden.
Eftersom sporsprutors vitalitet långsamt dalar känns det tråkigt att låta dem gå till spillo.
De bör ju då helst förvaras kallt, men kruxet är att jag har ej tillgång till kylskåp.

Hur bör jag då gå tillväga?
Hur länge håller sporsprutorna i rumstemperatur egentligen?
Vore det bättre att helt enkelt använda sprutorna till att innoculera ett stort antal burkar och låta dem stå i någon garderob i väntan på bättre tider?
Hur länge kan man låta mycelet ligga i sina burkar i så fall?
Är det möjlig att låta mycelburkarna stå där i några månader?

MVh
Citera
2007-09-14, 02:27
Medlem
Värme

Om det råkar vara 27 grader celsius och det är typ omöjligt att få ned till 20-25 grader, vad händer då med svampen (cunt-a-reller)?
Citera
2007-09-14, 03:13
Medlem
tja

om man beställer "grow box cubensis" ( http://www.azarius.net/shrooms/grow_boxes/growbox_cubensis/ )

vad är det man mer behöver då? eller ska man bara göra så som det står i den guiden som dom också har på sidan och sedan ställa den vid en dator eller liknande för att få upp temperaturen rätt, samt kolla luftfuktigheten då och då så att allt står rätt till?

inget annat man behöver beställa osv? samt behöver den inget solljus överhuvudtaget?

samt att man ska vara jävligt försiktig med det, så det inte kommer in några bakterier då såklart..

men jag tycker det nästan känns för lätt? måste vara nåt jag missat
Citera
2007-09-14, 12:24
Medlem
Zebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manglarn
tja

om man beställer "grow box cubensis" ( http://www.azarius.net/shrooms/grow_boxes/growbox_cubensis/ )

vad är det man mer behöver då? eller ska man bara göra så som det står i den guiden som dom också har på sidan och sedan ställa den vid en dator eller liknande för att få upp temperaturen rätt, samt kolla luftfuktigheten då och då så att allt står rätt till?

inget annat man behöver beställa osv? samt behöver den inget solljus överhuvudtaget?

samt att man ska vara jävligt försiktig med det, så det inte kommer in några bakterier då såklart..

men jag tycker det nästan känns för lätt? måste vara nåt jag missat

Jag beställd emin cubensis-box från elefanten, visserliegn, men det är samma "innehåll" i paketen.
Det enda du behöver göra är att följa guiden, hitta en bra placering där den har rätt värme (något jag misslyckades med för jag var av olika orsaker tvungen att flytta runt boxen en hel del), se till att den får lite ljus bara, så att svamparna vet i vilken riktning de ska växa, och vänta på din första flush!

Var försiktig med att ställa den där den kan utsättas från strålning bara. Av egen erfarenhet stod min för nära micron och det tog äckligt lång tid innan något hända första flushen, trodde jag hade sumpat det helt... >_<

Det är enkelt! Bara håll koll på att det inte börjar kontaminera någonstans (vitt ludd är INTE mögel... ) och så att du skördar dem i rätt tid. Men resten är simpelt!

Lycka till!
Citera
2007-09-14, 19:23
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Om det råkar vara 27 grader celsius och det är typ omöjligt att få ned till 20-25 grader, vad händer då med svampen (cunt-a-reller)?

Vad rör det sig om för svamp, och vilket stadium befinner den sig i?
Citera
2007-09-15, 19:02
Medlem
Hjälp med growbox

tänkte beställa Growbox Cubensis. Är det bara te att börja vattna när man får hem boxen allting är klart å så eller?..
Citera
2007-09-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitalen
tänkte beställa Growbox Cubensis. Är det bara te att börja vattna när man får hem boxen allting är klart å så eller?..

det står inte många centimeter över ditt inlägg
Citera
2007-09-16, 20:36
Bannlyst
shoo

Tänkte beställa ett "Starters growkit" från Azarius.
Mina frågor:
  1. Kan tullen stoppa den?
  2. Om nu tullen stoppar paketet, kommer de skicka hem ett brev i ett kuvert där det står "Tullen" elr liknande?
  3. Behöver jag köpa till något för att få en lyckad odling?
  4. Hur många gånger kan jag använda kittet?
  5. Hur många g kommer jag att få ut och vad ligger en normaldos på?
Citera
2007-09-16, 22:58
Medlem
piratkaptens avatar
Jag brukar inte vara den som klagar, men nu har vi fan besvarat samma förbannade frågor över 100 ggr!

S
Ö
K
!!!!
Citera
2007-09-17, 01:55
Medlem
cubensis mushroom growkit? hjälp behövs!

nu är det så...
min kompis fick hem för exakt 2 veckor sedan en cubensis mushroomkit från elefanten å nu undrar vi..
tar det från början...
vi fyllde lådan med vatten i ca. 22 timmar.. ( ska igentligen ligga i bara 12 timmar som dom anvisar) å sedan hällas ut utan att lämna något kvar..
å sedan ställas öppen i en påse som försluts för att hålla luftfuktigheten
men iaf.. nu har d då börjat växa.. med lite problem..

det har bara kommit upp 5 svampar i ena sidan av boxen (sidan vi hällde ur vattnet på) å 2 el 3 som ligger i sidan av boxen(små pins under substratet..)
å vi undrar va hände `?
varför växer det inte överallt som på bilden??
å kan vi göra en köldchock till första flushen som vi ska göra när vi har plockat svampen.. ? eller är d nåt man ska göra i starten bara?

plus när vet vi att d e tajm att plocka ??

snällla ge svar....
tack på förhand...
mvh happy mushigrower...
Citera
2007-09-17, 02:14
Medlem
umpfs avatar
Hmm brukar inte en sidan du länkade till vara ganska populär att inte nämna uta kalla den för elefanten?? Sry för offtopic..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in