2006-03-25, 21:25
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Alla lyckas med sina odlingar förutom jag
Vart mögel till slut i burken ..

Ger mig på ett till försök när det blivit varmare.. Och då jävlar ska det lyckas!

Köp en growbox så kommer du lyckas,.
Citera
2006-03-25, 21:34
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av organis
du måste helt enkelt vara mera klinisk din träskpunkare! :P kan inte hålla på att spilla sporer och sånt som du skrev tidigare i tråden

Och definitionen på träskpunkare är?

Nej men jag var väldigt nogrann! Följde en guide faktist, http://knark.phreak.se/Drugs%20Archi...20Cubensis.htm ..
Citera
2006-03-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Och definitionen på träskpunkare är?

Nej men jag var väldigt nogrann! Följde en guide faktist, http://knark.phreak.se/Drugs%20Archi...20Cubensis.htm ..
Hmm, den guiden säger bara att man ska koka substratet mellan 60-90 min. That´s it.

Jag förespråkar dock att man kokar substratburkarna en timme eller så, sen låter man burkarna svalna över natten så att nya bakterier hinner kläcka innuti. Sedan kokar man brukarna ytterligare en till två timmar. Väntar igen om man ska vara riktigt noga och kokar dom ytterligare en timme.

(jag kokade burkarna senaste 2 timmar. Lät dom svalna över natten, kokade dom igen 2 timmar och lät dom svalna ett par timmar innan jag kokade dom igen i 2 timmar)
Citera
2006-03-29, 12:43
Medlem
klumzees avatar
Skördade mitt growkit på första flushen idag och det ser bra ut! Har inte vägt det, men gör det när jag väl torkat dem. Inte läge att äta dem färska nu ändå. Jag har lagt svamparna i tidningsklädda plastboxar, de ligger lite huller om buller på varandra då de blev lite fler än väntat, går det bra att torka dem så eller borde jag skaffa en större yta att sprida ut dem på?

Kunde dock inte riktigt hålla fingrarna i styr, utan provåt två ganska stora färska svampar á ca 9g/st i måndags. Det var en jävligt svängd upplevelse; genom hela kroppen spreds en lustfylld extas, och jag var så pirrig att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Känslan av att inte kunna bärga sig inför något riktigt roligt infann sig hela tiden och skrattsalvor utlöstes titt som tätt. Färger slog om på ett ständigt överraskande vis och väl ute med två kamrater blev varje gathörn ett präktigt dramatiskt sceneri. Läckert! Landingen var trevlig med, det hela bara fejdade ut och strax var jag rätt vanlig. Lyckad utdelning m a o!

Hoppas bara på fler stora skörder nu!
Citera
2006-03-29, 13:59
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klumzee
Skördade mitt growkit på första flushen idag och det ser bra ut! Har inte vägt det, men gör det när jag väl torkat dem. Inte läge att äta dem färska nu ändå. Jag har lagt svamparna i tidningsklädda plastboxar, de ligger lite huller om buller på varandra då de blev lite fler än väntat, går det bra att torka dem så eller borde jag skaffa en större yta att sprida ut dem på?

Kunde dock inte riktigt hålla fingrarna i styr, utan provåt två ganska stora färska svampar á ca 9g/st i måndags. Det var en jävligt svängd upplevelse; genom hela kroppen spreds en lustfylld extas, och jag var så pirrig att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Känslan av att inte kunna bärga sig inför något riktigt roligt infann sig hela tiden och skrattsalvor utlöstes titt som tätt. Färger slog om på ett ständigt överraskande vis och väl ute med två kamrater blev varje gathörn ett präktigt dramatiskt sceneri. Läckert! Landingen var trevlig med, det hela bara fejdade ut och strax var jag rätt vanlig. Lyckad utdelning m a o!

Hoppas bara på fler stora skörder nu!

Va hade du för growkit?
Citera
2006-03-31, 02:02
Medlem
klumzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
Va hade du för growkit?
39€-kitet (nedsatt till 34 då) från 'fanten.

En fråga till: Hur lång tid brukar det ta för dem att torka? Har delat upp svamparna i ganska små bitar nu också så att de ska torka bättre.
Citera
2006-04-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Häll av det och fortsätt som vanligt, det är enda sättet att veta säkert

Nu några veckor efteråt så kan jag berätta vad som händer ifall man glömmer bort att hälla bort vattnet efter 12h och låter det ligga kvar i 36h som jag gjorde. Boxarna börjar aldrig pinna. Myceliet växer på fint..men det börjar aldrig pinna.
Citera
2006-04-06, 22:18
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Nu några veckor efteråt så kan jag berätta vad som händer ifall man glömmer bort att hälla bort vattnet efter 12h och låter det ligga kvar i 36h som jag gjorde. Boxarna börjar aldrig pinna. Myceliet växer på fint..men det börjar aldrig pinna.

d e inte så att du har problem me temperaturen lr lufftfuktigheten?
Citera
2006-04-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
d e inte så att du har problem me temperaturen lr lufftfuktigheten?

Jag tror inte det för dom andra boxarna växer på bra.
Citera
2006-04-15, 00:21
Medlem
passa er

ta de lugnt me svamparna.. käkade nån slags svamp i thailand och fick en riktigt stygg snetripp med tillhörande ångestattacker veckor efteråt, har nu gått 2 månader och jag känner av det i form av depression från och till just nu.. inget är så roligt att det är värt att riskera att må så jävla dåligt
Citera
2006-04-30, 19:31
Medlem
möböks avatar
Fråga: Måste svamparna stå i sol eller kan HELA odlingsproceduren ske t.ex. inne i en garderbo? Lite mer i hemlighet så att säga.
Citera
2006-05-02, 19:31
Medlem
möböks avatar
Har ännu en fråga, även fast den tidigare ej besvarats:
ungefär hur långt tid från dag ett med odlandet av Psilocybe cubensis tills det att de är redo att skördas? En månad? Två?
Vore tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in