Tja, skördade min cubensis cambodian growbox från Azarius i fredags. Först ja jag dem i kylen i en påse men var sedan på lördag kväll tvungen att flytta dem till ett varmare ställe, där låg dom i plastpåsen i ungefär en och en halv dag. Då kom jag på att det kanske inte var så bra för dem så jag lindade tidningspapper runt och la dem på tork.
En svamp har dock fått brun färg på stjälken, vill bara veta att den är ätbar. Den har även börjat lukta lite mer unket än de andra men det luktar fortfarande svamp. Det är svampen till vänster på denna bild som blivit brun
http://imgur.com/FaKme
Anledningen till varför jag ville ha dem färska var för att jag läst att svampen ska vara mer potent, är detta sant och vad beror det på?
Har också hört om metoden där man blandar citrus med svampen. Fungerar det på färska som torra?
Azarius var toppen, dom skickade mej en ny box när min första hade felet att svamparna slutade växa efter en dag. Men även den andra boxen fick en del svampar som slutade växa. En skörd på 145 gram färskt blev det iallafall