• 1
  • 2
2010-08-04, 18:47
Medlem
Hej, har inte hittat svaret på dessa frågor när jag sökt.

Har tänkt göra CWE på citodon enligt guiden nedan:

Cold water extraction (CWE)= Kallvattensextrakt

Anledníngen till att man använder sig utav denna metod är att man vill få bort så mycket som möjligt utav oönskade substanser ex: ibuprofen, paracetamol.
Kodein, hydrocodon och flera andra opiater är lättlösliga i kallt vatten medan de oönskade substanserna bara är det i liten grad.

Vad du behöver:
* Några större glas eller ännu bättre kemibägare
* Kaffefilter och gärna en tratt
* Mätglas, men det är ej nödvändigt
* Mortel

1. Krossa de valda tabletterna grovt och mal sedan ner dom till ett fint pulver
(Lättast går detta med en mortel)

2. Häll sedan på 20 gradigt vatten, detta kan man göra lite på känn cirka 2-3ml per tablett.
Rör sedan om detta en liten stund så allt har löst sig i vattnet.

3. Ställ sedan in lösningen i kylen tills vattentemperaturen sjunkit till 7 grader.
När du tar ut lösningen ligger biprodukterna på botten som en vit massa.

4. Blött kaffefiltret med kallt vatten och håll sedan lösningen igenom detta, kan ibland ta en liten stund, men den som väntar på något gott, under har du såklart ett rent glas eller bägare.

5. filtret med de oönskade substanserna slänger du och i glaset bägaren har du ditt betydligt renare kodein eller vad det nu var du skulle extrahera.

Är sedan färdigt att dricka och du vet ju ungefär hur mycket du har i extraktet då det mesta löstes upp.

Finns det något bättre sätt eller någon liten förbättring man kan göra av guiden över? eller är det något speciellt med citodon?

Istället för att ta igenom allt genom ett kaffefilter kan man inte bara försöka hälla bort vätskan och låta det på botten vara kvar? (dekantera) att lite paracetamol kommer med gör ju inget...

Hur mycket paracetamol kommer egentligen vara kvar i vätskan och hur mycket kodein kommer gå till svinn?

Tacksam för svar
2010-08-04, 19:09
Medlem
TheSpacePopes avatar
Visst kan man dekantera om det bildas två distinkta skikt. Lite paracetamol skadar ju som sagt inte.
2010-08-04, 23:04
Medlem
Kan man ställa in det i frysen en liten stund istället för kylen om man vill att det ska gå snabbare?
2010-08-05, 03:06
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokkey
Kan man ställa in det i frysen en liten stund istället för kylen om man vill att det ska gå snabbare?

Går gör det, men förutom kyla så krävs det dock även lite tid för att det ska bildas ett övre skikt av vätska och ett undre av paracetamol. Annars är det fortfarande bara en grumlig vätska av bägge.
2010-08-31, 01:26
Medlem
illegalthoughtss avatar
Finns tusen trådar och ytterligare tusen typ.
Placerar inlägget här då jag tyckte det passade.

Har precis gjort CWE. Trodde först att det inte fungerade pga att så många inte får effekt.
Har knaprat citodon ett tag pga värk. Så min tolerans borde vara rätt hög.
Men hade en karta kvar och har ingen värk längre.
Så då kan man ju exprimentera lite.
Tog som sagt en karta dvs 10tabletter.
Först tog jag kallt vatten ur kranen (varmt vatten inehåller mer koppar från rören, tänkte om det kan ha inverkan)
Värmde upp vattnet i en vattenkokare, hade en mat-termometer och mätte upp värmen.
Var nog 34grader
Tabletterna malde jag ner noggrant i en mortel.
La in allt i kylen där det fick stå i en timma ungefär.

Sedan vid filtreringen tog jag ett kaffefilter som jag satt ovanpå ett glas.
Filtrerade lösningen (fasiken villken tid det tog.)
När det var lite kvar i filtret tog jag ett nytt filter och kramade ur det första filtret över det andra.

Och när allt runnit igenom kramade jag även ur det andra filtret.
Det var lite pilligt MEN!

Jäklar villket rus jag fått.
Klart att jag kände av ett rus i början när jag tog tabletterna för värken.
Men detta är ju mycket bättre. Känner ett mycket välbehagligt lugn i hela kroppen.

En sak jag vill säga är:
Ta det lugnt med alla mediciner.
Jag fick jobba hårt för att få tabletterna för min värk. Trots att jag verkligen behövde det.
Så Vill ni bli höga köp riktigt istället för att försvåra möjligheterna för folk att få medeciner för värk.

Jaja nu har jag tjatat färdigt. Nu kan jag inte skriva mer JAG MÅSTE KLIA MIG!!!! FAAAAAAAAAN!
2010-08-31, 01:29
Medlem
illegalthoughtss avatar
Vet inte om det har någon inverkan. Tog 2st treo brustabletter med coffein innan intag.
Kan ha påverkat. En annan sak är smaken som folk pratat så mycket om.
Tog lite smakämne (sånt man kan ha i kaffe eller drinkar)

Men det smakade som fan ändå.
Fast ska man bli hög får man lida bög...
2010-08-31, 02:07
Medlem
TheSpacePopes avatar

Får man effekt av citodon så får man effekt av att göra en CWE på dem.
Folk som säger att det inte funkar har gjort fel.

Kodein har potential att vara rätt starkt måste jag hålla med om. Styrkan på ruset slår ju tramadol med hästlängder iaf .

Bra att du lyckades bra med extraktionen. Förhoppningsvis så fattar knark-pöbeln snart att man inte behöver vara en kemist för att lyckas.
2010-08-31, 02:21
Medlem
illegalthoughtss avatar
Jag är väl ingen superknarkare. Men jag föredrar i stort sett allt framför alkohol.
Tyckte det lät otroligt, ungefär samma som barbeque/marinad bomb. Man tycker det låter som rappakalja.

Men det behöver inte vara så jävla komplicerat alla gånger.

Jag tackar flashback för allt man kan lära sig här.
2015-01-03, 14:46
Medlem
Jag har testat detta för flera år sen och det funkade fint

Jag har en fråga nu då jag kommit över lite cittisar Har kört sub nu några gånger i veckan kanske ett halvår. Senast för 2 dagar sen. Hur mång MG kodein behöver jag för att få litet rus?

må bäst!
2015-01-04, 12:28
Medlem
Körde 10st citodon alltså 300mg.. Kände mig först konstig i magen och sen kliade de en del i huvet.
Resten av kvällen hade jag ont i magen, fan tror jag håller mig till suben.
2015-01-04, 14:40
Medlem
när jag hade citodon, tog jag 4 st alltså 4* 500 paracetamol / 30 kodein.
2000mg (2g) paracetamol och 120mg kodein räcker för rus, men tänk att CW slår hårdare då paracetamol tar bort lite av eurofin.
2016-11-09, 20:15
Medlem
Är inte 2-3 ml per tablett lite lite vatten? Har 500 mg paracetamol/30 mg kodein tabletter.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in