2011-05-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewRyan
Det är ganska lugnt. Fastnar den i tullen och man blir kontaktad så är det bara skita i den, får man hem ett öppnat paket så är det säkrast slänga boxen.
Men risken för automatiskt hembesök finns inte?
Citera
2011-05-10, 16:21
Medlem
AndrewRyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macsydh
Men risken för automatiskt hembesök finns inte?
Jag ska inte säga att risken är obefintlig men är inte paketet öppnat så ser jag inte hur de skulle fattat misstanke, vill man vara på den säkra sidan är det bara att inte ha något olagligt hemma i samband med beställningen.
Citera
2011-05-14, 13:09
Medlem
Ny fråga som kanske inte direkt har med odling att göra men den är helt klart relevant. Hur bör man förvara svampar på bästa sätt? Jag har haft toppisar i en plastburk i en garderob i ett år en gång i tiden och de klarade sig utmärkt men är detta optimalt? Kan man frysa in dem eller förstör man dem då? Vad är det bästa sättet helt enkelt?
Citera
2011-05-14, 13:20
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summasumarum
Ny fråga som kanske inte direkt har med odling att göra men den är helt klart relevant. Hur bör man förvara svampar på bästa sätt? Jag har haft toppisar i en plastburk i en garderob i ett år en gång i tiden och de klarade sig utmärkt men är detta optimalt? Kan man frysa in dem eller förstör man dem då? Vad är det bästa sättet helt enkelt?

Torrt, mörkt och kallt är ledorden när det kommer till all typ av förvaring egentligen. Att frysa dem går utmärkt, passa på medan de är färska.
Citera
2011-05-17, 01:07
Medlem
Kokmästarns avatar
är toppisar starkare än cubensis?
Citera
2011-05-17, 23:59
Medlem
tänkte bara på en sak.. om man beställer en Myceliumbox och den fastnar, de gör förhör man nekar, tror ni dem ringer till avsändaren (Om de nu står) och frågar vem personen var som satte in pengar var? har detta hänt? tror ni dem har resurser? tror ni de kan få tag på de?

mvh
Citera
2011-05-18, 14:17
Medlem
dawniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
tänkte bara på en sak.. om man beställer en Myceliumbox och den fastnar, de gör förhör man nekar, tror ni dem ringer till avsändaren (Om de nu står) och frågar vem personen var som satte in pengar var? har detta hänt? tror ni dem har resurser? tror ni de kan få tag på de?

mvh

haha, varför skulle dem förhöra dig över en sak som är helt och hållet laglig att beställa? det är när du häller vattnet i boxen saker börjar bli olagliga
Citera
2011-05-18, 14:19
Medlem
dawniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmästarn
är toppisar starkare än cubensis?

Av vad jag har hört så är stämmer detta.

Länken nedanför kanske besvarar andra frågor du har om potens.

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml
Citera
2011-05-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawniel
haha, varför skulle dem förhöra dig över en sak som är helt och hållet laglig att beställa? det är när du häller vattnet i boxen saker börjar bli olagliga
Jag har för mig den var olaglig.. folk har fått den fastnad i tullen och husis..
Citera
2011-05-18, 18:31
Medlem
hej läste knappt va ni skrev, skriver ba för att komma in på chatten så jag kan fråga vart man hittar ny tråd knappen

men om ni ska äta svamp så tänk över det innan ni tar svamp för det är ingen barnlek det kan gå riktigt fel gör det inomhus med bra vänner
Citera
2011-05-19, 08:11
Medlem
angrybeavers avatar
Hej beställde ett growkit och ett 5 pack med olika sporesyringes från Azarius.
Har läst på lite mer om vad som kan hända om det fastnar och även fått redar på att tullen inte gillar sprutor.
Lite pirrigt just nu. Så vill rådfråga er om jag borde avbryta ordern och best. med prints istället,
eller är chansen för att dom snor mina sprutor och möjligtvis min frihet minimal?
Hur snälla har Azarius varit med att skicka nytt om det fastnar?
Misstänker att jag suttit och läst lite för många skräckexempel.... Eller?

ps. sorry att jag inte kan ta mina egna beslut.
Citera
2011-05-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angrybeaver
Hej beställde ett growkit och ett 5 pack med olika sporesyringes från Azarius.
Har läst på lite mer om vad som kan hända om det fastnar och även fått redar på att tullen inte gillar sprutor.
Lite pirrigt just nu. Så vill rådfråga er om jag borde avbryta ordern och best. med prints istället,
eller är chansen för att dom snor mina sprutor och möjligtvis min frihet minimal?
Hur snälla har Azarius varit med att skicka nytt om det fastnar?
Misstänker att jag suttit och läst lite för många skräckexempel.... Eller?

ps. sorry att jag inte kan ta mina egna beslut.

dumt att du inte har en målis när du läst om vad som kan hända.. jag tror att chansen är liten att den ska fastna.. (dock vet jag inte) de kanske har börjat att scanna paket från vissa eu-länder som är lite större? låter lite osannolikt + ta massa tid + kosta en del.. men men sverige vi lever i.. så varför inte? men tror du kan va rätt safe.. men du skulle använde målis som sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in