2009-02-21, 02:03
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedish Star
Nu har det gått ca 2 veckor sedan jag startade upp min senaste grow box. Hittills har det inte hänt någonting alls
Felen jag gjorde som jag har kommit på nu är att jag hade bara i vattnet i 6 timmar samt fyllde det till drygt hälften.

Kommer det inte alls att fungera nu?

Min förra grow box gick perfekt, men nu glömde jag bort hur många timmar det skulle ha vatten i sig, så därav bara 6 timmar.

Kan jag börja om och fylla på vatten igen?

Ja, om de inte kommit något på 2veckor så är det bara göra om och göra rätt.
Citera
2009-02-21, 18:54
Medlem
tänkte starta en bulk på kaffe,verm och Coco Coir. Nu till min fråga, är Coco Coir kokosnöt fibrer? och vart får man tag i sånt ?
Citera
2009-02-21, 19:16
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
tänkte starta en bulk på kaffe,verm och Coco Coir. Nu till min fråga, är Coco Coir kokosnöt fibrer? och vart får man tag i sånt ?
Vart har du läst om detta substrat? Måste säga att jag blev litet nyfiken nu, aldrig testat det.
Citera
2009-02-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Vart har du läst om detta substrat? Måste säga att jag blev litet nyfiken nu, aldrig testat det.

läst om det på shroomery, ska va väldigt potent och lätt att göra med. Dra ett pm så kan jag berätta mer
Citera
2009-02-22, 02:43
Bannlyst
tjena hörde från en kompis igår att vanliga growboxar till tex cubensis är olagliga ? även fast svampen inte har börjat växa ? har inte orkat läsa igenom hela tråden så får vell be om ursäkt ifall nån redan har svaratm på den frågan
Citera
2009-02-22, 02:53
Medlem
Ducken11s avatar
Precis skördat min första flush från growboxen, 160g
Min tripp har precis börjat lägga sig och kan säga att dom är väldigt potenta

Citat:
Ursprungligen postat av axyon
tjena hörde från en kompis igår att vanliga growboxar till tex cubensis är olagliga ? även fast svampen inte har börjat växa ? har inte orkat läsa igenom hela tråden så får vell be om ursäkt ifall nån redan har svaratm på den frågan

Jag tror inte det är olagligt att inneha svamp sporer.

Har även hört att de är lagliga när de växer och blir endast olagliga då du plockar dom och preparerar dom för intag.
Senast redigerad av Ducken11 2009-02-22 kl. 02:55.
Citera
2009-02-22, 03:06
Medlem
Utopia.s avatar
mina kakor har legat en bra bit över 2 veckor i sin låda nu. Har inga hål utan viftar bara lite med locket var och varannan dag... Jag ska aldrig skaffa barn, nej.

Menmen, är det bara att ge upp, eller kommer dom börja pinna snart och oväntat?
Citera
2009-02-22, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
mina kakor har legat en bra bit över 2 veckor i sin låda nu. Har inga hål utan viftar bara lite med locket var och varannan dag... Jag ska aldrig skaffa barn, nej.

Menmen, är det bara att ge upp, eller kommer dom börja pinna snart och oväntat?

mina låg väl i lådan i kanske 8 dagar, i torsdags börja det hända saker, igår såg dom ut såhär. Jag körde med skitmånga hål överallt men lådan torka snabbt, så jag körde lim med limpistol på alla hål förutom på botten av lådan, funkar skitbra. alltså hålen under perliten är fort där. Viftar varjedag
gör några hål vetja, dra över med andingsbar tejp
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=23lbou1&s=5
Citera
2009-02-22, 11:46
Medlem
jontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Jag tror inte det är olagligt att inneha svamp sporer.

Har även hört att de är lagliga när de växer och blir endast olagliga då du plockar dom och preparerar dom för intag.
Hade varit intressant med källa på detta, jag hittade något motsvarande med hjälp av google.. Skulle va intressant att veta vad som gäller sporer, growkits mm..

https://lagen.nu/1992:1554

(ctrl+F och skriv psilocybin eller svamp)
Citera
2009-02-22, 12:49
Medlem
CravenKittens avatar
Att inneha svampsporer är helt lagligt, det är först när myceliet börjat växa som de är olagliga. Så sekunden myceliet syns i substratet så är det olagligt.
Citera
2009-02-22, 15:11
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Att inneha svampsporer är helt lagligt, det är först när myceliet börjat växa som de är olagliga. Så sekunden myceliet syns i substratet så är det olagligt.
helt rätt. tilläggas bör att det är olagligt att inneha P. Semilanceata och P. Cubensis, torkad som färsk, men att man kan ha andra psilocybin innehållande svampar hemma så länge de är färska och inte har odlats av dig. konstigt.
Senast redigerad av Entheogen 2009-02-22 kl. 15:12. Anledning: la till en del
Citera
2009-02-22, 16:50
Medlem
Ducken11s avatar
Nån som kan tipsa om ett bra och enkelt sätt att torka svamp?

Just nu ligger det längst ner i en garderob med tidningpapper runt sig. Vet inte om de är så värst effektivt :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in